632014

Film Review: Blue Jasmine

Ik heb weer een Film Review voor jullie klaar staan! En deze keer over de film Blue Jasmine...
Blue Jasmine : The Oscar Favorite
Plot: Jasmine besluit om bij haar zus in te trekken nadat haar man is opgepakt en ze alles (maar dan ook echt alles) is kwijtgeraakt. Ze wilt weer gaan studeren en werken. Maar ze zit zogezegd niet lekker in haar vel en alles zit haar tegen. En de band met haar zus is nou ook weer niet zo geweldig.
De film wisselt af tussen het nu en een tijdje terug. 
Jaar: 2013
Duur: 98 minuten
Genre: Komedie en Drama
Met: Cate Blanchett, Alec Baldwin, Sally Hawkins...
Regisseur: Woody Allen
IMDB Cijfer: 7.5
Mijn Mening: Ik vind het sfeertje van deze film heel leuk, ik weet niet precies waarom maar het heeft een beetje een ouderwets (waarschijnlijk door de muziek) maar tegelijk tegenwoordig sfeertje. Haha, ik weet het het klinkt een beetje vaag. 
Wat ik mooi vind aan de film is dat hij heel 'normaal' is. Niet zoals een afgezaagde romkom, nee de hoofdpersoon zit diep in de put. En aan het eind van de film is dat eigenlijk nog steeds zo (Spoil alert!). Ik vroeg me namelijk al bij het begin af hoe het einde zou zijn, want er zit wel een verhaal in maar toch zag ik er zogezegd geen toekomst voor. 
Al moet ik wel zeggen dat ze wel heel erg diep in de put zit en allemaal in zo'n korte tijd dat het misschien niet heel realistisch is. Maar het is echt heel erg goed gespeeld! Je ziet Jasmine vaker met mascara vlekken onder haar ogen dan zonder om maar een voorbeeld te geven. Het is niet allemaal glitter en glamour, echt niet!
De komedie vond ik er niet zo in zitten, misschien omdat ik de humor van de film niet begreep. Maar voor mij was het niet specifiek een komedie, zeker wel een drama.
Perfect voor..: Een Girls Night In (in plaats van aan Girls Night out)
Trailer:

En heb jij Blue Jasmine al gezien?
Love,
Me
Bronnen: Youtube, IMDB & We Heart It

No comments:

Post a Comment