1732014

Memories On My Mind

Jullie kennen waarschijnlijk allemaal wel het concept 'Throwback Thursday'. En ik wil zoiets soortgelijks doen door elke maand een artikel te schrijven dat me aan iets van vroeger doet denken. Oké, ik kan nog niet echt spreken van vroeger omdat ik nog jong ben maar ook ik heb natuurlijk ook herinneringen die ik graag wil onthouden en delen. Vandaag wil ik iets vertellen over mijn allereerste 'lifestyleboek'.
Ik ben ook een ontzettende boekenverzamelfreak (als jullie dat nog niet wisten), ik heb namelijk veel leesboeken maar ik heb ook een stapeltje lifestyleboeken van bijvoorbeeld Lauren Conrad en Whitney Port. Maar mijn allereerste, waar ik me echt jaren aan heb vastgeklampt (letterlijk en figuurlijk) was Beauty, Body & Brains (BBB) geschreven door Tiny Fisscher en Sam Loman. Ik kocht het boek toen ik rond 11/12 jaar oud was (ik weet het niet meer precies) en las het van de eerste tot de laatste bladzijde, en daarna nog een keer! Eigenlijk was ik qua onderwerpen soms nog te jong want toen maakte ik me nog niet echt druk om bh-maten en scheren, maar wat was (en ben) ik dol op dit boek! Er staan zo veel leuke tips in die echt heel handig zijn en af en toe opgevuld met grappige weetjes (waar ik ook dol op ben!). Hoe ik dan bij dit boek terecht kwam? Dat weet ik eerlijk gezegd niet precies meer, maar ik had ieder geval al een paar eerdere boeken van Tiny Fisscher gelezen, namelijk Ontdekt! en Beroemd!. Deze boeken gaan over topmodel Steph en zijn ook hartstikke leuk om te lezen!
Maar goed, BBB was echt mijn heilige boek, ik geloofde alles wat er in staat en dit boek heeft me ook geleerd hoe ik bijvoorbeeld Smoky Eyes moet maken (wat ik toen nog helemaal niet wist), waar ik daarna heel vaak op heb geofend maar wat ik nu waarschijnlijk al weer ben afgeleerd... 
Het boek heeft echt zo veel verschillende dingen erin staan dat je voor bijna elk (meisjes)probleem er terecht kan. Zo zijn er hoofdstukken hoe je meer zelfvertrouwen kan krijgen, over de liefde maar ook heel veel visagietechnieken (met onder andere tips van Thijs Willekes, Tom Sebastian en Chantal Bles). 
En het belangrijkste van heel het boek, de tip die ik nog steeds gebruik (na hem honderd keer te hebben gelezen) is deze...:
Lichte kleuren halen naar voren en maken groter. Donkerder kleuren brengen naar achteren en maken kleiner. Hetzelfde geldt voor glans en mat: Glans haalt naar voren, mat brengt naar achteren.

Als je dit leest denk je misschien maar dat wist ik toch allemaal al (echt?)! Nou, voor mij was dit echt iets waar ik nog nooit van heb gehoord en eerlijk gezegd begreep ik hem eerst niet. Maar nu gelukkig wel. En dit is echt een basisregel die je met kledingskeuzes en make-upkeuzes in je hoofd moet houden. Ja, dit is het eerste waar ik aan denk als ik aan BBB denk alleen kan ik het nog steeds niet uit elkaar houden (slecht hè?). Maar ook het zelfvertrouwen hoofdstuk heeft me al een stukje op weg geholpen. Eigenlijk kan ik stiekem nu nog steeds niet zonder het boek, ook al kijk ik er bijna nooit meer in. Ik denk dat ik hem maar even op mijn bureau ga leggen, of in mijn kledingkast voor als ik ineens wat tips nodig heb! 
Het boek is nu jammer genoeg niet meer in de reguliere boekhandel te koop, maar is nog wel tweedehands online te bestellen via bol.com (klik dan hier).

En heb jij het boek Beauty, Body & Brains ook gelezen?
Love,
Me

No comments:

Post a Comment