1332014

Film Review: Inside Llewyn Davis 

Ik wilde weer eens een wat diepzinnigere film kijken dan de romkoms die ik over het algemeen kijk (anders wordt het voor jullie ook zo saai en eentonig). En ik vond deze film Inside Llewyn Davis, toen ik de reacties las die eigenlijk vrijwel allemaal enthousiast waren, vond ik het toch eens tijd om de film dan maar te kijken. Maar wat vind ik er nou eigenlijk zelf van?
Inside Llewyn Daviside

Plot: Volg een week lang de belevenissen van zanger Llewyn Davis, die probeert te leven van zijn muziek. Het lukt hem alleen niet zo, hij slaapt bij iedereen op de bank omdat die zelf geen plek heeft en zijn muziek loopt ook niet echt storm.
Jaar: 2013
Duur: 104 minuten
Genre: Drama en muziek
Met: Oscar Isaac, Carey Mulligan, John Goodman...
Regisseurs: Ethan Coen & Joel Coen
IMDB cijfer: 7.8
Mijn Mening:
Ik heb weer wat plus- en minpunten bij elkaar gezet zodat je zelf een oordeel kan vellen. Trouwens iets wat voor mij een pluspunt kan zijn kan natuurlijk voor jou ook een minpunt zijn en andersom.
Pluspunten:
+ Goede muziek, veel singer-songwriter (dat is mijn muzieksmaak :)).
+ Goed geacteerd (heel erg goed!).
+ Niet picture perfect en daarmee bedoel ik dat het verhaal niet is van 'o wat hebben we het allemaal toch goed' en 'alles komt wel goed op het einde', dat heeft deze film totaal niet en je leeft van dag tot dag mee met de zanger.
+ Justin Timberlake heeft ook een (klein) rolletje in de film (en hij zingt ook!).
+ Sarcastische humor :).
+ Goed verhaal.
+ Er is veel muziek, maar niet dat je er geïrriteerd door raakt omdat het te vaak is.
Minpunten:
- Ik vond het soms een beetje vaag en onduidelijk.
- Het einde vond ik ook een beetje vreemd.
Geschikt voor: Roep al je muziek vrienden maar bijeen, want dit is echt een film vol met singer-songwritermuziek en met een mooi verhaal. 
Trailer:

Lijkt Inside Llewyn Davis je een leuke/goed film?
Love,
Me
Bronnen: IMDB, Youtube & We Heart It

No comments:

Post a Comment