232014

Film Review: August: Osage County

Omdat vanavond de Oscars worden uitgereikt heb ik vandaag een film review klaar staan voor een film die 2 keer voor deze Oscars is genomineerd, namelijk voor Best Actress in a Leading Role (Meryl Streep) & Best Actress in a Supporting Role (Julia Roberts). Nieuwsgierig of ik het daarmee eens ben? Lees dan zeker verder!




















Plot: Als Beverly Weston (vader van 3 dochters) zomaar uit het niets vertrekt komt de hele familie bij elkaar in het huis waar ze opgegroeid zijn in Oklahoma. Maar Violet Weston (vrouw van Beverly) is niet echt op haar mondje gevallen en dit zorgt voor wat nodig drama in de familie. Zeker als dan wordt ontdekt dat Beverly zichzelf van het leven heeft beroofd.
Jaar: 2013
Duur: 121 minuten
Genre: Drama
Met: Meryl Streep, Julia Roberts, Ewan McGregor, Chris Cooper, Abigail Breslin, Benedict Cumberbatch, Juliette Lewis, Margo Martindale, Dermot Mulroney, Julianne Nichelson, Sam Shepard, Misty Upham...
Regisseur: John Wells
Titelsong: Kings of Leon - Last Mile Home
IMDB Cijfer: 7.4
Mijn Mening: Dat deze film voor 2 oscars is genomineerd kan ik me heel goed voorstellen want hoewel het overmatig gebruik van pillen, drank en sigaretten zijn de familiesituaties uit deze film vrij herkenbaar! Natuurlijk niet alle problemen, maar van alle problemen die zich voordoen in de film is er op zijn minst één herkenbaar voor je eigen familie.
Ik dacht altijd dat mijn familie gek was, maar na het zien van deze film heb ik me toch wel zwaar vergist. De familie in deze film is namelijk compleet doorgeslagen! Het is ook zo ontzettend goed gespeeld, een ontzettend goede cast en sterk verhaal. Ja, waarom deze is genomineerd is voor mij vrij duidelijk.
Meryl Streep vind ik echt heel erg goed in deze film! Ze vertolkt haar rol zo echt dat ik denk dat als ik er nu zou tegen komen (als dat toch eens zou gebeuren...) dat ik er heilig van overtuigd zou zijn dat ze die vrouw uit die film is (ik wilde eigenlijk haar karakter beschrijven maar dan zou ik te veel over de film verraden)!
Eén klein puntje dat ik jammer vind is dat het een open einde heeft. Als het geen open einde zou hebben zou de film waarschijnlijk nog wel een paar uurtjes duren dus zo erg vind ik het ook weer niet en nu kan je zelf 'bedenken' wat er zou gebeuren. En op het begin vond ik het nog even moeilijk om de familiebanden uit te vogelen, gelukkig was dit na een halfuur wel zeker helemaal duidelijk!
Kijken met...: je familie
Trailer:



En heb jij deze film al gezien?
Love,
Me
Bronnen: IMDB & Youtube

No comments:

Post a Comment