1132014

Film Review: Romeo and Juliet (2013)

Vandaag een klassiek verhaal in een nieuw jasje. Namelijk een nieuwe verfilming van Romeo en Julia! Eens kijken of het ze is gelukt of niet. Nieuwsgierig? Lees verder!
Plot: Gewoon een nieuwe versie van het bekende verhaal Romeo en Julia van Shakespeare.
Jaar: 2013
Duur: 118 minuten
Genre: Romantiek en drama
Met: Douglas Booth, Hailee Steinfield, Damian Lewis...
Regisseur: Carlo Carlei
IMDB Cijfer: 5.6
Mijn mening:
Ik heb even de (voor mij) plus- en minpunten op een rijtje gezet zodat je zelf kan beslissen of het iets voor jou is.
Pluspunten:
- Goede cast;
- Heel erg mooie locaties;
- Niet te veel 'rijmtaal', hoewel ik die zinnen ontzettend mooi vind kan ik het gewoon niet volhouden om hier twee uur naar te kijken. Gelukkig, was er in deze film niet heel veel sprake van;
- Mooi verhaal, ik vind het verhaal van Romeo en Julia altijd heel mooi omdat het niet meteen goed afloopt (of juist wel, het is hoe je het bekijkt);
- Niet heel veel afgeweken van het verhaal (zover ik het verhaal ken dan);
- Mooie kostuums;
- Douglas Booth & Ed Westwick!
Minpunten:
- Niet altijd even goed geacteerd;
- Ik verwachtte iets vernieuwends met Romeo en Julia in het nu bijvoorbeeld, alleen het was eigenlijk gewoon weer hetzelfde verhaal (wat ook zeker een pluspunt kan zijn);
- Ik vond het af en toe best moeilijk te volgen, maar dat komt omdat ik geen ondertiteling had, dus dit is meer een persoonlijk minpunt.

Ik moet uiteindelijk toch wel toegeven dat ik Romeo + Juliet uit 1996 wel leuker/beter vond, omdat het op het toen (voor toen, nu) was toegepast. Dat geeft het toch wat meer originaliteit. Maar wat dan weer wel leuk is aan deze versie zijn de kostuums en de locatie die echt heel mooi zijn!
Geschikt voor: iets romantisch, maar kan ook gezellig met vriendinnen zodat jullie kunnen wegsmelten bij Douglas Booth. O en natuurlijk het romantische verhaal!
Trailer:

En ben jij bekend met het verhaal Romeo en Julia?
Love,
Me
Bronnen: IMDB & Youtube

No comments:

Post a Comment