2332014

Hart luchten: zestien én twintig, huh?

Wat ik nou eigenlijk nooit begrijp is dat ze altijd oudere acteurs voor tienerrollen gebruiken. Voor een kinderrol kan ik het me nog wel een beetje voorstellen dat een kind van acht beter een kind van zes kan spelen als een kind van zes zelf omdat dat gewoon moeilijker is voor een kind en er ook weer niet zoveel kindersterren zijn. Maar het zijn altijd twintigers (of bijna twintigers) die de rollen vanaf zestien op zich nemen. En de zestienjarige nemen dan weer de rollen van de twaalfjarige op zich... Tja, ik zie hier dus de logica niet zo van in. Oké, misschien ziet een twintiger er beter uit als een zestienjarige, dan een zestienjarige zelf maar dat geeft toch totaal geen realistisch beeld! Een film is natuurlijk niet (altijd) realistisch, maar hoe realistischer het over komt hoe beter (vind ik). Dus waarom zou je dan niet ze naar hun eigen leeftijd laten zijn? Of op zijn hoogst een jaartje jonger/ouder.
Misschien denken ze dat omdat die twintigers die al zestien zijn geweest weten hoe het is om zestien te zijn, maar de zestienjarige kunnen dit toch vele male beter omdat zij het zijn en gewoon onbewust doen wat zestienjarige qua gedrag horen te doen.
Al kan ik me wel voorstellen dat het probleem is dat er gewoon te weinig zestienjarige acteurs en actrices actief zijn of hun carrière op een laag pitje hebben staan, ze zijn er natuurlijk wel maar ze zoeken toch altijd naar de perfecte persoon voor hun rol en als die twintiger dan beter is als die zestienjarige om zestien te spelen, tja dan kan ik het me ergens ook wel voorstellen.
Maar, ik begrijp gewoon niet waarom ze ze niet gewoon een kans geven, naar mijn idee zou het veel realistischer overkomen omdat het gewoon is hoe ze nu zijn (haha, diep hoor dit...).
Misschien heb je hier totaal geen last van, of boeit het je ook gewoon totaal niets. Maar zoek maar eens op als je een film kijkt met een tiener erin hoe oud die acteur/actrice dan wel niet is. O en vergeet dan ook niet meteen de twaalfjarige op te zoeken wedden dat deze in het echt zestien is...
Tja, ingewikkeld filmwereldje hè?

Wat vind jij hiervan?
Love,
Me

No comments:

Post a Comment