1832014

Film Review: One Day

Toen ik in een valentijnslijstje met goede films voor die dag keek zag ik daar One Day tussen staan, ik had eigenlijk nog nooit van deze film gehoord maar werd wel nieuwsgierig omdat het verhaal me wel heel origineel leek. En nieuwsgierig naar wat ik er na het kijken van vind? Lees dan zeker verder!
Plot: De film speelt zich elke keer op dezelfde datum af, namelijk 15 juli. Je bekijkt jaarlijks de levens van Em en Dexter vanaf de avond dat ze elkaar 'ontmoette' en bevriend raakte. Soms spenderen ze 15 juli samen maar soms ook niet.
Jaar: 2011
Duur: 107 minuten
Genre: Drama en romantiek
Met: Anne Hathaway, Jim Sturgess
Regisseuse: Lone Scherfig
IMDB cijfer: 6.9
Mijn mening: Eerst had ik eigenlijk zoiets van nou, zo spetterend is deze film nou eigenlijk ook weer niet. Ik maak altijd tijdens het kijken van films aantekeningen (die ik dan later in mijn mening kan verwerken) en dit schreef ik letterlijk: Ik ben niet zo super enthousiast over deze film. Ik weet niet waarom, misschien was het tijdstip niet zo geweldig en was ik gewoon niet in de mood voor een romantische film. Hij was zeker niet zo goed als The Notebook, maar ik moet wel zeggen hij is beter als de meeste romantische films. Maar toen had ik het einde nog niet gezien, wat me eigenlijk best wel heel erg verraste. Het klinkt misschien heel erg maar dit maakte de film stukken beter, ik zal het einde niet verklappen maar het werkte zeker wel!
Voor de rest vond ik het een mooi concept (elk jaar dezelfde dag) en ook leuk dat je met de tijd met ze meegroeit maar ook kenmerken uit die tijd ziet terugkomen. Ik zag soms ook wel eens dat ze bijvoorbeeld op meerdere keren dezelfde kleding droegen en dat geeft het al weer een wat realistischer beeld. En ik ben ook gewoon fan van Anne Hathaway, dus dat was ook zeker wel een pluspunt voor deze film.
Iets minder vond ik de af en toe slechtere effecten (daar had ik eigenlijk maar bij één scene last van, maar zoiets irriteert mij dan toch wel een beetje). En er wordt wel heel vaak gedronken in de film, het eerste uur zie je Dexter volgens mij niet eens nuchter...
Perfect voor: Valentijnsdag (ook al duurt dat nog even!), of een vriendinnenavondje. Misschien niet handig als één van je vriendinnen in een break-up zit.
Trailer:

Heb jij One Day al wel eens gezien?
Love,
Me
Bronnen: Youtube & IMDB

No comments:

Post a Comment