2532014

Film Review: The Grand Budapest Hotel

Het lijkt me sterk dat je van deze film nog niet gehoord hebt de laatste tijd, al heb je alleen maar de reclame op tv gezien. De film is zo'n beetje overal en wordt door iedereen (zover ik weet) geloofd. En nu heb ik hem dan eindelijk ook gezien, nieuwsgierig naar wat ik ervan vind? Lees dan zeker verder!
♡ http://xsecretkey.tumblr.com ♡

Plot: Dit verhaal speelt zich af (hoe kan het ook anders) in The Grand Budapest Hotel, waar we conciërge Mr. Gustave (Ralph Fiennes) volgen en zijn nieuwe Lobby Boy (Tony Revolori). Gustave is geliefd bij al zijn gasten. En als één van zijn favoriete gasten overlijdt erft hij een belangrijk kunstwerk. Maar de familie van de overleden vrouw is het er niet mee eens.
Jaar: 2014
Duur: 100 minuten
Genre: Komedie, drama
Met: (eigenlijk té veel om op te noemen) Ralph Fiennes, Adrien Brody, Jeff Goldblum, Jude Law, Saoirse Ronan, Tony Revolori...
Regisseur: Wes Anderson
IMDB cijfer: 8.4
Mijn mening: Ik wilde deze film héél graag zien en kon niet wachten tot die eindelijk uit zou komen. Wat voor mij eigenlijk al veel te lang wachten was (ik ben een ongeduldig kind...). Maar goed ik heb hem in de bioscoop gezien en dat geeft het geheel altijd net wat extra's, maar dan kan ik tussendoor geen aantekeningen maken, wat ik (van mezelf) wel echt  moet doen omdat ik anders geen 'eerlijke' mening over de film kan vormen. Ik zat dus heel de tijd woorden te bedenken die ik toepasselijk vond en die probeerde ik dan te onthouden. Zo zat ik dus tijdens de film heel de tijd in mijn hoofd op te dreunen D-D-V-T en toen werd het weer D-D-S-T-V en zo voort. Verschrikkelijk irritant natuurlijk want ik mistte hierdoor af en toe wel wat. Toen ik thuiskwam was ik allang weer vergeten waar al die letters voor staan en moest ik het ook nog helemaal uit puzzelen. Maar ik heb de oplossing! De eerste D staat voor Dramatisch, omdat de film alles zo lekker dramatiseert (op een goede manier). De tweede D staat voor (deze was ik helemaal vergeten maar gelukkig weet ik het weer!) Details, omdat er héél erg goed (maar dan ook héél erg goed) op de details is gelet. De S staat voor Sprookjesachtig, omdat op een of andere manier het me aan een sprookje deed denken. Een nieuw sprookje dan wel te verstaan. De T staat voor Timing, omdat alles (echt alles) helemaal perfect getimed is! Dan stonden ze zo heel even stil, in je hoofd springt de vraag op waarom staan ze stil en voordat je stil kan denken gaan ze bijvoorbeeld rennen. Dit klinkt natuurlijk heel erg vreemd maar het was echt gewoon perfect getimed, alles! De laatste letter de V staat voor vloeiend, omdat eigenlijk ook alles heel vloeiend verloopt, het lijkt niet te 'haken'. Dat is wel fijn tijdens het kijken omdat het dan tenminste soepeltjes loopt en beter te volgen is. Ook was de set helemaal geweldig (net als die van Her en The Great Gatsby staat die nu op mijn lijstje met mooiste set) en ook de cast is legendarisch! Ik denk dat je hieruit wel kan halen dat ik enthousiast ben over deze film! Hoewel ik wel moet zeggen dat ik bij films die me voor heel lang bijblijven ik een buikgevoel krijg en dat had ik dan weer net niet bij deze film (op een of andere manier heb ik dat niet zo snel bij komedies, meestal alleen bij drama's). Maar je moet deze film wel écht gezien hebben! I call it a new classic.
Kijken als...: je zin hebt in een wat (hoe zal ik het zeggen) artistiekere film. Het is anders dan anders (op een goede manier) en je moet hem een keer gezien hebben. Het leukst op een zondag (naar mijn smaak).
Trailer:


Ben jij van plan om The Grand Budapest Hotel te kijken?
Love,
Me
Bronnen: We Heart It, IMDB & Youtube

No comments:

Post a Comment