332014

The Oscars 2014

Het is je vast niet ontgaan dat vannacht (onze tijd) de Academy Awards werden uitgereikt. En zoals ik al zei in mijn Maart artikel wilde ik ze heel graag een keer kijken. Omdat het toch wat laat was heb ik ze vanochtend meteen terug gekeken. En omdat ik me kan voorstellen dat jullie ze niet allemaal hebben gezien zet ik wat (persoonlijke) hoogtepunten op een rijtje.
i love her | via Tumblr

Persoonlijke favorieten

Mooiste Speech: Lupita Nyong'o (Actress in a Supporting Role)
Just a girl who's living her own life! :) | via Tumblr

Ik kon nog niet een goede video vinden van de speech, maar ik kan je vertellen hij was heel erg mooi! Ik kreeg er echt tranen van in mijn ogen!

Beste optreden: Karen O - The Moon Song (genomineerd voor Music Original Song)

Ik kende dit liedje nog niet maar vond het optreden heel erg mooi en ik kreeg er dan ook kippenvel van!

Leukste Ellen momenten: Pizza's & Selfies
2 Million Retweets
Tijdens de show zat Ellen DeGeneres (de presentatrice van The Oscars) af en toe te tweetten. Zo maakte ze deze legendarische Selfie waar ze een record mee wilde verbreken voor meest geretweette foto. En volgens mij is haar dat zeker gelukt! Meryl Streep vond het heel leuk en ik hoorde haar dan ook zeggen 'This is the first time I tweeted.'.

Omdat Ellen het idee had dat de meeste wel honger zouden hebben besloot ze een paar pizza's te bestellen, enig puntje ze had geen geld ;).

Leukste quote: Cate Blanchett (Actress in a Leading Role)
Toen Cate Blanchett het podium op liep om haar oscar in ontvangst te nemen zei ze tegen het staande publiek:
Sit down, you're too old to stand!
Ja, dit vond ik toch wel een heel leuke quote :).

Beste presentatoren: Jennifer Lawrence, Emma Watson & Joseph Gordon-Levitt
Jennifer Lawrence was natuurlijk weer haar hilarische zelf en ik vond de combinatie Emma Watson en Joseph Gordon-Levitt gewoon heel goed!
PLEASE MAKE A MOVIE TOGETHER

Mooiste jurken: Angelina Jolie, Anna Hathaway, Jennifer Garner &  Lupita Nyong'o
Dit vond ik een heel moeilijke en ik heb dan ook nog een heleboel andere mooie jurken gezien, deze bleven gewoon het beste hangen.
















Mooiste filmpjes: Ode The Wizard of Oz & In Memoriam


Van beide waren nog niet echt filmpjes te vinden, maar dit jaar brachten de Oscars een ode aan The Wizard of Oz.
En ook was er een filmpje waar ze alle belangrijke mensen voor de filmindustrie die afgelopen jaar zijn overleden een ode gaven.

Films die ik nu door de Oscars wil gaan kijken: Philomena, Her, 12 years a slave, The Lady in Number 6: Music Saved My Life

Film die de meeste prijzen heeft gewonnen: Gravity

De Winnaars

En het blijven natuurlijk prijzen zet ik even alle winnaars op een rijtje:
Best picture 12 Years a Slave
Actor in a Leading Role Matthew McConaughey (Dallas Buyers Club)
Actress in a Leading Role Cate Blanchett (Blue Jasmine)
Actor in a Supporting Role Jared Letto (Dallas Buyers Club)
Actress in a Supporting Role Lupita Nyong'o (12 Years a Slave)
Animated Feature Film Frozen
Cinematography Gravity (Emmanuel Lubezki)
Costume Design The Great Gatsby (Catherine Martin)
Directing Gravity (Alfonso Cuarón)
Documentary Feature 20 Feet from Stardom 
Documentary Short Subject The Lady in Number 6: Music Saved My Life
Film Editing Gravity (Alfonso Cuarón, Mark Sanger)
Foreign Language Film The Great Beauty
Makeup and Hairstyling Dallas Buyers Club (Adruitha Lee, Robin Mathews)
Music Original Score Gravity (Steven Price)
Music Original Song Let it Go - Kristen Anderson-Lopez & Robert Lopez (Frozen)
Production Design The Great Gatsby (Catherine Martin (Production Design), Beverley Dunn (Set Decoration)
Short Film Animated Mr. Hublot
Short Film Live Action Helium
Sound Editing Gravity (Glenn Freemantle)
Sound Mixing Gravity (Skip Lievsay, Niv Adiri, Christoper Benstead, Chris Munro)
Visual Effects Gravity (Tim Webber, Chris Lawrence, David Shirk, Neil Corbould)
Writing Adapted Screenplay 12 Years a Slave (John Ridley)
Writing Original Screenplay Her (Spike Jonze)

En heb jij de Oscars gezien?
Love,
Me
Bronnen: Oscar.go, We Heart It & Youtube

No comments:

Post a Comment