642014

10x (Mijn) Tijdbesteding

Vandaag heb ik een persoonlijk artikel klaar staan, met mijn tien meeste dingen die ik met mijn tijd doe. Nieuwsgierig naar wat dat zoal is? Lees dan snel verder!
Time
1. Lezen
Ik moet eerlijk toegeven dat ik vroeger véél meer las als nu. Maar het probleem nu is vooral dat ik telkens in een nieuw boek begin en het maar niet uitlees. Waar ik nu mee bezig ben? The Great Gatsby (hier ben ik al vanaf juli 2013 mee bezig! Maar ik heb er sinds augustus of zoiets al niet meer in gelezen), Revenge Wears Prada, The Cement Garden, Steve Jobs de biografie en Vermoord Naakt. O en dan liggen de boeken The Mortal Instruments en Night Film nog klaar om in te beginnen. Maar vaak schiet het er gewoon tussenin, wat heel erg jammer is want zo kan ik het verhaal moeilijker volgen. 
Het laatste boek waar ik in heb gelezen was Steve Jobs' biografie, die echt heel goed is! Maar wel meer dan zeshonderd pagina's, gelukkig ben ik al over de helft :D.

2. Films kijken
Nou, deze had je waarschijnlijk echt niet verwacht. Maar in mijn vrije tijd kijk ik films! :P. Maar niet alleen films ook series. Hetzelfde als met de boeken heb ik met de series ik volg er teveel! Misschien moet ik een cursus gaan volgen 'Hoe dingen af te maken', haha. Maar goed Films en series kijken is vooral in het weekend en op rustige dagen dat ik vroeg thuis ben. De laatste film die ik gezien heb is nu Push.

3. Bloggen
En als ik dan weer een film of serie heb gezien lees je dat weer terug op mijn blog. Bloggen is natuurlijk ook een goede tijdbesteding en vergt ook best wel wat tijd, wat ik natuurlijk graag doe! Meestal gaat het in periode, de ene dag schrijf ik drie artikelen waardoor ik de volgende drie dagen denk 'O, ik heb al artikelen klaar staan'. Ik ben gewoon een slechte planner en dat zou ik toch echt eens moeten gaan leren...

My t-shirt :D

4. 'Sporten'
Ik heb een hekel aan als je je moet voorstellen en mensen naar je hobby's vragen dat je dan op zijn minst verplicht bent om dan een sport te zeggen. Want als je niet aan sport doet, dan ben je waarschijnlijk lui, dik, lelijk (moet ik nog verder doorgaan?). Maar dat is natuurlijk vette onzin (haha, zie je de grap ;)). Maar goed ik volg dus niet een specifieke sport maar ik fiets twee uur per dag en doe 's avonds nog een halfuur aan beweging (afhankelijk waar ik zin in heb doe ik verschillende dingen). Maar als je dat tegen iemand zegt terwijl je je voorstelt kom je over als een of andere malloot die 's avonds wat Youtube filmpjes kijkt en gewoon gezellig meedoet (wat misschien ook wel is), maar ik beweeg me te pletter aan die filmpjes en het is echt vermoeiend! Dus ja, sporten is ook wel een tijdbesteding van mij.

5. Tijdschriften lezen
Ik ben dol op die papieren blaadjes, daar kan een blog lang niet tegen op! Hoewel een blog dan wel continu up-to-date is, is een tijdschrift nog lang niet achterhaald. En ik ben dol op het lezen ervan, vooral interviews met mensen die ik (eerlijk gezegd) niet eens altijd ken maar heel erg inspirerend denken (of tenminste zo naar voren komen in het interview) dat vind ik heerlijk. De tijdschriften die ik probeer maandelijks te lezen (soms liggen al die bladen bij elkaar net iets boven mijn budget) zijn: Cosmogirl, Fashionista, Vogue, Elle. Maar ik lees ook de Linda Meiden, Glamour en eigenlijk alles wat papier bevat :P.

6. Shoppen (online en offline)
Dit gaat meestal in vlagen, ik heb wel eens van die periode dat ik niet ben weg te slaan van de winkels en mijn startpagina van een online winkel is. En dan sla ik massaal in, om daarna voor een tijdje even mijn portemonnee maar met rust te laten. Ik zit nu recht in zo'n 'ik-koop-alles'periode, en ik moet toegeven ik wordt een beetje gek van mezelf :O.

7. Schommelen
Haha, schommelen staat hier voor met vrienden afspreken. Waarom dan schommelen? Nou, omdat ik en mijn Bestie ;) laatst een leuke rustige plek hebben ontdekt met een speeltuintje en hoe kan het ook anders een schommel! En ik ben altijd dol geweest op schommelen, als ik er een zie en er zijn geen mensen in de buurt ren ik eropaf en dan kan ik daar uren blijven zitten. Maar goed, mijn tijd besteed ik echt niet alleen thuis voor mijn computertje, zo'n zielig persoon ben ik nou ook weer niet :P. Ook valt het shoppen vaak samen met vriendinnen. Ook vind ik het leuk om naar de bioscoop te gaan, of misschien wel een theatervoorstelling (een keer per jaar of zo), beetje rondhangen, lunchen, gewoon kletsen etc. 

Swing Above the world!💜☺️

8. Internetten 
En dit puntje haalt mijn sociale kant van het vorige punt weer helemaal naar beneden ben ik bang. Ik ben namelijk nog net zo vaak op internet te vinden, blogs lezen, We Heart It afstruinen etc. Maar eigenlijk altijd wel met RebeChew in mijn achterhoofd. Bijna alles wat ik op internet doe heeft wel met bloggen te maken, tenzij het iets voor school is. Maar mijn ogen staan altijd wijd open :).

9. Muziek luisteren
Ik kom thuis, zet de radio aan. Ik ga douchen, ik zet Spotify op. Ik ga fietsen, ik luister met Soundtrack. Ik ga sporten, ik gebruik 8tracks. Moet ik nog verder doorgaan of snap je hem al? Mijn leven is muziek. Ik kan niet tegen die stiltes. Als ik op mijn kamer ben staat er altijd iets van muziek aan, soms wel twee of drie dingen te gelijk. Het maakt me niets uit als het maar niet te stil is! Daarbij ben ik erop gebrand om nieuwe muziek te ontdekken die ik dan trots aan mijn vriendinnen kan laten horen en kan zeggen nadat het een grote hit is geworden, 'En wie kwam er ook alweer met dat liedje?' Haha, nee zo erg ben ik ook weer niet. Maar ik wil wel altijd nieuwe muziek ontdekken. Liedjes die ik laatst heb ontdekt en zeker aan te raden zijn? Jake Miller - Like Me, Clifflight - Do What You Want To Me, Passenger - Whispers. Wil je luisteren naar waar ik allemaal naar luister deze maand? Neem dan even een bezoekje op mijn 8tracks profiel, waar ik elke maand een lijst maak en daar de gehele maand liedjes aan toevoeg die ik niet vaak genoeg kan horen!

10. Schoolwerk 
Er is een reden dat deze op nummer tien staat, omdat het gewoon verschrikkelijk saai is. Maar wat moet dat moet. En ook al ben ik misschien wel een echte nerd en moet ik af en toe niet zo streng voor mezelf zijn, ben ik wel blij dat ik op school kan zitten! Misschien zal niemand het erkennen als je het vraagt maar ik wil toch even zeggen dat ik best blij ben met school, afgezien van het leren, de lessen, het huiswerk, de stress etc. Ik kan tenminste naar school en daar wil ik dan ook geen verspilling van maken!

Waar besteedt jij je tijd vooral aan?
Love,
Me
Bron: We Heart It

No comments:

Post a Comment