1742014

Film Review: Breakfast at Tiffany's

We hebben allemaal van deze film gehoord (toch?), maar de meeste (onder andere ik) hebben hem eigenlijk nog nooit gezien. Daar moest verandering in komen en nu ik hem gezien heb deel ik graag mijn mening erover.
Breakfast at Tiffany's
Plot: Holly is een glamour en party girl en dat trekt al snel de aandacht van haar nieuwe bovenbuurman (het is een appartementencomplex) Paul.
Jaar: 1961
Duur: 115 minuten
Genre: Komedie, drama, romantiek
Met: Audrey Hepburn, George Peppard
Vanaf: alle leeftijden
Regisseur: Blake Edwards
IMDB cijfer: 7.8
Mijn Mening: Eigenlijk wist ik helemaal niet wat ik van deze film moest verwachten, je hoort er namelijk wel van alles over maar waar het verhaal over ging dat zou je me echt niet hebben moeten vragen. Maar nu weet ik het! Het is eigenlijk gewoon een romkom uit de jaren '60, maar hierdoor dus tegelijk hetzelfde en totaal anders als die we nu kennen. 
Er zit goede humor in, ze draagt de meest jaloersmakende kleren en sieraden en haar kapsel is om van te dromen en ook al is deze film dan al wat jaartjes oud hij is echt tijdloos het voelde helemaal niet oud aan (hooguit de oude telefoons en auto's)! Normaal heb ik altijd bij wat oudere films meteen zo'n 'oud gevoel' maar bij deze had ik dat echt totaal niet! 
Eén klein puntje is dat het acteerwerk niet altijd even goed is, maar ik vind dat ik dat niet mag vergelijken hoe het nu is omdat mensen er nu veel meer op getraind worden en ze perfect moeten zijn. 
Kijken met...: vriendinnen, partner zou ook kunnen en je ouders zullen het vast leuk vinden dat je je klassiekers kent, dus eigenlijk kan deze film altijd wel!
Trailer:

Heb jij Breakfast at Tiffany's al wel eens gezien?
Love,
Me
Bronnen: We Heart It, IMDB & Youtube

No comments:

Post a Comment