1042014

Film Review: American Beauty

Het is weer Film Review donderdag en deze keer heb ik de film American Beauty gezien. Nieuwsgierig naar wat ik ervan vind? Lees dan snel verder!
American Beauty
Plot: Lester (een normale man in een midlifecrisis) gooit zijn leven drastisch om, wat gevolgen heeft voor zijn dochter en vrouw die het ook allemaal even net iets anders doen.
Spoiler: Een jaar later is hij vermoord, maar door wie en waarom?
Jaar: 1999
Duur: 122 minuten
Genre: Drama
Met: Kevin Spacey, Annette Bening, Thora Birch...
Vanaf: 16 jaar
Regisseur: Sam Mendes
IMDB Cijfer: 8.5
Mijn Mening: Dit is echt een heel rare film. Het begint meteen dat je weet dat hij wordt vermoord en dan een jaar daarvoor (ja, het klinkt heel onlogisch). En de gehele film worden eigenlijk allemaal 'redenen' gegeven waarom diegene hem zou hebben vermoord, maar er zijn meerdere 'verdachten'. Het lijkt geen verhaal te hebben maar als je hem hebt gezien toch weer wel. Zoals ik al zei dit is een vreemde film. Maar dat geeft het ook wel weer zijn charme. Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan vind, maar ik denk dat je er zelf maar gewoon naar moet kijken om een eigen mening te kunnen vormen.
Kijken met...: vriendengroep of alleen
Trailer:

Heb jij American Beauty al gezien?
Love,
Me
Bronnen: We Heart It, IMDB & Youtube

No comments:

Post a Comment