2942014

Film Review: How I Live Now

Misschien heb je al wel eens van deze film gehoord, misschien ook wel niet. Hij heeft niet heel erg veel media aandacht gehad naar mijn idee. De meningen over de film zijn verdeeld de ene vindt hem helemaal geweldig de ander weet niet precies wat die ermee aan moet. Ik heb hem nu ook gezien en vertel je er graag meer over!
Untitled

Plot: Daisy, een Amerikaans meisje, wordt naar het Engelse platteland gestuurd om daar de zomer met haar tante, neef(jes) en nichtje door te brengen. Op het begin kijkt ze er tegenop maar ze begint het steeds leuker daar te vinden, totdat er oorlog uitbreekt. O en er zit natuurlijk ook nog een klein beetje romantiek in!
Jaar: 2013
Duur: 101 minuten
Genre: Actie, drama, thriller, oorlog
Met: Saoirse Ronan, Tom Holland, George MacKay, Harley Bird, Danny McEvoy
Regisseur: Kevin Macdonald
Titelsong: Daughter - Home
Motto: Love will lead you home
IMDB cijfer: 6.5
Mijn mening: De eerste 40/50 minuten lijkt het haast wel een romkom inclusief alle afgezaagde dingen, maar daarna slaat het al snel om naar een oorlogsfilm. De film is dus letterlijk tweedelig. Het vreemde is dat ik het eerste deel vrij afgezaagd vond en eigenlijk niet zo super enthousiast over was (het was wel goed, maar toch) en het andere deel liet me weer soms de kippenvel krijgen of liet me heel hard schrikken (de reden waarom ik geen horror films kijk...). Maar het is dus vreemd omdat ik meer van romantiek en drama ben dan van de oorlogsfilms...
Er zit dus een verrassende wending in de film, die de film toch wel een wat beter maakt. Het klinkt misschien een beetje gemeen maar de oorlog in de film geeft het wat meer karakter.
Nou, klinkt het misschien alsof ik de film in zijn geheel niet goed vind. Maar ik vind hem zeker wel goed! Heel anders dan ik normaal kijk maar toch niet meteen helemaal anders. De film bezorgde me ook een aantal keer kippenvel (en zoals ik eerder al zei liet die me ook wel een of twee keer schrikken), maar kippenvel heb ik niet zo vaak. Toch heeft het me ook weer niet het onderbuikgevoel gegeven waar ik het al wel eens over heb gehad, maar dat krijg ik ook niet zomaar!
Kijken met...: een stel vrienden. Het heeft meisjesachtige dingen maar ook jongensachtige dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. 
Trailer:


En had jij al eerder gehoord van How I Live Now?
Love,
Me
Bronnen: We Heart It, IMDB & Youtube

No comments:

Post a Comment