342014

Film Review: Divergent

Je raadt vast nooit welke film er sinds kort in de Nederlandse bioscopen te zien is. Divergent, natuurlijk! Een film waar al bijna een halfjaar over wordt gesproken en waar vele mensen naar uit kijken. En nu kunnen wij hem dan ook eindelijk gaan bekijken. Ik heb hem al gezien, nieuwsgierig of die de moeite waard is? Lees dan snel verder!
Sheooo


Plot: Het speelt zich af in een toekomstige of andere wereld, waarbij er van de mensen wordt verwacht zich in één van de vijf factions te vestigen. Maar Tris (Shailene Woodley) lijkt nergens in te passen en als ze ontdekt dat dat betekent dat ze Divergent is loopt niet alleen zij maar ook de mensen om wie ze geeft gevaar.
Jaar: 2014
Duur: 139 minuten
Genre: Actie, avontuur, sci-fi
Met: Shailene Woodley, Theo James, Kate Winslet, Miles Teller...
Vanaf: 12 jaar
Regisseur: Neil Burger
Motto: What makes you different, makes you dangerous.
Titelsongs: Veel liedjes gezongen door Ellie Goulding, zoals Dead In The Water, Hanging on, My Blood & Beating Heart.
IMDB cijfer: 7.6
Mijn mening: Hoewel ik het wel eens ben met het idee dat het veel van de Hongerspelen heeft, zie ik er ook wel het originele van in. Waarschijnlijk heeft het gewoon zoveel gemeen omdat het gewoon is wat de tieners van nu willen zien en als dat werkt dan maken ze het zodat ze er geld aan kunnen verdienen (niet dat ik nu zeg dat de makers van de film en de schrijfster van de boeken allemaal maar op geld uit zijn!).
Misschien ben ik ook nog wel een beetje te veel beïnvloed door films zoals de Hongerspelen en Twilight dat ik dat soort dingen wel interessant vind, een beetje actie en een beetje romantiek is voor mij echt een goede combinatie als ik dan een actie film moet kijken (denk: Abduction).
Pluspuntje: de hoofdpersoon (Tris) heeft wel een karakter dat ik wel kan waarderen, durft alles en denkt goed na (ik zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven). Dus haar personage vind ik wel heel goed!
Af en toe vond ik het wel een beetje vreemd (misschien dat ik ook niet alles begreep omdat ik de boeken niet heb gelezen) want het was af en toe naar mijn idee gewoon niet logisch. Misschien dat ik nu ga spoilen maar ik begreep niet helemaal waarom ze de beste van de groep was terwijl ze eigenlijk niet eens in de groep hoorde...
Maar al met al vind ik dit toch wel een leuke film, gewoon lekker voor een zondagmiddag of 's avonds. Leuk om met een stel vrienden en/of vriendinnen te kijken maar ik denk dat je broertje het ook wel kan waarderen. Dus leuke film voor een groot publiek, voor de rest was er niet iets wat me buitengewoon aansprak.
Kijken met...: Dit zei ik net al eigenlijk, je kan deze film met iedereen kijken!
Trailer:


En ben jij van plan om Divergent te gaan kijken?
Love,
Me
Bronnen: We Heart It, IMDB & Youtube

No comments:

Post a Comment