2442014

Film Review: The Amazing Spider-Man 2

Vanaf vandaag draait dan eindelijk The Amazing Spider-Man 2, een film waar ik me al op verheug sinds de laatste minuut van The Amazing Spider-Man. En dat was bijna 2 jaar geleden (!). Logisch dus dat ik hoge verwachtingen heb voor deel II en laat ik die toch net gezien hebben. Nieuwsgierig of die de moeite waard is? Lees dan zeker snel verder!
Plot: Peter Parker (Andrew Garfield) vindt het moeilijk om zijn superhelden bestaan te combineren met zijn gewone leven, zeker als het om zijn vriendin Gwen (Emma Stone) gaat. Om New York City te blijven beschermen moet hij de schurken verslaan, waarvan er zelfs een een oude vriend is, Harry Osborn (Dane DeHaan). (het is heel moeilijk deze film te beschrijven, want er gebeurt gewoon zo veel!)
Jaar: 2014
Duur: 142 minuten
Genre: Actie, avontuur, fantasie
Met: Andrew Garfield, Emma Stone, Jamie Foxx, Dane DeHaan, Felicity Jones...
Vanaf: 12 jaar
Regisseur: Marc Webb
Motto: His greatest battle begins.
Filmsong: It's On Again - Alicia Keys ft. Kendrick Lamar
IMDB cijfer: 7.9
Mijn mening: Aah! Oké, laat ik maar gewoon meteen puntje bij paaltje komen, deze film is zó geweldig! Ik dacht dat deel 1 goed was, maar net zoals met The Hunger Games is deel 2 nog vele malen beter! Alleen kende ik nu in tegenstelling tot The Hunger Games het verhaal niet en de trailer verraadt ook niet zo ontzettend veel als het enige dat er weer een vijand is met superkrachten (als ik het zo mag noemen), wat niet heel erg onverwacht is voor een superhelden film.
Ik heb hem niet in 3D gezien, maar ik kan me zo voorstellen dat die in 3D heel erg vet moet zijn! Want hij springt natuurlijk wel eens van een gebouw af en dat soort dingen en met 3D wordt het dan nog iets spannender. Maar geloof me het is echt niet alleen superhelden tegen superschurken (geloof me, anders zou ik het namelijk ook niet kijken), het is ook humor (ik heb ontzettend vaak gelachen, alleen al om de gesprekken tussen Peter en Gwen) en natuurlijk een beetje romantiek.
Daarbij ook nog eens een ijzersterke cast, waarvan ik vooral Dane DeHaan opvallend vond en ik ga hem ook zeker in de gaten houden (ik ben van plan om binnenkort de film Kill Your Darlings te kijken waar hij samen met Daniel Radcliffe in zit). De locatie is natuurlijk altijd goed, want het speelt zich af in hartje New York. En voor leuke outfits kun je er ook terecht want Gwen (Emma Stone) ziet er natuurlijk altijd fabulous uit :).
Eén minpuntje, wat ik echt heel erg vond! Is het einde. Niet omdat het een slecht einde is. Niet omdat het een té verwacht einde is. Maar meer om wat er gebeurt op het einde waardoor ik 10 minuten lang nee, heb staan zeggen tegen het scherm en 'Dat kan niet! Dat mag niet!'. Ik zal niet meer veraden (misschien dat je het al raadt), maar het is ergens zo jammer maar professioneel gezien een heel goed einde.
Ik denk dat je het wel doorhebt dat ik deze film gewoon heel erg aanraad en als je deel 1 nog niet gezien hebt, ook zeker doen (anders snap je deel 2 ook niet helemaal). 
Kijken met...: een stel vrienden, je broertje of andere superhelden fans. En als je je vriendinnen kan overhalen dan ook zeker doen, krijg je geen spijt van.
Trailer:


Clip uit de film:


En ga jij The Amazing Spider-Man 2 kijken, denk je?
Love,
Me
Bronnen: Facebook, IMDB & Youtube

No comments:

Post a Comment