2242014

Film Review: Philomena

Alweer een Oscar genomineerde film! Ja, die Oscars maken je toch wel warm voor sommige films dus besloot ik om Philomena te kijken. Benieuwd of ik er ook zo enthousiast over ben? Lees dan snel verder!

Oscar Ödülleri En İyi Uyarlama Senaryo Kategorisinde Aday Olan Filmlerin Dağıtımcıları ve Gişe Karneleri : The Oscar Favorite

Plot: Martin Sixsmith (gespeeld door Steve Coogan) heeft wat problemen met zijn werk als journalist. Maar als hij wordt benadert door de dochter van Philomena (gespeeld door Judi Dench), die al 50 jaar op zoek is naar haar verloren zoon, besluit hij haar te helpen zoeken en er een boek over te schrijven.
Jaar: 2013
Duur: 98 minuten
Genre: Drama
Met: Judi Dench, Steve Coogan
Vanaf: 12 jaar
Regisseur: Stephen Frears
IMDB cijfer: 7.8
Mijn Mening: Dit is een heel erg mooie film! Het doet hem ook wel goed dat die Brits is omdat dat toch altijd (naar mijn smaak) wat beter is als een Amerikaanse, hoe zal ik het zeggen het lijkt voor mij meer kwaliteit te hebben (dat is natuurlijk niet altijd zo het geval en excuseer mij als je er anders over denkt ik geef alleen mijn eigen mening). Maar goed, deze film is tranentrekkend mooi, dat het verhaal waargebeurd is maakt het alleen maar erger (voor de film op een goede manier). Het is heel overtuigend gespeeld, de locaties zijn mooi, de humor af en toe tussendoor maakt het onderwerp wat luchtiger waardoor het niet te zwaar valt. Ja, deze film zou ik je aanraden.
Kijken met...: je familie
Trailer:



En heb jij Philomena gezien?
Love,
Me
Bronnen: We Heart It, IMDB & Youtube

No comments:

Post a Comment