2912014

Film Review: The World's End

Eens een keer een heel ander genre film die ik review. Dat mag ook wel eens anders wordt het wat saai. Dit keer een science-fiction, actie, komedie. Ja, je hoort het goed ik heb een sci-fi film gekeken! Nieuwsgierig naar wat van The World's End vind? Lees dan zeker verder!
(100+) Tumblr
Plot: Na in hun jeugd The Golden Mile (een kroegentocht van twaalf cafés achter elkaar) niet gehaald te hebben. Sleept Gary King zijn vier oude vrienden twintig jaar later mee om het nog een keer over te doen alleen dan wel alle twaalf cafés. Ze vertrekken naar hun oude woonplaats, maar die is wel wat verandert in die twintig jaar.
Jaar: 2013
Duur: 109 minuten
Genre: Actie, komedie en science-fiction
Met: Simon Pegg, Nick Frost, Martin Freeman, Paddy Considine & Eddie Marsan
Regisseur: Edgar Wright
IMDB Cijfer: 7.1
Mijn Mening: Ik moet toegeven ik keek deze film niet uit vrije wil. Het was meer met een paar vrienden. Ik was eerst een beetje sceptisch en verwachtte de meest rare sci-fi film die ik ooit gezien heb (ik heb er niet veel gezien dus dat valt niet heel moeilijk te overtreffen). Maar uiteindelijk was die toch nog best wel leuk, het einde was iets slechter/stommer maar wel lekker onverwacht.
Ik was ook heel erg bang voor gruwelijke moorden en er zaten ook zeker moorden in, maar het wordt lekker luchtig gemaakt. Want de moorden zijn allemaal op robots met blauw bloed dus lekker onrealistisch wat het iets luchtiger maakt (Spoil Alert, sorry!).
Uiteindelijk dus een leuke film die niet bepaald afgezaagd is (en ergens in een bepaalde manier ook weer wel). En de humor erin was ook wel grappig (ik was een van de enige die heel de tijd lachte en dat bewijst maar weer dat ik echt om elk grap lach.. Maar kom op, hij zei dat hij een klok sloeg! Wie slaat er nou een klok?!). Leuk om met een paar vrienden te kijken, in je eentje weet ik niet zeker en met een stel vriendinnen is een romcom toch altijd een betere keus (tenzij je van zombiehoudende vriendinnen hebt natuurlijk!).
By the way het is geen Amerikaanse film maar een Britse, wat ik echt totaal niet erg vond.
Trailer:

Kijk alleen de trailer als je nog aan het twijfelen bent over de film, als je al zeker bent dat je hem wilt zien kun je beter niet de trailer zien want die verklapt eigenlijk al te veel!

En zou jij The World's End willen zien?
Love,
Me
Bronnen: IMDB, We Heart It & Youtube

No comments:

Post a Comment