2412014

50 Ideeën voor je notitieboekjes!

Zelf ben ik een echte notitieboekjes verzamelaar, alleen soms koop ik ze maar weet ik niet eens wat ik ermee wil doen! En om te zorgen dat jij dit probleem niet hebt zet ik vijftig verschillende ideeën op een rijtje zodat jij niet vast loopt!

  1. Beauty tips die je op blogs leest en niet wilt vergeten, geldt ook voor kledingtips.
  2. Lijstjes maken.
  3. Belangrijke dingen die je écht niet moet vergeten!
  4. Verhalen.
  5. Gedichten.
  6. Je in- en uitgaven, voor overzicht.
  7. Je favoriete liedjes.
  8. Quotes.
  9. Tekeningen.
  10. Collages.
  11. Een lijst van alle boeken die je hebt met alle gegevens.
  12. Woorden in een andere taal (met vertaling) voor als je bijvoorbeeld op vakantie gaat.
  13. Adressjes die je wilt onthouden.
  14. Vragen die je aan jezelf wilt stellen + antwoord natuurlijk.
  15. Om de plaatsen op te schrijven waar je dingen neerlegt, zodat je ze niet wéér kwijt raakt!
  16. Recepten.
  17. DIY ideeën.
  18. Leuke uitjes.
  19. Je afspraken (als je geen agenda hebt).
  20. Dingen waar je blij van wordt.
  21. Je dromen.
  22. Handige huis tuin en keuken dingen die je echt wil onthouden en ga gebruiken (maar uiteindelijk toch niet doet).
  23. Tips van je moeder, oma, opa, vader, broer, zus, vrienden, vriendje/vriendinnetje.
  24. Inventaris van je kledingkast (met foto's of heel uitgebreide beschrijving).
  25. Inventaris van je reserveren, zodat je niet nog een extra reserve koopt.
  26. Je doelen voor de week, maand, jaar en toekomst (meer als een jaar).
  27. Boodschappenlijstjes.
  28. Ideeën.
  29. Films die je hebt gezien.
  30. Boeken die je hebt gelezen.
  31. Brieven aan jezelf, vrienden, familie of misschien iemand uit het verleden een ex, iemand die je pestte.
  32. Sportschema, waar je je dan ook aanhoudt!
  33. Dingen die je laten lachen.
  34. Gebeurtenissen die je niet wilt vergeten (oftewel dagboekachtig).
  35. Steden/landen waar je nog een keer heen wilt.
  36. Je Bucketlist.
  37. Dingen die je echt nooit zou willen doen/durven.
  38. Kledingcombinaties die altijd goed zijn! Zodat als je het even niet weet je terug kan kijken.
  39. Een boekje geheel over jou! Met dingen van bovenstaand lijstje erin.
  40. Je mening over films, boeken, plaatjes, blogs etc. zodat je deze altijd kan teruglezen en je een film die je eigenlijk heel slecht vond nog een keer gaat kijken (heeft geen zin).
  41. Lijstjes die beginnen met: Wat ik zou doen als... (hij/zij me eindelijk uitvraagt, ik mijn favoriete liedje op de radio hoor, mijn kamer opnieuw zou mogen inrichten etc.).
  42. Je misschien wel totaal onbereikbare dromen.
  43. Het mooiste moment wat je ooit hebt meegemaakt en dan zo uitgebreid mogelijk beschrijven met de kleinste details en je gevoel daarbij natuurlijk!
  44. Dingen waar je niet zonder/met mee kunt.
  45. Dingen die je altijd al hebt willen zeggen maar nooit durfde.
  46. Je reisverhalen.
  47. Songteksten.
  48. Dingen die ineens in je opkomen, stop je notitieboekje hiervoor in je tas zodat je nooit iets mist.
  49. Briefjes, bonnetjes, kaartjes etc. die je tegen bent gekomen, schrijf erbij waarvan het was en hoe je eraan komt zodat je het later niet vergeet.
  50. Je reis naar je doel, of van je spaarplan. Dus hoe je daar aan begint en op het einde het hebt bereikt (niet pas op het einde beginnen). Dit zal je meer motiveren!
En wat schrijf/teken etc. jij meestal in je notitieboekje(s)?
Love,
Me

No comments:

Post a Comment