112014

5x New Year's Resolutions

Als je het nog niet ontdekt had, het is nu al 17 uur 2014! 2014 hopelijk een jaar vol met goede dingen, maar om goede dingen te bereiken moet je ook goede plannen hebben. En wat is een nieuw jaar nou zonder goede voornemens? Inderdaad, niet zo veel. Dus zet ik 5 van mijn goede voornemens op een rijtje!
Dark Silence In Suburbia | via Tumblr
1. Beter gaan eten
De meest afgezaagde van allemaal denk ik wel zo'n beetje maar het is wel belangrijk dat we goed eten. Ik ben nogal van de zak chips open scheuren en helemaal alleen leeg eten, hartstikke slecht natuurlijk! Ik ga niet zeggen dat ik ineens allemaal salades, groene drankjes, speciale noten ga eten, nee echt niet dat is niets voor mij. Maar een stuk fruit per dag is toch al wel een goed begin of niet? Beginnend morgen! ;)

2. Dingen weg kunnen strepen van mijn Bucketlist 
Ik heb ooit wel een soort van bucketlist gemaakt maar ook wel met de meest onbereikbare doelen ever. Dus ik ben van plan een nieuwere meer realistische lijst te maken met plannen voor dit jaar en plannen voor over een langere tijd (5 jaar, 10 jaar etc.). Hopelijk dat ik dan aan het eind van het jaar een paar dingen heb kunnen afstrepen en dat het me ook een leuke tijd heeft opgeleverd natuurlijk!

3. Sport volhouden
Je kan niet zeggen dat ik aan een sport doe, want ik speel geen hockey, tennis, voetbal dat soort sporten. Maar dat wil niet zeggen dat ik niets aan sport doe, ik jog, doe sit-ups, sqauts en ben laatst ook nog aan een Mision Six Pack training begonnen. Ik ben nu al 11 maanden ermee bezig met sporten en hoewel ik het verschrikkelijk uitstel (zie puntje 4) dat ik het af en toe pas om 12 uur 's nachts doen (ik hoop altijd nog dat als het straks 2 uur is dat ik dan tegen mezelf zeg dat het wel niet meer hoeft, echt veel te slecht en daar moet ik dus echt mee op houden!) heb ik wel gemerkt dat ik mezelf door het sporten beter accepteer. Dus of het nou leuk is of niet het heeft wel invloed op je mentaliteit!

4. Minder uitstellen
Zoals ik hierboven al zei ben ik een verschrikkelijke uitsteller qua sport, maar niet alleen maar voor sport ook voor school en dingen waar ik gewoon geen zin in heb. En ik wil dit zó graag afleveren want ik vind mezelf echt stom dat ik dat doe, dus heeft iemand misschien een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Hopelijk ga ik dan ook in 2014 minder uitstellen. Aargh, ik word er gewoon chagrijnig van dat ik deze stomme eigenschap heb!

5. Meer inzet tonen voor al mijn bezigheden
Deze heeft eigenlijk ook wel te maken met minder uitstellen, want als ik minder uitstel toon ik al meteen meer inzet.  Maar het is vooral dat ik af en toe ineens heel gemotiveerd ben en daarna het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gaat. Dit heb ik bij school, maar ook wel eens bij mijn blog. Meestal raak ik gemotiveerd door andere blogs te lezen om weer aan mijn eigen blog te werken maar ik wil origineel blijven en dan zie ik een soortgelijk artikel aan mijn idee op een andere blog en laat ik het al snel varen. Ook heb ik vaak té grote ideeën waar ik gewoon helemaal geen tijd voor heb in verband met bijvoorbeeld school.

Ik hoop dus heel erg dat ik mezelf dit jaar nog meer ga verbeteren. Dat ik alleen maar dingen doe ik leuk vind, of die een goede reden hebben om het te doen. Laten we hopen dat 2014 een geweldig jaar gaat worden! Fingers crossed dan maar!

Wat zijn jouw goede voornemens voor 2014?
Love,
Me
Bron: We Heart It

No comments:

Post a Comment