512014

Mannenharten

Laatst hadden een vriendin en ik het idee om naar Soof te gaan in de bioscoop, maar we hadden nog geen kaartjes gekocht. Zo naïef als we waren dachten we dat er nog wel plek zou zijn, maar nee, uitverkocht! Maar wat goed uitkwam is dat Mannenharten ietsjes later zou beginnen en daar nog wel plekken vrij waren. Mannenharten was eigenlijk al onze tweede keus, dus dat kwam nog best wel goed uit.

Plot:
"Wie loopt z’n hart achterna in de zoektocht naar liefde en geluk en wie niet? Verbonden door hun sportschool-bezoek leren we ze allemaal kennen. Reclame-man Tim (Daan Schuurmans), die in paniek raakt door zijn naderende huwelijk met de perfecte Laura (Hadewich Minis). Zijn beste vriend Wouter (Jeroen Spitzenberger), die juist alles op alles moet zetten om zijn vriendin Nicole (Katja Herbers) te houden. De verlegen Niels (Fabian Jansen), die in de net gescheiden Susanne (Georgina Verbaan) een vrouw voor het leven hoopt te vinden. Niet wetend dat haar ex, de gefrus-treerde Frank (Teun Kuilboer), niet van opgeven weet. Maar ook womanizer Dennis (Barry Atsma) die plots geen babes, maar de succesvolle volks-zanger Roy (Jon van Eerd) naast zich in bed moet dulden. Stuk voor stuk op zoek naar hun plek in het leven en naar degene die ze aan hun zijde willen. Onvoorspelbaar maar o zo herkenbaar!" Mannenharten.nl
Jaar: 2013
Duur: 120 minuten
Genre: Comedy & Romantiek
Met: Daan Schuurmans, Barry Atsma, Jeroen Spitzenberger, Teun Kuilboer, Fabian Jansen...
Regisseur: Mark de Cloe
IMDB Cijfer: 5.7
Mijn mening: Ik moet toegeven dat ik dit al een paar daagjes later schrijf en dan ben ik meestal al heel wat dingen vergeten, maar zover ik kan zal ik toch mijn mening geven. En mijn mening is dat het gewoon een leuke film is, om met vriendinnen of je vriendje/vriendinnetje heen te gaan. Een heel simpele romantische komedie die voor de verandering uit de ervaring van de man wordt verteld. Ik moet wel toegeven dat het af en toe wat afgezaagd was en leek op Amerikaanse romkoms. Heel normaal natuurlijk want het idee van een romkom is eigenlijk altijd hetzelfde. 
De humor in de film was ook wel goed en de verschillende verhalen werden gelukkig niet te ingewikkeld (je weet wel dat je het gewoon helemaal kwijt raakt). Over het algemeen dus gewoon een goede film, niet eentje die er specifiek uitspringt.
Trailer:

En heb jij Mannenharten al gezien?
Love,
Me
Bronnen: Youtube, IMDB & Mannenharten

No comments:

Post a Comment