2612014

On the list to watch... Update II

Nu heb ik dan eindelijk tijd gehad om wat films van mijn eerder genoemde lijstje gekeken. Daarom dus maar een update :).
..

The Family
Gekeken op 7 december 2013
Deze film ging ik eigenlijk met verwachtingen van veel actie en geweld kijken. Niet helemaal mijn smaak maar ik was toch nieuwsgierig. Er zit inderdaad geweld en actie in de film maar dit wordt heel luchtig weergegeven. Luchtig laat natuurlijk niet de realiteit zien. Maar films zijn er juist voor afleiding van de realiteit. De film is eigenlijk een combinatie van vele genres en dat maakt hem zo leuk en ook voor iedereen.
Het is best grappig om te zien hoe deze 'gekke' familie omgaat als ze hun zin niet krijgen. Wat nogal vaak gebeurt in de film, de ene weet zich in te houden maar de rest gaat erop los. En doet er alles aan om toch hun zin te krijgen.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik af en toe niet alles snapte (ik was ook best afgeleid tijdens de film) en dat was wel jammer want het was me een beetje onduidelijk. Gelukkig heb ik de grote verhaallijn sowieso kunnen volgen en ook de wat kleinere (niet allemaal dus) en het is zeker wel een aanrader :)
Nog één minpuntje, hij was naar mijn idee wat lang. Waardoor ik een beetje verveeld raakte en ik dus afgeleid raakte.
De muziekkeuze in de film was trouwens erg goed, precies op de goede momenten het goede nummer.
De cast speelde heel overtuigend. En de film was een beetje in een sarcastische/gewelddadige/ironische/grappige/onzin sfeer, moeilijk uit te leggen maar het is ieder geval een pluspunt (geen minpunt!)!
 Het einde was eigenlijk vanaf het begin eigenlijk al wel duidelijk. Maar het verhaal dat er toe leidde was dan weer wel onverwacht.
Maar de conclusie is dus dit is een leuke film om te kijken als je iets luchtigs wilt zien. Leuk met vriendinnen of je vriendje/vriendinnetje, maar met je familie kijken weet ik zo net nog niet (ook al heet de film The Family en is dat best ironisch).

Thanks for sharing
Thanks for Sharing

Thanks for Sharing
Deze film heb ik nog niet gezien en ik was hem eigenlijk een beetje uit het oog verloren. Maar de kans is best groot dat ik deze binnenkort nog een keer ga kijken, ik weet alleen nog niet wanneer maar dan kun je er waarschijnlijk nog meer over lezen op mijn blog.

The Way Way Back
Gekeken op 19 november 2013
Een heel leuke feel good film wat zelfs een beetje naar mijn mening een ouderwets sfeertje aan zat (ik kan niet precies verklaren waarom). Heel leuk om te kijken, duurt niet lang en het verhaal wordt heel luchtig 'verteld'. De vergelijking met Little Miss Sunshine vindt ikzelf niet totaal terecht maar ik snap wel waarom men het daarmee vergelijkt (vergelijken is sowieso niet iets wat ik graag doe, dat maakt iets meteen minder 'uniek'). Goede cast ook alleen ik moest wel even wennen om Steve Carell in een gemene rol te zien, zelfs toen die Duncan in het begin van de film een '3' noemt kon ik hem nog niet gemeen noemen, maar aan het einde van de film moest ik toch wel toegeven dat zijn personage echt heel erg gemeen is! Nog een jammer puntje is is dat het verhaal naar mijn mening wat langzaam op gang kwam en het einde niet totaal aanvoelde als een einde. Niet de meest belangrijke punten want door de luchtigheid van de film leek die anderhalf uur maar als hooguit een halfuurtje. Ik zou het je dus zeker aanraden om bijvoorbeeld met een paar vriendinnen te kijken maar deze film is ook net zo geschikt om met je ouders te kijken, eigenlijk kan deze film altijd wel!



Short Term 12
Gekeken op 18 januari 2014
Dit is echt de meest realistische film die ik ooit heb gezien en dat is zeker een pluspunt. Het zou zo maar over het opvangcentrum bij jou in de buurt kunnen gaan, alleen zijn het dan misschien in de film ietsjes meer problemen en in een kortere periode. Nee, bij deze film zul je geen gepolijste acteurs en actrices zien, maar voor zover een film echt is, heel goed spelende echt-lijkende acteurs en actrices waardoor het erg realistisch overkomt. En de problemen die in de film voorkomen, komen natuurlijk ook in het echte leven voor. Maar maak je niet druk, het is echt geen te depressieve film want tussen de dalen door zitten ook een paar momenten waar je toch wel een glimlach van op je gezicht krijgt. Ook ben ik dol op de sarcastische opmerkingen tussendoor (dat is mijn humor!). Ik zou deze film wel even skippen als je gevoelig bent voor zelfbeschadiging, want het komt er wel een paar keer in voor.
Met wie je deze film het beste kunt kijken? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, het is misschien te droevig voor met een paar vriendinnen en te weinig snelle auto's en actie voor met je vriendje. Maar alleen is deze film zeker wel goed te doen, dan zou je eventueel ook lekker hardop kunnen huilen als het je even te veel wordt.

I feel like singing when I see you | via Tumblr
What Maisie Knew

What Maisie Knew
Deze heb ik nog niet gezien, wat echt heel slecht van me is want naar deze film ben ik erg nieuwsgierig. De kritieken zijn over het algemeen goed en de cast ook. Alleen door tijd gebrek is het er eigenlijk gewoon niet van gekomen.

The Frozen Ground
Ook deze heb ik nog niet gekeken en ik denk dat ik deze er ook maar gewoon vanaf schrap, jammer misschien maar als iemand hem misschien al gezien heeft dan hoor ik graag wat je ervan vond en of het de moeite waard is om hem misschien toch nog een keer te kijken.

Django Unchained
En als laatste Django Unchained die ik ook niet gekeken heb (tijdgebrek...) en deze schrap ik denk ik ook maar, niet omdat die me niet goed lijkt (hallo, hij heeft twee oscars gewonnen!) maar omdat het niet helemaal mijn genre is waardoor het me al snel afschrikt.

Welke films wil jij graag nog kijken?
Love,
Me
Bron: We Heart It

No comments:

Post a Comment