912014

Hart of Dixie

Het lijkt wel alsof ik in de kerstvakantie altijd 'verslaafd' raak aan een serie, waarschijnlijk omdat ik dan gewoon ineens veel meer tijd heb. En dit jaar was het de serie Hart of Dixie en ik vertel je er graag meer over!
Rachel.
Plot: Kort gezegd gaat deze serie over dokter Zoe Hart die haar hometown New York verlaat en naar Bluebell verhuist (niet geheel vrijwillig). In Bluebell woonde haar echte vader (hier wist ze eerst niets van, sorry als ik het nu al verklapt heb!) en na zijn overlijden heeft ze zijn kliniek voor de helft geërfd. De serie gaat eigenlijk geheel over haar leven in Bluebell.
Genre: Komedie, drama, romantiek
Duur: ongeveer 40 - 60 minuten per aflevering (60 met reclames, 40 zonder)
Jaar: 2011 - ...
Met: Rachel Bilson, Wilson Bethel, Scott Porter, Jaime King, Cress Williams, Tim Matheson & Kaitlyn Black
Regisseuse: Leila Gerstein
IMDB cijfer:  7.7
Mijn mening: Het is best wel toevallig dat vorig jaar ik in de kerstvakantie helemaal verslaafd was aan The O.C. (lees hier mijn review) waar Rachel Bilson ook in speelde. Dat ik dus weer fan ben van een serie waar ze in zit bewijst toch wel dat ze een hartstikke goede actrice is! 
Ik vind het verhaal heel goed, geschreven en geacteerd. Het is een keer niet een journaliste die zich in New York gaat vestigen en daar succesvol wordt, nee, het is een keer helemaal andersom! En geen journalist maar een dokter! Met af en toe de bijbehorende wonden. Maar denk nou niet dat dat heel saai is. Want zo vaak als dokter zie je haar ook weer niet. Vooral vind ik de onverwachte wendingen heel goed, bijna niks is verwacht. Alles wat je normaal bij zo'n serie verwacht, is dit niet helemaal! En dat is in goede zin! Ze maakt de onverwachte keuze, die uiteindelijk veel beter afloopt (meestal dan).
De humor in deze show is ook echt heel goed, ik lag vaak helemaal dubbel. Ik weet niet precies hoe ik de humor moet omschrijven, maar goed is die zeker!
Als laatste moet ik ook niet vergeten te zeggen dat ze echt de leukste kleding draagt! Daarom kun je ook nog eens goede kleding inspiratie uit de serie halen! Alleen moet ik wel zeggen dat ik niet geloof dat dokters in shorts hun patiënten helpen en volgens mij mag je je mobiel ook niet gebruiken als je een patiënt aan het helpen bent, of zit ik nou verkeerd? Maar dat zijn maar kleine dingetjes. Het is echt het kijken waard, geloof me.
Nog een laatste puntje, de acteurs in deze serie zijn ook zeker niet verkeerd om naar te kijken. En zijn allemaal heel variërend, zo heb je een bad boy, golden boy en basketbal speler. O en als je bang bent dat er geen sixpacks voorbij zullen komen, niet getreurd deze komen genoeg voorbij :).
Trailer:

Nog wat plaatjes
Hart of dixieHart of Dixie Brasil | via Facebook
Hart of dixiehart of dixie | Tumblr(34) hart of dixie | Tumblr

En ben je nieuwsgierig geraakt naar Hart of Dixie?
Love,
Me
Bronnen: Youtube, IMDB & We Heart It

No comments:

Post a Comment