2312014

Film Review: Bridget Jones's Diary 

Ik vond dat het wel eens tijd was voor een 'klassiekertje' (voor mij dan) en toen dacht ik eigenlijk meteen aan Bridget Jones. Ik lees er vaak over maar heb eigenlijk nog nooit de boeken gelezen of de films gezien maar ik heb nu het eerste deel gezien en vertel je er graag meer over...
Christmas Jumpers/ Sweaters to Keep You Cosy This Festive Season - itsNOTFORgirls.com
Plot: De film gaat over Bridget Jones die aan het begin van het nieuwe jaar besluit haar leven om te gooien. Ze wil controle over haar leven krijgen en dat probeert ze door een dagboek bij te houden waarin ze alleen maar de waarheid zal schrijven. En als ze dan ook nog eens een relatie krijgt met haar baas, kan het bijna niet meer stuk! Nou ja, dan ken je Miss Jones nog niet...
Jaar: 2001
Genre: Komedie, drama en romantiek
Duur: 97 minuten
Met: Renée Zwellweger, Colin Forth & Hugh Grant
Regisseuse: Sharon Maguire
Schrijfster van het boek: Helen Fielding
IMDB cijfer: 6.7
Mijn mening: Ik ben dol op van die awkward moments, dan voelt het even minder beschamend als jij een keer een awkward moment hebt. En Bridget Jones heeft ze héél veel, maar na een tijdje mis je er zelfs een paar omdat je gewoon 'weet' dat zij zo is. Ik heb de boeken niet gelezen maar ik geloof zeker dat ze heel goed en grappig zijn. De film is een aanrader voor een vriendinnenavondje of vooral als je een relaxte humoristische sfeer wilt creëren. En natuurlijk is deze film ook heel leuk om in je eentje te kijken, des te meer je de film kan volgen en des te meer je dubbel ligt om de grappige momenten en des te meer je wegsmelt bij de romantische :). Gewoon een hartstikke leuke en grappige film, die je echt een keer gezien moet hebben!
Tipje, ik zou hem wel in de winter kijken want er zit ook wel wat sneeuwval en kerst in en dat is in de zomer toch ietsjes minder.
Trailer:


En heb jij de films en/of boeken gezien/gelezen?
Love,
Me
Bronnen: IMDB, Youtube & We Heart It

No comments:

Post a Comment