21112013

Reign

Misschien kunnen jullie je nog wel herinneren dat ik het over Reign heb gehad, ik was ontzettend nieuwsgierig en wilde het heel graag kijken (lees hier het artikel). Nu is het al weer een paar weken en ik ben er super enthousiast over!! Nieuwsgierig waarom? Lees verder!

Algemene informatie
Plot: Het gaat over de schotse koningin die wordt uitgehuwelijkt aan de prins van Frankrijk. Maar dat gaat natuurlijk nooit zonder slagen en stoten. Je moet dan denken aan geheime relaties/spanningen, maar vergeet ook zeker niet dat er een soort van hekserij een groot deel van de serie inneemt en complotten, vriendschap, eigenlijk veel te veel om allemaal op te noemen!
Jaar: 2013
Genre: Fantasie, Drama
IMDB cijfer: 7,5
Bedenkers: Laurie McCarthy, Stephanie Sengupta
Acteurs/Actrices: Adelaide Kane, Megan Follows, Toby Regbo, Torrance Coombs, Alan van Sprang en natuurlijk nog veel en veel meer!
Trailer
 
Foto's
 





Min- en pluspunten
Leuk
- Heel belangrijk natuurlijk: knappe acteurs :).
- Goede verhaallijnen.
- Door veel verschillende verhaallijnen is er veel variatie en dat maakt het nooit saai.
- Het is een kostuumdrama en daar ben ik dol op!
- Het is goed geacteerd.
- Geen super bekende sterrencast waar heel het budget aan uit is gegeven en er geen aandacht voor andere zaken zou zijn. Dat is er dus niet en eerlijk gezegd vind ik dat vele malen beter dan films waarbij er alleen maar een sterrencast is en de rest eigenlijk nogal tegenvalt.

Niet leuk
- Het loopt een beetje door elkaar heen, als voorbeeld kan ik geven dat in de eerste aflevering er een bepaalde spanning wordt gesuggereerd tussen Mary en Sebastian maar in de daaropvolgende afleveringen is die totaal verdwenen en dan komt dat ineens weer terug. Het geeft het gevoel alsof er twee scripts zijn die door elkaar heen lopen, niet heel erg fijn dus.
- Het is niet historisch correct wat wel echt heel jammer is want dat zou het nog 'leuker' maken, maar omdat er ook allemaal rare spookachtige dingen gebeuren is het natuurlijk ook wel een beetje moeilijk om het historisch correct te maken.

 En denk jij dat je Reign zou willen volgen?
Love,
Me
Bronnen: Youtube, IMDB & Facebook

No comments:

Post a Comment