4122013

Film Review: The Hunger Games: Catching Fire

Afgelopen zaterdag ben ik naar het tweede deel van de Hongerspelen geweest. En mijn mening erover deel ik graag met jullie...
never | via Tumblr

Plot
Na het winnen van de Hongerspelen samen met Peeta, gaat Katniss weer verder met haar leven, ze woont tegenwoordig in de winnaarswijk. Als net voordat ze op de Tour gaat (een halfjaar na de spelen om nog een keer met de winnaars te vieren) Snow op bezoek komt en haar en haar familie bedreigt, zet ze alles op alles om de 'liefde' tussen haar en Peeta zo echt mogelijk te laten lijken. Als na een moeilijke tour met veel opstanden bekend wordt gemaakt wat er bij de Kwartskwelling gaat gebeuren moeten Katniss en Peeta weer terug de arena in met nog 22 andere ex-winnaars. En deze mensen weten wat ze moeten doen en daarbij kennen ze elkaar al jaren. Maar hoe gaat Katniss haar en Peeta hier weer uitkrijgen?
Jaar 2013
Duur 146 minuten
Genre Actie, Avontuur & Sciencefiction
Acteurs Jennifer Lawrence, Liam Hemsworth, Josh Hutcherson, Elizabeth Banks, Woody Harrelson, Donald Sutherland, Lenny Kravitz, Stanley Tucci, Sam Claflin...
Regisseur Francis Lawrence
IMDB Cijfer 8.2
Mijn Mening
Ik had het boek al gelezen en wist dus eigenlijk al wel wat er allemaal zou gaan gebeuren (ook al is het al een jaar geleden dat ik het boek gelezen heb). In het tweede boek gebeuren er ook best wel wat dingen, zoals in het begin gaat het over de tour die Katniss en Peeta gaan maken maar ongeveer op de helft van het boek komt het weer in de arena. Het was dan ook niet anders dan verwacht dat de film 146 minuten zou duren. Ergens keek ik er ook wel een beetje tegen het zo lang zonder pauzes in de bioscoop zitten op. Maar toen de film eenmaal begonnen was en ook al bezig was raakte ik de tijd helemaal kwijt. Na een kwartiertje zat je al op het puntje van je stoel! Toen een opstandeling werd doodgeschoten voelde ik eerlijk gezegd zelfs al een traantje opwellen (gelukkig bleef het daar ook bij). De acteurs spelen de rollen heel goed, ook al is het sciencefiction, het lijkt net echt. Je voelt je 'verbonden' met de spelers en het verhaal blijft verassend.
Toen mensen ook al tegen me zeiden voordat ik er was geweest dat het beter is als de eerste dacht ik ja dat zal wel. Maar, echt geloof me de film is écht beter dan het eerste deel.
Wie ik vooral het beste vond spelen was Philip Seymour Hoffman, de nieuwe hoofdspelmaker Plutarch Heavensbee. Hij was zo overtuigend dat ik zelfs even geloofde dat hij echt aan de kant van Snow stond ook al wist ik al dat hij zich op het einde tegen het Capitool zou gaan keren. Dat speelde hij dus heel overtuigend.
Maar goed, al met al een heel erg leuke film die je bij elke gelegenheid kan kijken of als gespreksonderwerp kan oproepen.
 
Trailer

 
 
Foto's
Catching fire(2) cf spoilers | Tumblrrue. | via Tumblrhunger games | via Tumblrhunger games | via TumblrHunger games | via Tumblr
 
En heb jij Catching Fire al gezien?
Love,
Me
Bronnen: IMDB & We Heart It

No comments:

Post a Comment