25122013

3x Huil Films

Merry Christmas, allemaal! Ja, want vandaag is het Kerstmis (eindelijk!!). En dan kan ik natuurlijk wel afgezaagd een lijstje kerstfilms gaan maken, maar dat heb ik vorig jaar onder andere al gedaan (lees het hier). En omdat we met kerst aan anderen moeten denken en elkaar steunen (ieder geval dat is wat ik geleerd heb) zet ik een paar huil films op een rijtje, misschien niet het eerste waar je aan denkt bij anderen helpen. Maar het laat wel zien dat het niet altijd over rozenblaadjes gaat.
Untitled | via Tumblr
Ik ga nu even opscheppen en zeggen dat ik echt helemaal niet zo vaak huil bij films (echt waar!), maar als ik dan huil dan huil ik ook echt. Heel erg, zeg maar! En bij deze 3 films moest ik janken dat de tranen op raakte...

1. Voor ik doodga
Now is good
Plot: De film gaat over het leven van Tessa die leukemie heeft. Ze heeft haar chemokuren gestopt en wil nog een paar laatste dingen doen. Waaronder haar maagdelijkheid verliezen, stelen en nog veel meer.
Jaar: 2012
Genre: Drama, Romantiek
Engels Titel: Now is Good
Met: Dakota Fanning, Jeremy Irvine, Paddy Considine, Olivia Williams, Kaya Scodelario & Edgar Canham.
Regisseur: Ol Parker
Schrijfster boek: Jenny Downham
Duur: 103 minuten
IMDB cijfer: 7.0
Mijn mening: Ik vind dit zo'n mooie film! Heb het boek ook gelezen en dit is echt een film en boek met een lach en een traan. Om sommige stukken lig je helemaal dubbel (als ze bijvoorbeeld voor het eerst drugs gebruikt) en de droge humor is ook helemaal mijn weggetje. Maar toch gaan de tranen vloeien, want ja. Ik vind ook dat het zo realistisch vormgegeven is (het is ook waargebeurd) maar Elle (Tessa in de film) draagt normale kleren geen geromantiseerde jurkjes en dergelijke maar echte kleren waar je je vriendinnen ook op een normale dag ziet lopen. 
Waarom moest ik huilen: Omdat ze op het einde dan toch dood gaat en het is gewoon heel erg zielig! Meer kan ik er niet over zeggen de tranen gaan vanzelf rollen.
Trailer:

2. Hachi: A Dog's Tale
hachiko: a dog's story | Tumblr
Plot: Ook dit is een waargebeurd verhaal en gaat heel kort samengevat over een man die een hond vind en hem in huis neemt. Elke dag loopt de hond mee met de man naar zijn trein (die hij neemt om naar zijn werk te gaan) en 'haalt' hij hem ook weer 'op'. Alleen dan overlijdt het baasje.
Jaar: 2009
Genre: Drama, Familie
Met: Richard Gere, Joan Allen, Cary-Hiroyuki Tagawa...
Regisseur: Lasse Hallström
Duur: 93 minuten
IMDB Cijfer: 8.1
Mijn mening: Het is al even geleden dat ik deze film heb gezien, maar het is een heel mooie film! Ik hou sowieso van waargebeurde verhalen (dit bedoel ik niet slecht maar dan is het gewoon realistischer).
Waarom moest ik huilen: Omdat het zo'n zielig, schattig hondje is die maar op zijn baasje blijft wachten.
Trailer:


3. The Boy in the Striped Pajamas
Sad movie
Plot: Berlijn 1943. De 8-jarige Bruno verhuist met zijn familie naar een plek die ver weg is, waar niets te doen is en waar niemand is om mee te spelen. Hun nieuwe huis staat naast een hek dat zich uitstrekt zover het oog maar reikt, een hek dat Bruno afschermt van de vreemde mensen die hij daarachter ziet bewegen. Bruno wil ontdekkingsreiziger worden en besluit op onderzoek uit te gaan. Op een van zijn tochten ontmoet hij een jongen wiens leven en omstandigheden zeer verschillen van dat van hem. Toch sluiten de jongens vriendschap, maar het is een vriendschap die niet zonder gevolgen blijft... (MovieMeter) 
Jaar: 2008
Met: Asa Butterfield, David Thewlis, Rupert Friend...
Genre: Drama, Geschiedenis, Oorlog
Regisseur: Mark Herman
Duur: 94 minuten
IMDB Cijfer: 7.8
Mijn mening: Ook dit is lang geleden en het enige wat ik nog weet is dat het een hele mooie film is! Sorry voor de niet zo uitgebreide mening het is echt al even geleden (een jaar of zo).
Waarom moest ik huilen: Ik weet niet zeker meer of ik bij deze film heb gehuild, maar je hebt er in ieder geval genoeg reden toe!
Trailer:


En van welke film moest jij nou echt huilen? En waarom?
Love,
Me
Bronnen: Youtube, We Heart It, IMDB & MovieMeter

No comments:

Post a Comment