952014

13x Favoriete kandidaten Songfestival 2014

Het is je vast niet ontgaan dat het Eurovision Song Contest aan de gang is en dat Nederland door is (Yeah!). En omdat ik stiekem toch wel heel erg fan ben van het Songfestival en een keer beide halve finales heb gekeken, heb ik mijn persoonlijke favoriete op een (willekeurig) rijtje gezet.
Ilse and waylon
  1. Letland: Aarzemnieki - Cake To Bake

  2. Oké, lach me maar uit dat deze bij mijn favoriete staat. Maar ik vond het gewoon een hilarisch lied, ik heb me helemaal dubbel gelachen en ik kreeg zowaar zin om een cake te bakken. Jammer, dat die niet door is.

  3. Zwitserland: Sebalter - Hunter of Stars

  4. Stop een fluitje in een liedje en ik luister ernaar (oké, niet helemaal waar). Ik word hier gewoon heel energiek van, leuk!

  5. Wit Rusland: Teo - Cheesecake

  6. Ik hou van dit lied! Het is lekker catchy en lijkt heel erg veel op Blurred Lines van Robine Thicke. Het is gewoon een heel grappig lied en het optreden donderdag was ook best wel goed!

  7. Noorwegen: Carl Espen - Silent Storm

  8. Dit is gewoon een heel mooi liedje wat toch nog een beetje een Eurovision laagje erover heen heeft zodat het niet te veel buiten de toom valt. Hoewel ik het zonder dat 'laagje' ook zeker zou kunnen waarderen.

  9. Finland: Softengine - Something Better

  10. Toen ze zeiden dat het Coldplay achtig is, ging ik meteen rechtop zitten om te luisteren (want hallo, Coldplay. Dat is ook weer eens lekker anders als al diezelfde soort liedjes op het Songfestival). En het is leuk! Anders dan de meeste inzendingen en dat is maar goed ook, want ik viel bijna inslaap door allemaal dezelfde soort liedjes en optredens. Gelukkig schudde dit liedje me weer wakker :).

  11. Griekenland: Freaky Fortune feat. RiskyKidd - Rise Up

  12. In het begin van het liedje dacht, Mwah. Maar toen het vorderde werd ik toch steeds enthousiaster en die trampoline bij het optreden zag er ook heel leuk uit.

  13. Nederland: The Common Linnets - Calm After The Storm

  14. Nederland mag natuurlijk niet in het lijstje ontbreken, precies mijn muziek smaak lekker rustig! En hun optreden was heel erg goed afgelopen dinsdag!

  15. Oostenrijk: Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix

  16. Ze heeft een geweldige stem! Daarbij vind ik dat ze mooi de boodschap geeft dat je gewoon moet zijn wie je wilt zijn en wie je echt bent. Had ik al gezegd dat ze een fantastische stem heeft! Alleen lijkt iedereen zich meer op haar baard te focussen dan op haar stem, heel jammer.

  17. Duitsland: Elaiza - Is It Right

  18. Dit is mijn favoriet en deze mag zaterdag zeker gaan winnen. Hij is gewoon heel catchy (dat vind ik ieder geval) en ik kan hem nu al meezingen. Deze moet echt winnen zaterdag, sorry Nederland!

  19. Denemarken: Basim - Cliche Love Song

  20. Haha, af en toe vind ik zo'n afgezaagd liedje wel leuk. En het is gewoon een heel vrolijk catchy liedje, houd ik van.

  21. Hongarije: András Kállay-Saunders - Running

  22. Het liedje heeft een mooi verhaal. Hoewel het refrein het nét niet is vind ik, is het wel gewoon een mooi liedje.

  23. Armenië: Aram MP3 - Not Alone

  24. Ik vond zijn optreden dinsdag niet zo goed (grotendeels door wat die aanhad) maar het nummer is wel gewoon goed en best origineel voor het Songfestival.

  25. Oekraïne: Mariya Yaremchuk - Tick - Tock

  26. Dit optreden vond ik geweldig, die man in het rad (heb je het niet gezien, even terugkijken) ik wilde hem meteen nadoen. Altijd al in een hamsterrad willen rennen, geef toe dat is toch superleuk! Daarbij is het liedje natuurlijk ook heel leuk.
En wie zijn jouw favorieten dit jaar?
Love,
Me
Bronnen: We Heart It, Youtube & Eurovistion.tv

No comments:

Post a Comment