2052013

The Great Gatsby 3D -2013-

4 dagen geleden was eindelijk de 4e verfilming van The Great Gatsby in de bioscopen in Nederland, en precies 10 dagen terug in Amerika. Ik heb de versie uit 1974 gekeken nadat ik iets las over een nieuwe verfilming hiervan, meteen was ik onder de indruk. Want wat een fantastisch verhaal! Ja, het gaat over liefde maar wel een heel ingewikkelde en een die niet zo goed afloopt. Verwacht dus geen romantische komedie met een goed einde!
Vandaag was het eindelijk zover, ik ging er vanochtend naar toe!

Ik moet toegeven dat ik me er heel erg op voorbereid heb, zo heb ik interviews gekeken met de cast en alle muziek uit de film gedownload en die non-stop geluisterd. En toen zat ik eindelijk in de zaal naast mijn beste vriendin, het was super rustig omdat het 's ochtends was (en de zaal was ook nogal groot dus het leek nog minder). Ik heb nog nooit een 3D film gezien (ja op de Nintendo hebben we zo'n 3D stand maar dat is niet voor films...) maar dat is zeker niet erg om deze film in 3D te zien. Als het regende had ik echt het gevoel dat het regende (niet dat er echt druppels vielen natuurlijk) en het voelde alsof je zo naast Leonardo DiCaprio stond.
Large

Eerst even wat algemene informatie over de film:

IMDB-cijfer: 7.5
Genre: Drama, Romantiek
Tijd: 142 minuten
Met: Leonardo DiCaprio, Tobey Maguire, Carey Mulligan, Joel Edgerton, Elizabeth Debicki & Isla Fischer
Regisseur: Baz Luhrmann (bekend van Romeo + Juliet & Moulin Rouge)
Gebaseerd op het boek van: F. Scott Fitzgerald 
Andere versies: in 1926 kwam de eerste versie uit, 1949 de tweede, 1974 de derde, in 2000 was er nog een televisiefilm van en dit jaar is de vijfde versie dan uitgekomen.
Plot: Nick Carraway (gespeeld door Tobey Maguire) verhuist naar een buurt dichtbij of in (dat was me niet helemaal duidelijk) New York. Tegenover hem aan de andere kant van het meer woont zijn nicht Daisy Buchanan (gespeeld door Carey Mulligan) samen met haar man Tom Buchanan (gespeeld door Joel Edgerton). Tom gaat vreemd met een getrouwde vrouw (gespeeld door Isla Fischer) van een arme tankstation eigenaar. Daisy weet dit maar probeert het te negeren. Naast Nick woont een man waar eigenlijk helemaal niemand iets van af weet maar die iedereen wel kent, Jay Gatsby (gespeeld door Leonardo DiCaprio). Hij raakt bevriend met de feest gevende Gatsby en komt erachter dat Gatsby en Daisy vroeger een relatie hadden en Gatsby nog steeds van haar houdt. Hij probeert ze weer bij elkaar te brengen en dat lukt, maar hoe nu verder? Kiest Daisy voor Gatsby of Tom? En draait Gatsby niet wat door?  
 
Large

Mijn Mening

Ik was al "verliefd" op deze film door de eerdere versie, maar deze versie heeft mijn hart helemaal veroverd! Geweldig gespeeld, super goede muziek! Alles wat een film goed maakt! Bekende acteurs en actrices, een goed verhaal natuurlijk. En het is niet zo'n passé liefdesverhaal dat goed komt. Veel drama (en daar houd ik wel van). En ik moet toegeven in de jaren '20 hadden ze een geweldige kledingstijl :)
Mijn cijfer: Ik wil hem wel een 10 geven maar ik denk dat er geen één film bestaat die echt een 10 waard is dus ga ik voor een 9.0. Zeker de moeite waard dus om hem te gaan bekijken (Ja, hij is ook leuk voor jongens!)

 Trailer


Kun je hem niet bekijken? Klik dan hier
 

 De Muziek

De muziek in de film is ook heel goed uitgekozen en het zijn niet de minste namen. Ik zet alle nummers van de cd op een rijtje (dan kun je ze zelf op Youtube opzoeken)
1. Jay-Z - 100$ Bill
2. Beyonce ft. Andre 3000 - Back To Black
3. Will.I.Am - Bang Bang
4. Fergie, Q Tip & GoonRock - A Little Party Never Killed Nobody
5. Lana Del Rey - Young And Beautiful
6. Bryan Ferry with The Bryan Ferry Orchestra - Love Is The Drug
7. Florence + The Machine - Over The Love
8. Coco O. of Quadron - Where The Wind Blows
9. Emeli Sandé and The Bryan Ferry Orchestra - Crazy In Love
10. The xx - Together
11. Gotye - Hearts A Mess
12. Jack White - Love Is Blindness
13. Nero - Into The Past
14. Sia - Kill And Run
 
Large
2230071294_8c07c5a78c_large
 
Zou jij ernaartoe willen? Of ga je misschien al?
Love,
Me
Bronnen: IMDB, Youtube & We Heart It

No comments:

Post a Comment