1252013

Found a really cool website...

www.bnwmovies.com

Ik vond deze site in de lijst: Vogue's 101 beste online shops (Vogue Nederland, Maart 2013). Op deze site staan een heleboel zwart-wit films (Black and White movies, vandaar de bnwmovies) die copyright-vrij zijn en dus gewoon gratis te downloaden zijn, maar wil je niet al die films op je laptop dan kun je ze ook gewoon online kijken natuurlijk. Het gaat van klassieker (Dracula) tot wat minder bekende oude zwart-wit films. Maar zeker leuk om even rond te neuzen als je eens zin hebt in wat oudere films (Er zijn ook films van Charlie Chaplin te vinden). Het zijn stomme films (dan heb ik het over films zonder stemmen) maar ze hebben ook gewoon films met echte stemmen.
Large

 
Deze film heb ik vandaag gekeken: Rock Rock Rock. Ik moet toegeven dit is niet echt heel veel anders dan de films die we nu hebben (alleen dan zwart-wit en iets meer zang, en natuurlijk een ander verhaal) het moreel is ongeveer hetzelfde. Misschien dat ik hem daarom wel heb gekeken omdat ik niet meteen een te grote sprong wilde maken :).
Maar goed. De film komt uit 1956. Het genre is drama. Het gaat over een meisje die naar haar Prom wil en een jurk wil kopen alleen heeft ze er geen geld voor, dus zoekt ze een oplossing.

BnwMovies

Misschien is deze film wat meer in de buurt van wat je leuk/interessant vindt. Dit is een klassieker, alleen omdat het genre zegt: Horror, Drama, Sci-fi, heb ik hem eerlijk gezegd nog nooit durven kijken :-$. Maar dat ga ik nu denk ik toch maar eens doen :) zeker nu ik de beschrijving heb gelezen.

 
Nog meer zwart-wit films? www.bnwmovies.com
Love,
Me
Bron: BNWMovies
PS. Denk ik aan Charlie Chaplin dan denk ik aan het liedje Smile. Het origineel van Charlie Chaplin kon ik even niet vinden maar wel de Michael Jackson versie die net zo mooi is :)
 

No comments:

Post a Comment