152013

Foodbook.nl

Ik heb een nieuwe site ontdekt dankzij de site Oh My Foodness. De site heet Foodbook en er staan een heleboel recepten op! Volgens mij kun je er zelf ook recepten en alles opzetten maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. En ik vond een heel lekker recept...

Oreo IJstaart!

Recept

Ingrediënten

  • Vijf doosjes Oreo's (met mini zakjes)
  • 1 1/2 liter slagroomijs
  • Chocoladesaus
  • Chocoladeglazuur

Benodigdheden

  • Springvorm van 24 centimeter

Bereiding

Allereerst beginnen we met de rand van de taart, hiervoor zetten we hele oreo’s tegen de rand van de springvorm aan. Het is even oefenen omdat de oreo’s nogal snel omvallen, maar oefening baart kunst.
Vervolgens is de bodem van de taart aan de beurt. Deze maak je door de helften van de oreo’s van elkaar af te halen en deze vervolgens te verspreiden over de bodem van de springvorm. (ik gebruikte een springvorm van 24 centimeter).

Dan is het de beurt aan de mix. Zorg ervoor dat je het ijs al een paar uur buiten de vriezer hebt staan zodat het flink zacht wordt, anders valt er namelijk niet mee te werken. Doe het ijs in een grote kom en maak de stukken die nog wat hard zijn zacht met een houten lepel. Breek de oreo’s die je nog over hebt boven het ijs in stukjes, het is niet erg als deze stukken wat grof zijn, dat is juist lekker. Meng de gebroken koekjes met een houten lepel door het ijs. Voeg aan het ijsmengsel een gewenste hoeveelheid chocolade saus toe en roer dit er voorzichtig door. Niet helemaal mengen, een paar swirls zien er namelijk wel weer leuk uit. Je kunt er ook voor kiezen om nog wat aardbeiensaus toe te voegen of bijvoorbeeld noten, wat jij lekker vindt.
Stort vervolgens het ijsmengsel in de met oreo’s beklede springvorm en zet deze voor minimaal drie uur in de vriezer totdat het ijs weer bevroren is.
Wanneer je ijstaart bevroren is kun je aan de slag met het chocoladeglazuur. Ik heb voor deze taart de kant-en-klare zakjes uit de supermarkt gekocht, en die smaken wat mij betreft prima. Waar je wel even op moet letten is dat je snel moet werken. In eerst instantie dacht ik dat de ijstaart zou smelten omdat het glazuur warm is, maar het is precies andersom. Het moment dat het glazuur de taart raakt bevriest het onmiddellijk. Snel werken dus!
Zet de ijstaart weer even terug in de diepvries en voilà, klaar is je overheerlijke oreo ijstaart. Succes gegarandeerd!

 Ga jij het maken?
Love,
Me
Bron: Foodbook

No comments:

Post a Comment