2652013

Write It Of.

Tegenwoordig wil iedereen helemaal ontspannen even weg van alle drukte om hen heen. Er zijn vele manieren voor een bekende is mediteren, mediteren is je focussen op één ding. En je mag wel denken alleen je mag geen mening hebben over je gedachten. Dus wel: "Morgen moet ik naar de tandarts." Maar niet als reactie daarop: "Daar heb ik dus echt totaal geen zin in." Snap je wat ik bedoel? Maar omdat dat mij niet zo lukt zocht ik een andere manier en die heb ik (denk ik) gevonden...
Large

En de manier is.. je gedachten opschrijven! Zeg maar net als je bij een dagboek doet alleen je moet er echt niet bij nadenken! Je schrijft het op terwijl je het denkt en je schrijft het niet als je het al hebt bedacht hoe het einde van de zin loopt. Ik moet zeggen bij een dagboek voel ik me altijd verplicht om over een bepaald onderwerp te schrijven omdat het anders niet interessant is (wat natuurlijk best wel raar is want niemand anders krijgt het te lezen, hopen we). Dus gisteren pakte ik gewoon een notitieboekje en een pen en begon over het weer te schrijven. En uiteindelijk kwam ik er op uit dat we allemaal egoïstisch zijn :P. Je kan hierdoor ontdekken waar je het meeste mee bezig bent en wat je belangrijk vindt. Hierdoor ontdek je eigenlijk je échte gedachten waar je zelf niet echt bewust aan denkt (wat ingewikkeld allemaal).
Large
Het beste kun je zo min mogelijk geluid om je heen hebben, ga weg uit een ruimte met mensen en zorg dat je in een kamer bent waar frisse lucht is (dat is gewoon een stuk fijner). Leg je mobiel weg en zet het liefst geen radio aan want daar praten ze wel eens en dat is hetzelfde idee als de mensen. Je mag best muziek op zetten maar dan wel heel zegt (en het liefst zonder tekst, maar dat is nogal moeilijk). Maar denk er vooral niet teveel over na, want later wilde ik bijvoorbeeld nog wat van me afschrijven omdat het me zo beviel maar het lukte niet want ik focuste me er te veel op.
Lukt het je maar niet om te beginnen? Dan kun je ook op bijvoorbeeld een nieuwssite naar een bericht zoeken waar je je voor interesseert. Schrijf dan de stelling op en schrijf je mening er zo uitgebreid mogelijk onder, je zal merken dat je vanzelf op dreef komt :).
Tumblr_mhrb3zaxdk1r0i9t4o1_500_large
En om even een idee te geven van wat je uiteindelijk krijgt schrijf ik mijn gebrabbel op van gisteren (Normaal laat ik niet graag andere lezen wat ik schrijf omdat ik bang ben dat het niet goed is, maar ik wil het gewoon even laten zien. Let trouwens niet op mijn spelfouten en rare zinnen):
 
"Mijn nieuwe zonnebril vangt al stof op. Want op kunnen zetten heb ik hem nog niet. Nou ja één keer, een paar weken geleden toen het wél lekker weer was. Maar dat telde niet want het was pas net lente. Nu, wanneer het eigenlijk zo warm zou moeten zijn, raakt de thermometer nog maar net boven de tien. En als je een emmer of iets buiten zou zetten zou je hem binnen een halve dag alweer moeten leeggooien omdat het gewoon té veel regent.
Maar toch blijven de vogeltjes fluiten, al moet ik toegeven dat het minder is geworden dan eerst. Eerst tjirpte ze nog door elke regenbui heen maar dat is nu zo afgezwakt dat het pas écht herfst of winter lijkt. Want oké het regent en het is niet warm maar als de vogels fluiten voelt het toch een beetje lente. Maar zelfs daarmee zijn ze opgehouden. Ik heb bijna de neiging om op Youtube vogelgefluit op te zoeken, gewoon om me even dat gevoel van lente te geven.
Ik moet toegeven terwijl ik dit schrijf hoor ik het gefluit van de vogels op de achtergrond alsof ze mijn ongelijk willen bewijzen, en dat niet alleen, de zon schijnt zowaar en de lucht is niet bezet met donker grijze wolken maar met witte stukjes wolk tussen de lichtblauwe lucht.
Een par dagen geleden hebben we een record gebroken, het was al niet meer zó koud geweest op een 23 mei sinds 1905. Met een vriendin had ik het erover, ik wilde duidelijk maken hoe raar het is, ik zei: 'Dat is al meer als honderd jaar geleden! Dat is iets van 3 generaties terug!' 'Nee, wel 4! Maar goh dat is echt lang geleden. Toen waren de wereldoorlogen nog niet eens begonnen!' zei ze. Ik besefte me het, toen wisten ze nog niet eens wat er zou gaan gebeuren en hoe erg de wereld daarna is veranderd.
Maar op 23 mei 1905 was het dus dezelfde temperatuur, of nog lager, in Nederland dan 2 dagen geleden. Dat is raar, besef je dat? Misschien over honderd jaar of meer/minder, dat ze het weer zo koud hebben op 23 mei en dat er weer wordt gezegd 'Het is nog nooit zo koud geweest sinds 2013.' Maar toen in 1905 moeten ze toch ook gezegd hebben dat het nog nooit zo koud was geweest sinds...
 
Raar hoe we alles telkens willen vergelijken en onszelf zieliger willen maken zodat we steun krijgen van een ander die het ook heel zwaar heeft, maar jij denkt dat je het het ergste van allemaal hebt. 'Want oh ik heb een examen voor Aardrijkskunde en ik heb niet goed kunnen leren want ik moest de hond uitlaten of zoiets.' Wat zijn we af en toe toch verschrikkelijk! Niet dat ik het niet doe, om eerlijk te zijn en als smoes daarvoor (ik weet het heel slecht) zeg ik dat het er gewoon zo in gestamd zit. Eigenlijk geef ik dan weer andere de schuld terwijl de woorden toch uit mijn mond kwamen, mijn hersenen hebben opdracht gegeven om die woorden te zeggen. Dus de fout ligt niet bij andere maar bij mij! Alleen wat het hem is, zeggen dat je fout zit is ook al zo'n ding dat mensen doen om te laten zien hoe slecht ze het wel niet hebben.
Weet je wat zeg maar gewoon wat je zeggen wilt, laten we gewoon allemaal alleen maar over onszelf praten dan doen we andere ook geen pijn met gemene woorden, die we over hen zeggen. Maar dan zijn we allemaal egoïstisch en gaan we vanzelf weer over de andere staan roddelen. 'Ja, je weet-wel-die kan echt alleen maar over zichzelf praten en dit en dat.' Maar diegene vertelt het weer om zichzelf interessant te maken, wat dus eigenlijk net zo egoïstisch is.
 
We willen allemaal beter zijn. Iedereen wil aandacht want zonder aandacht ben je niemand, toch? Of misschien ben je dan gewoon eindelijk jezelf. Het is maar een gedachte. Weet je, echt veranderen zullen we toch niet. Maar als je een keer in gesprek bent en je wilt vertellen hoe slecht je het wel niet hebt gooi die gedachten dan in je denkbeeldige prullenbak en ga zeuren over het weer of zo." 
20080521113348_large
Laat je alsjeblieft niet afschrikken door mijn gedachten, het zijn maar gedachten niet meer en niet minder. :) Maar wat ik duidelijk wil maken is dat je het gewoon moet doen opschrijven wat je denkt terwijl je het denkt en niet al gedacht hebt :P.
 
Love,
Me
Bron: WeHeartIt

No comments:

Post a Comment