152014

Film Review: The Host

Deze film heb ik al meerdere keren gezien en vandaag had ik er gewoon heel erg zin in om hem nog een keer te zien. Ik wilde wat anders dan de well known romkoms en door How I Live Now kwam ik weer terecht bij deze film. En voor de MovieChallenge moet ik er dan natuurlijk ook een review over schrijven :).
Untitled

Plot: De aarde is overgenomen door 'aliens' van een andere planeet die de lichamen van de mensen overnemen. Kleine groepen mensen proberen de invasie te ontvluchte, zo ook Melanie (Saoirse Ronan) en haar broertje. Als Melanie toch wordt overgenomen door zo'n 'alien' die Wanda heet, probeert ze nog steeds haar broertje en Jared (Max Irons) te beschermen. Maar dat kan niet zonder Wanda te vertrouwen... 
Jaar: 2013
Duur: 125 minuten
Genre: Avontuur, romantiek en sci-fi
Met: Saoirse Ronan, Max Irons, Jake Abel, Diana Kruger, Chandler Canterbury...
Vanaf: 12 jaar
Regisseur: Andrew Niccol
Motto: Choose your destiny
Aftitelingsong: Imagine Dragons - Radioactive
IMDB cijfer: 5.9
Mijn mening: Zoals ik al eerder zei, heb ik deze film al eerder gezien. Twee keer zelfs. Dat zegt toch al wel veel, niet? Ik vind dit namelijk een heel leuke film om even al die romkoms de deur uit te gooien en toch nog wat actie, avontuur en sci-fi mee te maken. En die romantiek is dan natuurlijk mooi meegenomen! Ik kan eigenlijk maar weinig negatiefs over deze film bedenken, en dat is hooguit dat het af en toe ietsjes overdreven is (zoals als de auto een keer slipt die ineens vier keer over de kop rolt, het kan natuurlijk maar ja...) en dat het meteen midden in het verhaal start en dat het later verder wordt uitgelegd (wat ook een pluspunt kan zijn trouwens). 
Dus als je gewoon opzoek bent naar een film die ineens helemaal anders is als een romantische komedie of drama, dan is dit een goede middenweg. Het heeft nog steeds de romantiek maar dat is niet het belangrijkste. Daarbij is het natuurlijk ook leuk om af en toe een andere wereld voor te stellen. "Wat nou als..."
Kijken met...: Je sci-fi maatjes, haha. Nou ja deze film heeft voor ieder wat wils (ook een beetje actie) dus is heel handig als je met een vriendengroep een film wilt kijken, ook zal je broertje hem vast leuk vinden (en jij om de knappe acteurs ;)). Kortom deze film zit altijd wel goed.
Trailer:


Heb jij The Host gezien?
Love,
Me
Bronnen: We Heart It, IMDB & Youtube

No comments:

Post a Comment