115201

100 vragen aan jezelf

Het is weer tijd voor een lekker zwaar onderwerp, namelijk jezelf. Je bent jezelf, maar ben je ook echt zoals je wilt zijn? (ik zei toch: zwaar onderwerp). En om te kijken of je tevreden bent met jezelf, jezelf goed kent etc. heb ik vandaag honderd vragen op een rijtje gezet die je aan jezelf moet stellen en eerlijk moet beantwoorden. Onthoudt de antwoorden blijven altijd bij jezelf en hoef je niet te delen, dus wees eerlijk!
Basically

  1. Waar ben ik?
  2. Ben ik gelukkig?
  3. Wat maakt mij gelukkig?
  4. Met wie ben ik het liefst?
  5. Wat vind ik grappig?
  6. Waar denk ik zoal aan?
  7. Hoe zou ik mezelf omschrijven?
  8. Ben ik tevreden?
  9. Hou ik van de mensen om me heen?
  10. Wat doe ik het aller-allerliefst?
  11. Wat zou ik willen verbeteren?
  12. Waarom wil ik dit verbeteren?
  13. Hoe zou ik dit kunnen verbeteren?
  14. Zou ik bevriend zijn met mezelf als ik iemand anders was?
  15. Zo ja/nee, waarom wel/niet?
  16. Wat zijn mijn slechte gewoontes?
  17. Waarom doe ik deze?
  18. Hoe kan ik ze wegkrijgen?
  19. Waar ben ik trots op?
  20. Wanneer ben ik mezelf?
  21. Bij wie ben ik mezelf?
  22. Waar ben ik mezelf?
  23. Hoe ben ik?
  24. Hoe zie ik de toekomst?
  25. Wat wil ik nog graag bereiken?
  26. Waarom wil ik dat bereiken?
  27. Hoe ga ik dat doen?
  28. Wat heeft mij in het verleden veel verdriet gedaan?
  29. Wat heeft mij in het verleden veel geluk gebracht?
  30. Hoe ben ik geworden zoals ik nu ben?
  31. Heeft mijn verleden mijn persoonlijkheid beïnvloed?
  32. Wat heeft het dan beïnvloed?
  33. Is dit goed of slecht?
  34. Waar ben ik over 5 jaar?
  35. Waar ben ik over 10 jaar?
  36. Waar ben ik over ...?
  37. Doe ik wat ik wil doen?
  38. Waar ben ik goed in?
  39. Waar ben ik slecht in?
  40. Wat motiveert mij?
  41. Wat inspireert mij?
  42. Op welke dag van de week ben ik het sterkst?
  43. Op welke dag van de week ben ik het zwakst?
  44. Hoe kan ik dit veranderen?
  45. Ben ik afhankelijk van anderen?
  46. Wil ik dit zijn?
  47. Zo niet, hoe kan ik los komen?
  48. Wat wil je echt bereiken in je leven?
  49. Vecht ik voor wat ik wil?
  50. Zo niet, waarom niet?
  51. Is mijn leven de moeite waard?
  52. Waarom wel/niet?
  53. Wat maakt me blij?
  54. Wat maakt me vrolijk?
  55. Wat maakt me verdrietig?
  56. Wat is mijn mooiste jeugdherinnering?
  57. Hoe voel ik me nu?
  58. En hoe wil ik me (nu) voelen?
  59. Denk ik te veel na?
  60. Zo ja, wat kan ik hieraan doen?
  61. Doe ik genoeg mij best?
  62. Waar kan ik echt niet tegen?
  63. Waar heb ik spijt van?
  64. Hoe kan ik dit positief verdraaien?
  65. Wat doe ik te weinig?
  66. Wat doe ik te veel?
  67. Ben ik overal en altijd mezelf?
  68. Zo niet, waarom niet? 
  69. Wat houdt me tegen?
  70. Wanneer is het genoeg?
  71. Wanneer was de laatste keer dat ik me gelukkig voelde?
  72. En waarom was ik toen gelukkig?
  73. Ga ik met mensen om, waar ik liever niet mee omga?
  74. Hoe kan ik dit veranderen?
  75. Wat moet ik nog steeds doen?
  76. Zou ik in het nu willen zijn, het verleden of de toekomst?
  77. Waarom?
  78. Wat is mijn allergrootste geheim?
  79. Wanneer is de laatste keer dat ik heb gehuild?
  80. Waarom moest ik huilen?
  81. Wanneer had ik voor het laatst ruzie?
  82. Met wie?
  83. En waarom?
  84. Is het glas halfvol of halfleeg?
  85. Hoe ziet 'perfectie' eruit?
  86. En kom ik daar in de buurt?
  87. Waar haal ik voldoening uit?
  88. Ben ik uitgeput?
  89. Zo ja, hoe komt het?
  90. Wat kan ik eraan doen?
  91. Waar geloof ik?
  92. En waarom dat?
  93. Waar ben ik bang voor?
  94. Waarom?
  95. Hoe kan ik deze angst overwinnen?
  96. Wat moet ik loslaten?
  97. Hoe zou ik willen zijn?
  98. Waarom ben ik dat nu niet?
  99. Hoe kan ik dat veranderen?
  100. Ben ik blij met mezelf?
En heb je alle vragen eerlijk over jezelf beantwoordt?
Love,
Me
Bron: We Heart It

No comments:

Post a Comment