1352014

Film Review: About Time

Deze film was ik eigenlijk niet van plan om te kijken omdat ik gewoon geen zin had in zo'n andere romantisch drama, maar op een dag had ik toch zin om een romantisch drama te kijken. En ik heb er echt geen spijt van! Want het is echt niet alleen maar romantiek in deze film!
I feel like singing when I see you | via Tumblr
Plot: Op 21-jarige leeftijd krijgt Tim (Domhnall Gleeson) te horen van zijn vader (Bill Nighy) dat alle mannen in zijn familie kunnen tijdreizen. Eerst geloofd hij dit natuurlijk niet, maar als hij ontdekt dat het echt waar is maakt hij er gebruik van om de ware liefde te vinden. Maar ook om zijn familie en vrienden te helpen.
Jaar: 2013
Duur: 123 minuten
Genre: Drama, fantasie, romantiek
Met: Domhnall Gleeson, Rachel McAdams, Bill Nighy, Lydia Wilson, Lindsay Duncan
Vanaf: 9 jaar
Regisseur: Richard Curtis
IMDB cijfer: 7.8
Mijn mening: Aan het begin van deze film had ik twee vooroordelen: 1. Hij gaat alleen maar over romantiek en 2. Hij lijkt me heel erg lang (aangezien die twee uur duurt, maar eigenlijk zijn de meeste films ongeveer twee uur). Beide blijken niet waar te zijn! Ten eerste gaat de film maar voor 30% over romantiek en de rest over familie, vrienden en het genieten van tijd. De kleine (ik noem het) sci-fi touch, doet de film veel goeds omdat het toch weer net ietsjes anders is.
Ten tweede duurde de film natuurlijk nog steeds twee uur, maar dat vond ik helemaal niet erg omdat je zo de personages in de film kon zien groeien. 
Ik vind dit gewoon een hele mooi film, voor een lach en een traan (ik moest bijna huilen en ik huil helemaal niet zo snel bij een film!). Héél mooi verhaal, goede muziekkeuze en hoewel het overeenkomstige factoren heeft met zelfde films in dit genre is het toch zeker een uniek opzichzelfstaand iets wat totaal niet te vergelijken valt met bijvoorbeeld The Notebook.
Kijken: zondagmiddag
Trailer: 


Heb jij About Time al gezien?
Love,
Me
Bronnen: We Heart It, IMDB & Youtube

No comments:

Post a Comment