2152014

5x Favoriete Spotify Playlists

Muziek begint de laatste tijd zowat een verslaving te worden bij mij en wat ik helemaal leuk vind is om random afspeellijsten te luisteren en zo nieuwe muziek te ontdekken! Daarvoor gebruik ik vaak 8Tracks maar ik ontdekte laatste dat via Spotify ook ontzettend veel thematische lijsten te vinden waren. Tijd dus om mijn vijf favorieten (tot nu toe) op een rijtje te zetten!
Almost famous

1. Smart Is The New Sexy
Ze zeggen wel altijd dat je tijdens het leren geen afleiding zoals muziek op moet hebben staan, maar met mijn steeds meer groeiende muziekverslaving is dit natuurlijk onmogelijk. Maar daar is deze playlist een goede middenweg voor, namelijk wat rustigere muziek met niet altijd zang (dit zou je namelijk nog meer afleiden). Een win win situatie dus!

2. Unexpected Covers
Covers kunnen héél goed zijn of héél slecht, daarom neem ik meestal niet de moeite om te gaan luisteren omdat het acht van de tien keer toch niet aan te horen is of gewoon het origineel niet 'verbeterd'. Gelukkig is er deze playlist waar de mooiste en meest onverwachte covers voorbij komen. In alle genres, maar natuurlijk wel allemaal covers. Bekende en onbekende!

3. Topsify UK Top 40
De muziek die nu bovenaan de top 40 staat, staat meestal een tijdje later ook hier in Nederland in de hitlijsten. En omdat ik het heel leuk vind om nieuwe muziek te ontdekken luister ik het liefst naar deze lijst die elke week geüpdatet wordt.


4. Top 100 Indie Tracks on Spotify
Ik zag deze lijst staan en werd wel nieuwsgierig, dus luisteren maar! Een groot deel van de liedjes kende ik en daar nog een kwart van kon ik nog eens uit volle borst meeblèren. Deze lijst is dus helemaal iets voor mij. Nooit echt opgevallen dat mijn muziek smaak indie is.


5. New Music
En om nog meer nieuwe muziek te ontdekken, luister ik ook altijd bijna meteen als er weer een nieuwe is toegevoegd naar deze lijst. Heel fijn is dat die van een Nederlandse maker is dus ook echt alle liedjes beluisterbaar zijn (dat is nog wel eens niet het geval bij lijsten uit het buitenland, waar liedjes bijstaan die in Nederland nog niet zijn uitgebracht). Dus wil je ook nieuwe muziek ontdekken, van allerlei genres, dan raad ik je zeker deze lijst aan!

Wat zijn jouw favoriete afspeellijsten?
Love,
Me
Bron: We Heart It

No comments:

Post a Comment