2052014

Film Review: Love & Other Drugs

Ik heb misschien al wel verteld dat ik een tijdje geleden naar Frankrijk ben geweest, met de bus (!) en omdat zo'n rit natuurlijk ontzettend lang duurt werden er ook films opgezet, waaronder Love & Other Drugs. Een film die bijna iedereen toch al wel eens gezien heeft volgens mij (toch?). En zo niet dan is deze review misschien de motivatie om hem te gaan kijken (of juist niet!).
Amore e altri rimedi

Plot: Jamie (Jake Gyllenhaal) werkt als verkoper van farmaceutische producten (verpakte geneesmiddelen) en ontmoet door zijn werk daar Maggie (Anne Hathaway) die net als hem niet echt van een relatie houdt en er lekker op los gaat (om het zo maar even te zeggen). Jamie en Maggie worden langzaam verliefd maar er is nog een probleempje Maggie heeft Parkinson.
Jaar: 2010
Duur: 112 minuten
Genre: Komedie, drama, romantiek
Met: Jake Gyllenhaal, Anne Hathaway, Judy Greer, Gabriel Macht...
Vanaf: 12 jaar
Regisseur: Edward Zwick
Motto: Addicted to one night stands or dependent on one another?
IMDB cijfer: 6.6
Mijn mening: Ik kende deze film natuurlijk al, grotendeels omdat die minimaal twee keer per jaar wordt herhaald op tv en als er niet zoveel interessants is dit toch wel een leuke tijds opvulling is. Maar goed, ik zal kort en krachtig zijn over deze film: Het is een leuke film, maar alleen als je 'verplicht' wordt om hem te kijken, dit klinkt misschien heel gemeen maar daarmee bedoel ik natuurlijk niet letterlijk verplicht. Uit eigen initiatief zou ik deze film eerlijk gezegd gewoon niet kijken. En omdat ik eigenlijk niet zo vaak negatief ben over een film zal het nu wel lijken alsof dit een verschrikkelijke film is, maar dat is het echt niet hoor! Ik denk dat ik gewoon ietsjes kritischer aan het worden ben. 
Ook moet ik zeggen dat er echt té veel seks in zit, niet het grootste probleem maar de mensen bij wie ik in de bus zat zeiden zelfs: 'Hebben ze geen seks?' of 'Ja, in deze film hebben ze minimaal een keer per vijf minuten seks.'. 
Nog wat pluspuntjes die ik toch nog over deze film heb, zijn de muziekkeuze, de humor en natuurlijk Jake Gyllenhaal en Anne Hathaway. Ook is het goed dat de Anne in de film een ziek iemand speelt en het dus niet zo picture perfect is.
By the way, toen we aan het kijken waren kwam ik er ineens achter dat de 'vijand' van Jake in de film gewoon Harvey Specter uit Suits is! Dat had ik eigenlijk nooit geweten, waarschijnlijk omdat ik deze film al lang niet meer gezien had en ik pas een halfjaar ofzoiets Suits kijk.
Kijken als...: je er zowaar toe verplicht wordt of niets beters te doen hebt. Kan het best met een stel vriendinnen maar met bijvoorbeeld je ouders en je broertje raad ik het sowieso af.
Trailer:


En heb jij Love & Other Drugs al wel eens gezien?
Love,
Me
Bronnen: We Heart It, IMDB & Youtube

No comments:

Post a Comment