2622014

Film Review: The Wolf of Wall Street

Misschien heb je al heel veel gelezen of gehoord over deze film, of misschien ook wel helemaal niet. Maar omdat het toch wel veel media aandacht heeft gehad en is genomineerd voor 5 (!!) oscars, vond ik het toch wel de moeite waard om jullie mijn mening over de film te geven.
Wolf
Plot: Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Jordan Belfort, hoe hij stinkend rijk werd door het verhandelen van effecten (aandelen) maar hoe dit al snel naar zijn hoofd steeg en hij ook op illegale manieren te werk ging.
Duur: 180 minuten
Jaar: 2013
Genre: Biografie, komedie en misdaad
Met: Leonardo DiCaprio, Jonah Hill, Margot Robbie...
Regisseur: Martin Scorsese
IMDB cijfer: 8.5
Mijn Mening: Oké laat ik maar meten met een minpunt beginnen deze film duurt ongeveer 3 uur en voor een film is dat naar mijn mening echt veel te lang tenzij (ja er is een tenzij!) deze film ontzettend goed is dat je hem gewoon 3 uur kan volhouden. Ik zeg niet dat deze film zo slecht is dat ik er nog geen minuut voor over heb, maar ik zeg ook weer niet dat ik echt 3 uur er voor over heb om deze film te kijken. Misschien ben ik wat negatiever over deze film als andere (je leest er eigenlijk alleen maar goeds over) maar dat komt omdat ik ook al deze reviews heb gelezen en er ook ontzettend enthousiast naar werd. De verwachtingen liggen dan net iets te hoog. Misschien komt het ook wel omdat ik de film niet geheel in één keer heb gezien (te weinig tijd) en vaak ook afgeleid was (door mijn nieuwe telefoon!) dat ik het allemaal niet zo begreep.
Maar nu over naar de positieve dingen, want het is wel echt een leuke film om te zien. Zo is de cast echt legendarisch goed, het verhaal is goed, de manier waarop de film als het ware wordt verteld is ook heel vernieuwend en als laatste de humor is ook helemaal geweldig. Ik lach bijvoorbeeld helemaal dubbel toen meneer een paar pilletjes lemon had geslikt en daardoor niet meer zijn auto inkwam...
Ook vind ik het positief dat het een biografie is. Waargebeurde verhalen (of op waarheid gebaseerde verhalen) interesseren met toch stiekem meer als fictieve verhalen, alleen worden de waargebeurde verhalen meestal minder mooi verteld, zo ook biografische films maar bij deze film heb ik daar helemaal geen last van en ben ik juist ontzettend nieuwsgierig naar wat er precies allemaal echt is gebeurd met Jordan Belfort en wat hij nu doet.
En als laatste weet ik niet of er mensen onder ons zijn die niet tegen het overmatig gebruik van fuck kunnen, veel seks en veel drugs maar dan zou ik de film even links laten liggen.
Geschikt voor: vrienden avond (jongens kunnen deze film zeker wel hebben!), zou hem niet met je ouders of familie kijken.
Trailer:


Heb jij The Wolf of Wall Street al gezien? En wat vond je ervan?
Love,
Me
Bronnen: IMDB, We Heart It & Youtube

No comments:

Post a Comment