222014

Film ABC

Doordat ik een artikel las op een blog (ik weet al niet meer waar) kwam ik op het idee om een Film ABC te maken. Dat houd eigenlijk gewoon in dat ik 26 films met dus ook 26 verschillende beginletters op een rijtje zet. En ik weet niet of ik dit vaker ga doen maar laten we eerst beginnen met 26 films die ik al gezien heb en eigenlijk ook mijn hartje hebben veroverd (of juist helemaal niet!), en als je me goed kent (of mijn blog regelmatig leest) zal je wel weten dat het vooral romkoms of drama's zullen zijn :).
By the way: The voor een film telt niet mee, dan wordt het gewoon de eerste letter van het tweede woord!
Taylor & Lily :)
Abduction


A van The Amazing Spider-Man & Abduction
The Amazing Spider-Man (2012) Hier hebben jullie me misschien al wel vaak over gehoord en het blijft toch echt een van mijn favorieten. Deze moest dan natuurlijk ook wel in het lijstje terecht komen. En daarbij verheug ik me ook nog eens heel erg op het vervolg dat dit jaar uitkomt!
Abduction (2011) Naast The Amazing Spider-Man, wat niet echt van een genre is dat ik vaak kijk is ook deze niet geheel mijn straatje qua genre. Actie trekt me meestal niet zo maar door het vleugje romantiek (en Taylor Lautner) dat aan deze film is toegevoegd vind ik hem toch echt heel leuk.


B van Black Swan & The Breakfast Club
Black Swan (2010) Dit vind ik echt een heel mooie film waar je toch echt ietsjes meer bij moet nadenken dan bij een romkom en dat vind ik echt niet erg, zo op zijn tijd natuurlijk dan, dat wel :)
The Breakfast Club (1985) Bij deze film heb ik echt gelachen en gehuild, ik wist al dat het een 'klassiekertje' was (mede door de film Pitch Perfect (zie de P)) en toen vond ik het op een avondje toch wel tijd om hem dan eens te kijken en daar heb ik zeker geen spijt van!

crazy stupid love quotes
Crazy, Stupid, Love
C van Clueless & Crazy, Stupid, Love & Chasing Liberty
Clueless (1995) Ook al is deze film ouder dan ik, ken ik hem toch en vind ik hem echt hilarisch. Hartstikke leuk om even te kijken als je je verstand op standje 0 wilt zetten. En daarbij is het grappig hoe te zien hoe de kledingsmaak verandert is en misschien dat ze dat over 10 jaar ook wel over ons zeggen, haha.
Crazy, Stupid, Love (2011) Dit is echt één van mijn favoriete romkoms voor altijd (ik wilde geen ever zeggen)!! Deze film is zo leuk en toch jammer dat ik het einde al ken want die twist blijft ontzettend leuk en is nog leuker als je hem nog niet weet :(. Haha, maar ik weet zeker dat ik deze film nog heel vaak ga kijken omdat die gewoon geweldig is, net zoals de cast!
Chasing Liberty (2004) Ik weet niet of je deze film kent, maar het verhaal gaat dus over de dochter van de president van Amerika, die eindelijk een keertje niet in de gaten wil worden gehouden door de beveiliging van haar vader. Als ze dan eindelijk kan 'ontsnappen' gaat ze nog op de vlucht met een bewaker (ook al weet ze dat niet). Het levert een heel leuke romkom op en ik ben er dol op! 

D van Disconnect & The Devil Wears Prada
Disconnect (2012) Dit vind ik vooral een heel mooie film omdat die laat zien hoe groot internet in ons leven is en dat dat niet altijd even goede kanten heeft. Ze zouden deze film op school verplicht moeten stellen om te kijken ;), zij blij dat we de gevaren leren van internet, wij een goede film, want dat is die zeker!
The Devil Wears Prada (2006) Haha, deze is ook al zo leuk! Nu denk je waarschijnlijk zij vindt gewoon alle films leuk, maar dat is echt niet zo! Ik schrijf eigenlijk gewoon nooit iets over films die ik niet leuk vind... Maar goed The Devil Wears Prada, dit verhaal is toch de droom van ieder meisje? "The Job girls would die for." 


♡
Water For The Elephants
E van Water for the Elephants (2011)
Deze heb ik eigenlijk al een tijdje niet meer gezien maar ik weet nog wel dat ik hem heel mooi vond. De eerste reden waarom ik hem ging kijken? Waarschijnlijk Robert Pattinson (ik zat toen in de Twilight fase), haha. Maar ik vind het altijd leuk om verhalen uit het verleden te zien worden uitgebeeld, of ze nou waar zijn of niet (liever wel waar). En ja, deze film is gewoon mooi.

F van From Prada to Nada & The Family
From Prada to Nada (2011) Het houdt niet op met de romkoms hè? Want dit is er ook weer zo een, heel grappig en misschien niet heel erg bekend maar dat maakt hem zeker niet minder goed!
The Family (2013) Deze heb ik laatst nog gezien en vond ik echt heel vet! Normaal ben ik dus niet zo van de actie maar zoals ik in mijn review al zei, de actie is lekker luchtig zodat je niet je ogen dicht moet knijpen bij elke moord omdat het er zo gruwelijk uitziet.


Lisbeth
The Girl With The Dragon Tattoo
G van The Great Gatsby & The Girl with The Dragon Tattoo
The Great Gatsby (2013) Hier ben ik sinds vorig jaar helemaal fan van. Sinds vorig jaar toen was deze film toch nog niet uit? Hoor ik je vragen, nou ik kijk weleens trailers op IMDB (weleens = heel vaak) en ja iets meer als een jaar geleden zag ik de trailer van The Great Gatsby, ik werd gelijk nieuwsgierig en de middag daarop had ik de versie uit 1974 gezien. Maar toen moest ik nog wel ongeveer een halfjaar wachten tot die uit zou komen... Dat duurde een eeuwigheid! Maar toen heb ik hem in 3D in de bioscoop gezien (ik had nog nooit een film in 3D gezien!) en hij is zó ontzettend goed, niet voor woorden vatbaar. Nu ben ik ook bezig in het boek (van origine is het een boek) maar door tijdgebrek heb ik hem nog steeds niet uit (ik ben er in de zomer in begonnen).
The Girl with The Dragon Tattoo (2011) Stiekem ben ik ook een sucker voor crime films en dit vind ik zo'n goed verhaal! Het is echt spannend tot de laatste seconde! De film duurt dan ook wel eventjes (158 minuten), maar geloof het is echt de moeite waard! 

H van The Hunger Games & The Help
The Hunger Games (2012 & 2013) En hierbij bedoel ik niet alleen het eerste deel maar ook al het tweede deel; Catching Fire, die ik nog beter vond dan het eerste! Waarom ik het zo leuk vind weet ik niet precies omdat het spannend is en niet normaal, geen normaal mensen leventje terwijl het zo wordt gefilmd alsof het wel echt zou kunnen (wat ik niet hoop natuurlijk). 
The Help (2011) Deze heb ik ook al even niet meer gezien, maar wat ik nog zeker weet is dat ik het een hartstikke mooi en interessant verhaal vind. Het is nodig om af en toe even terug te kijken om in de toekomst niet weer dezelfde fout te maken (wow dat kwam ineens in me op!). Maar de film gaat over de rassenscheiding en hoe mensen zich toen tegenover elkaar gedroegen. 


Untitled
Intouchables
I van Intouchables (2011)
Ik vraag me af wie deze film niet gezien heeft. Het is zo'n mooie film met een lach en een traan. 'Leuk' eraan is is dat het waargebeurd is en daarbij is het ook nog eens een Franse film wat het naar mijn idee al wat meer 'klasse' geeft (correct me if I'm wrong).

J van Just Go With It & Johnny English
Just Go With It (2011) Als je een schuine romkom wilt zien dan is er eigenlijk geen andere dan deze die ik je zou aanraden, je ligt echt dubbel. En ook al is de humor schuin (of nou, ja 'slecht') is het echt heel grappig om de film met een paar vrienden te kijken. Een vrij voorspelbare film, maar echt heel grappig!
Johnny English (2003) Dit is ook al zo'n komedie. Echt ik ben hier dol op, hoe vaak ik hem ook zie ik blijf lachen. Gewoon in één woord Hilarisch en meer hoef ik niet te zeggen vind ik.

karate kid
The Karate Kid
K van The Karate Kid (2010)
Dit is eerlijk gezegd een opvuller, ik kon namelijk niets bedenken met de K, behalve deze dan. Deze heb ik ooit een keer op dvd gekocht voor mijn verjaardagsfeestje (we gingen film kijken), haha het klinkt zo kinderachtig. Wel een leuke film, mooi verhaal dat zeker.

L van Letters To Juliet & Leap Year
Letters To Juliet (2010) Als je echt zo veel romantiek wilt dat je gewoon letterlijk wegsmelt dan raad ik je deze film aan. Hij speelt zich af in Italië en dat zorgt al meteen voor een vakantiesfeertje en dan ook nog opzoek naar een oude liefde, ja, daar smelt ik van.
Leap Year (2010) Deze is misschien niet zo heel bekend maar deze staat sowieso in mijn top 3 van favoriete romkoms. Het gaat over een vrouw die haar man op 29 februari ten huwelijk wilt vragen (oude traditie) maar het geluk gaat niet echt met haar mee, tenminste dat denk je op het begin dan.


"It comes as a real shock to find out that you speak fluent cow." Leap Year
Leap Year
M van Mean Girls & Mamma Mia
Mean Girls (2004 & 2011) Stiekem vind ik Mean Girls II leuker dan I, ik weet dat ik echt een van de enige ben waarschijnlijk maar de echte reden dat ik II leuker vind is omdat Diego Boneta erin speelt (slecht hè?), daarbij heeft Mean Girls I wat verouderde trekjes, maar ook deze is zeker leuk om te kijken. Ook al hebben ze dezelfde naam de verhalen zijn verschillend (nou, ja qua spelers dan en een ietsjes ander verhaal). Leuk om met een paar vriendinnen te kijken.
Mamma Mia (2008) Haha, wie kent deze nou niet. En nog beter wie kan niet al de liedjes meezingen? Een echte film voor jong en oud met liedjes van Abba waarom heen een mooi verhaal is geschreven. Niet heel realistisch moet ik wel opmerken maar toch zeker wel een feel good film!

N van The Notebook (2004)
Ahh, nog zo'n romantische film waar je bij wegsmelt en niet alleen bij Ryan Gosling maar ook zeker bij het verhaal. Het is zó mooi, dat je deze gewoon maandelijks moet kijken, nee wat zeg ik wekelijks! En af en toe een traantje wegpinken mag zeker. 


Untitled
The Notebook
O van Oz the Great and Powerful (2013)
Deze was opvulling, wel een leuke film maar toen ik hem keek had ik mijn aandacht er niet echt bij. Niks mis mee hoor, maar tja...

P van The Perks of being A Wallflower & The Princess Diaries II & Pitch Perfect
The Perks of being A Wallflower (2012) Eén van de mooiste drama films vind ik. Ik heb het boek ook gelezen en deze is ook zeker een aanrader. Er valt eigenlijk gewoon niet veel meer over te vertellen gewoon kijken!
The Princess Diaries II: The Royal Engagement (2004) Hoe slecht je dit ook mag vinden, als ik even zin heb in een op-pep-film dan staat deze zeker op het lijstje. Het eerste deel vind ik iets minder dan de tweede. Maar toch handig om te kijken als je de tweede wilt zien omdat het een doorlopend verhaal is.
Pitch Perfect (2012) Laat ik maar niet over de cups song beginnen, want ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik word er gek van! Niet dat het geen leuk liedje is, maar echt té vaak gehoord (denk Gangnam Style...). Daarbij de film waar het liedje vandaan komt is echt een heel leuke romkom, met wat zang tussendoor dat echt goed klinkt!


21 jump street
21 Jumpstreet
Q van 21 Jumpstreet (2012)
Bestaan er überhaupt wel films met een q? Nou, ja ik kon er geen vinden dus heb ik maar 21 Jumpstreet ingevuld. Deze heb ik al even niet meer gezien maar kwam weer bij me op toen ik de trailer van het tweede deel bekeek, daar ben ik ontzettend nieuwsgierig naar! Maar deze film is best wel grappig en een Channing Tatum (als geheim agent!) is natuurlijk nooit erg!

R van Red Riding Hood & Rock of Ages
Red Riding Hood (2011) Ik weet niet of deze heel bekend is, maar het is een heel leuke film. Ziet er lekker ouderwets uit en zelfs een beetje eng (geloof me je gaat echt niet gillen of zo), door de muziek. En je blijft je afvragen wie nou de wolf is die heel het dorp teistert. 
Rock of Ages (2012) Haha, ook deze film keek ik alleen voor Diego Boneta, het is ook een leuke film hoor! Musical-achtig. 


I <3 this movie
Red Riding Hood
S van Short Term 12 & The Social Network
Short Term 12 (2013) Hier heb ik laatst nog over geschreven in mijn On The List To Watch Update II, dus daar kun je mijn mening erover lezen. 
The Social Network (2010) Zoals je misschien al doorhad vind ik waargebeurde verhalen leuker of trekken gewoon sneller mijn aandacht. Deze film is er zo een. Het verhaal is nog vrij recent en gaat over de oprichting van Facebook. Ik weet niet hoe lang Facebook nog populair blijft (het wordt steeds minder merk ik) dus zou ik hem nu nog even snel kijken. 

T van Titanic & Twilight & This Means War
Titanic (1997) Nou, ja dit kun je wel raden denk je hè? Romantisch, Drama, Leonardo DiCaprio, mis ik nog iets? En dan natuurlijk ook een echte klassieker. Als je deze nog niet gezien hebt, doen!
Twilight (2008 t/m 2012) Ik heb zo mijn Twilight periode gehad. Ik merk ook wel dat je het leuk vindt of echt totaal niets. Maar ik vind ze dus leuk, ook al werd het voor de laatste films meer omdat ik de eerste ook had gezien en de boeken had gelezen. 
This Means War (2012) Deze heb ik al even niet meer gezien, maar dat heb ik meestal dat ik dan ineens zoiets heb van ik wil en moet die film nu zien. En dit is ook echt een leuke film! Het gaat over twee spionnen/geheim agenten die beste vrienden zijn en allebei verliefd worden op dezelfde vrouw, nou je kan de rest wel zelf bedenken toch?


This means war
This Means War
U van The Ugly Truth (2009)
Opvulling, wel een leuke film maar niet dat ik deze als eerste zou aanraden als je me om een film vraagt. Tja, het is gewoon zo. Leuk als je al die romkoms al een keer gezien hebt.
Dit is zo'n mooie film! Echt waar, deze moet je zien. Misschien dat ik hem zo mooi vind omdat het om een meisje van mijn leeftijd gaat die eigenlijk met abnormale problemen te maken krijgt. Je lacht maar je huilt net zo goed. Daarbij is Dakota Fanning echt heel goed in deze film. Deze moet je dus echt even kijken, al is het alleen maar voor mij!


Wild child
Wild Child
W van Wild Child & What's your number?
Wild Child (2008) Hier ben ik gewoon eigenlijk meer opgegroeid (:P), deze film komt echt te vaak op tv en ik heb hem volgens mij ook nog nooit gemist op tv. Zelfs nu zou ik hem nog kijken, omdat het gewoon zo lekker afgezaagd is maar gewoon té leuk!
What's your number? (2011) Stiekem ben ik een beetje fan van Chris Evans, maar omdat superhelden films mij niet zo trekken ben ik hem echt dankbaar dat hij ook wel eens in een romkom speelt (ook in The Nanny Diaries). En dit is gewoon een hartstikke leuke film.

X van Project X (2012)
Of deze film nou goed is of niet je moet hem eigenlijk wel gezien hebben. Het is ieder geval grappig om te zien hoe alles er na één feestje helemaal aan gaat (niet grappig als het echt gebeurt natuurlijk). 


16 wishes - Google Search
16 Wishes
Y van 10 Things I Hate About You & 16 Wishes
Ook films met een y waren een beetje moeilijk te vinden dus heb ik ook hier weer gekozen voor cijfers.
10 Things I Hate About You (1999) Lang niet meer gezien, maar eigenlijk gewoon een romkom (zoals alles in deze lijst eigenlijk....), alleen dan al wat ouder wat onder andere aan de kleding te merken is, maar nog steeds heel leuk!
16 Wishes (2010) Deze film is eigenlijk best wel slecht, maar het principe is wel leuk. Heb na het kijken meteen een lijstje opgesteld met mijn 16 wensen voor mijn 16e verjaardag. Daarbij is Jean-Luc Bilodeau echt totaal niet erg om naar te kijken, hij zit trouwens ook in de comedy serie Baby Daddy.

Z van We Bought A Zoo (2011)

Stiekem is dit eigenlijk ook een beetje opvulling want ik was deze alweer vergeten. Heb hem dan ook al heel lang niet meer gezien. Maar wat ik me nog wel kan herinneren is dat het een heel gezellige familie film is.

Zoals je ziet heb ik nog lang niet van al deze films een review geschreven (de filmtitels die grijs zijn zijn een link naar de review die ik er al eerder over heb geschreven), maar een goed voornemen voor dit jaar was dan ook een review schrijven over elke film die ik dit jaar kijk en tot nu toe gaat die aardig goed!
Welke films zouden in jouw Film ABC staan?
Love,
Me
Bronnen: We Heart It & IMDB

No comments:

Post a Comment