1822014

Film Review: Sletvrees?

Zoals beloofd schrijf ik van elke film die ik kijk een review en omdat ik net de documentaire Sletvrees? heb gekeken moet ik hier natuurlijk ook een review over schrijven. Waarom ik hem heb gekeken? Omdat er eigenlijk zo'n beetje overal waar ik keek hier iets over las en ik er best wel geïnteresseerd in raakte omdat het woord slet steeds vaker wordt gebruikt.

Plot: 
"In Sletvrees? verkent Sunny Bergman het denken over vrouwelijke seksualiteit en hoe sletvrees ons bewustzijn en ons seksleven binnendringt." Holland Doc
Jaar: 2013
Duur: 80 minuten
Genre: Documentaire
Van: Sunny Bergman
Mijn Mening: Ik vind het goed dat hier een documentaire over is gemaakt om het wat meer bespreekbaar te maken. Want ik heb inderdaad het idee dat het woord slet nogal snel wordt gebruikt zonder dat er echt bij wordt nagedacht. Deze documentaire legt eigenlijk wel duidelijk uit dat er niet echt sletten bestaan en dat vrouwen door het woord slet heel erg in een hokje worden gezet. Het is leuk dat de documentaire niet alleen Nederlanders bevat maar ook Engelse om te laten zien dat het niet alleen in Nederland heerst. Ik vind het goed dat deze documentaire is gemaakt en door de 'home-made' feeling voelt het al meteen wat relaxter.
Perfect voor: nou ja, wanneer jij iemand duidelijk wil maken dat sletten niet bestaan.
Trailer:

Je kan de documentaire hier online kijken.
En heb jij deze documentaire al gezien?
Love,
Me
Bronnen: Youtube & Holland Doc

No comments:

Post a Comment