1622014

Film Review: Titanic

In kader van mijn Movie Challenge, kwam ik erachter dat ik van de Titanic nog nooit een film review heb geschreven. En omdat dat in de regels staat voor de challenge ga ik dat toch maar eens doen.
Facebook

Plot: De 17-jarige Jack wint net voordat de Titanic vertrekt nog een kaartje met pokeren. Hij weet niet hoe snel hij op het schip springt. En op het schip ontmoet hij Rose, een upper-class meisje. Waar hij natuurlijk verliefd op wordt, maar dat is niet zo gemakkelijk.
Jaar: 1997
Duur: 194 minuten
Genre: Drama en romantiek
Met: Leonardo DiCaprio en Kate Winslet
Regisseur: James Cameron
IMDB cijfer: 7.7
Mijn mening: Tja, ik vind dit gewoon een echte klassieker. De film is ouder als mij (haha klinkt grappig) om precies te zijn 23 (mijn geluksgetal!) dagen en wordt nog steeds gezien als bijvoorbeeld een goede film voor Valentijnsdag. Dat zegt toch eigenlijk al genoeg? Deze film moet je gewoon gezien hebben en als je in mijn omgeving zegt dat je hem nog nooit hebt gezien. Sleur ik je persoonlijk mee naar de dichtstbijzijnde laptop of computer om hem op te zetten, of je nou wilt of niet!

Ik weet nog wel de eerste keer dat ik hem zag (ja, nu komt er een verhaal hoor!), het was het begin van de zomervakantie. Ik was denk ik tussen de 8 en 10 jaar, eigenlijk mocht ik de film dus nog niet zien omdat die vanaf 12 jaar is. Maar goed. Het was zelfs een videoband (moet je nagaan). We hadden milkshake's gehaald (dat was ook de eerste keer dat ik een milkshake dronk, ik heb er letterlijk héél de film over gedaan om hem op te krijgen. Ik drink milkshake's namelijk ontzettend sloom.). Maar ik dwaal weer af. Ik snapte eigenlijk helemaal niets van de film, ieder geval niet van het romantische gedeelte, het gedeelte dat het schip zonk snapte ik wel. En daar heb ik dan ook echt (geloof me, dit is echt waar) de hele zomervakantie (en nog een paar weken daarna) nachtmerries over gehad! Ik durfde niet meer te slapen zonder nachtlampje en had telkens die scene dat de kapitein in zijn cabine staat en alle ramen kapot springen door de harde stroming van het water in mijn hoofd. Tja, hij heeft ieder geval een indruk achter gelaten.
Perfect voor: Een romantisch avondje, filmavondje met je ouders, drama avondje met vriendinnen
Trailer

En heb jij Titanic al wel eens gezien? (zeg alsjeblieft ja)
Love,
Me
Bronnen: Youtube, IMDB en We Heart It

No comments:

Post a Comment