31102013

Morning Rituals

Iedereen heeft ze wel een bepaalde volgorde die je (bijna) elke ochtend doet. Of misschien zit je altijd zo in de stress dat je elke keer iets anders doet, dat is natuurlijk ook mogelijk. Maar vandaag mijn ochtend rituelen (reinigen, opmaken etc.).
 

Ik heb sommige producten al wel even en weet de prijzen niet precies meer, dus die laat ik liever achterwege. Maar als je echt nieuwsgierig bent kun je het natuurlijk altijd vragen.
Oké zullen we dan maar bij het begin beginnen?

1. Reinigen
Het simpelste wat er bestaat, maar wel het belangrijkste. Ik maak mijn handen nat doe er wat Niveau verfrissende reinigingsmousse. Dit is vloeibaar in het flesje maar als het op je handen komt wordt het schuim. Dat smeer ik op mijn gezicht en was het af met een nat washandje.

2. Verzorgen
Nadat ik mijn lenzen heb ingedaan smeer ik een beetje Yves Rocher Hydra Végétal gel crème op mijn gezicht. Dan doe ik nog wat Blistex daily lip conditioner op mijn lippen en als laatste gebruik ik nog de Garnier Eye roller.
 

 3. Camoufleren
Als ik aangekleed en alles ben doe ik mijn haar naar achteren in een staart en een haarband erover heen zodat ze niet in de weg zitten. Het eerste doe ik (meestal) Yves Rocher Pure Light foundation (de kleur kan ik me niet precies meer herinneren) op, die breng ik aan met een e.l.f. professional foundation brush. Daarna komt de concealer tevoorschijn en camoufleer ik eerst met Hema Under Eye Concealer en daarna met NYC Cover Stick (beige) erover heen (deze is eigenlijk niet voor onder de ogen maar omdat de Hema concealer te donker is probeer ik het lichter te maken met deze cover stick). Daarna camoufleer ik eventueel nog puistjes of rode vlekjes met de NYC Cover Stick (groen).
 
4. Poederen
Als al de crempjes erop zitten pak ik mijn e.l.f. professional Total Face Brush erbij. Eerst haal ik hem door mijn Yves Rocher Duo poeder zonnige teint en ga over heel mijn gezicht, nek en hals (af en toe even opnieuw doorhalen). Dan doe ik wat Lady Rose blush (Ik ken het merk niet maar eerlijk gezegd is deze al heel oud en van mijn overleden oma geweest, ik doe hem altijd op om iets van mijn oma bij me te dragen) op mijn wangen (als ik glimlach want dan zit het op de beste plek). En dan als laatste doe ik nog wat Catrice Prime and Fine Translucent Loose Powder op mijn gezicht, nek en hals zodat alles goed blijft zitten.
 
5. Finishing Touch
En dan bij mijn laatste stap krul ik mijn wimpers met een Hema krultang. Om er daarna (dit verandert heel vaak, maar nu gebruik ik deze) Maybelline Mascara the Falsies Feather-Look over te doen (maar één laagje). En dan als aller-allerlaatste doe ik Yves Rocher lippenbalsem (Framboise of Baume Nourrisant) op. O en soms borstel ik nog even snel met de e.l.f. professional Eyelash and Brow Wand mijn wenkbrauwen door (lach me niet uit..).
 
In totaal heb ik hier een kwartier 10 minuten voor. En nou denk je misschien dat ik echt zo'n hele dikke laag make-up op heb, maar geloof me je ziet alleen de mascara echt.
 
Wat is jou ochtend ritueel qua make-up?
Love,
Me

No comments:

Post a Comment