26102013

On The List To Watch...

Er zijn zoveel films dat ik een lijstje heb van films die ik nog moet/wil kijken. En het lijstje bestaat nu uit 7 films. Het zijn er nog veel meer maar ik schrijf het altijd overal en nergens op dus onthoud ik dat ook nooit. Maar lees verder voor de 7 films die op mijn lijstje staan!
Alívio Imediato | via Tumblr

1. The Family
The Family
Plot: Een familie die steeds wordt overgeplaatst door een beveiligingsprogramma en dan uiteindelijk in Frankrijk terechtkomen, maar kunnen ze echt de maffia ontsnappen terwijl ze zo gewelddadig bezig zijn? (ik heb hem zelf een beetje geschreven en ik heb hem nog niet gezien dus leun niet teveel op mijn woorden hier)
Genre: Comedy, Thriller & Crime
Met: Dianna Agron, Robert de Niro, Michelle Pfeifer...
Regisseur: Luc Besson
Duur: 111 minuten
Jaar: 2013
IMDb cijfer: 6.5
Waarom wil ik hem zien?: Dit is misschien wel een film met veel actie (en daar ben ik niet bepaald een fan van) maar ten eerste Dianna Agron die ik een goede actrice vind en ten tweede omdat deze actiefilm een verhaal heeft dat me aanspreekt en stiekem hoop ik dat er ook een beetje goede humor inzit.
Trailer:
 
2. Thanks for Sharing
P!nk | via Facebook
Plot: "Thanks for Sharing is een origineel, eerlijk en komisch drama over drie seksverslaafde mannen: Adam, een charmante dertiger die na 5 jaar niet aan zijn verslaving te hebben toegegeven de eerste stap waagt door op date te gaan met sexy Phoebe.             
Mike, een gelukkig getrouwde vader die naast de dagelijkse moeilijke momenten ook te maken heeft met de vele problemen van zijn volwassen zoon.
En als laatste de door zijn drang naar seks compleet doorgeslagen Eerste Hulp-dokter Neil, die nog in de ontkenningsfase zit. Gezamenlijk trachten ze door middel van therapie elkaar en andere verslaafden zoals funky haarstyliste Dede (P!nk in haar eerste filmrol) bij te staan op de lange weg naar complete genezing en geluk." Pathé
Genre: Comedy & Drama
Met: Mark Ruffalo, Tim Robbins, Gwyneth Paltrow, P!nk...
Regisseur: Stuart Blumberg
Duur: 112 minuten
Jaar: 2012
IMDb cijfer: 6.3
Waarom wil ik hem zien?: Comedy en drama, dat is echt mijn straatje. Ik lig nu al dubbel om het plaatje hierboven met P!nk. Dus dat word wat haha!
Trailer:
 
3. The Way Way Back
The way way back
Plot: "'The Way, Way Back' gaat over Duncan (James), een jongen die wordt gedwongen om de zomer aan het strand door te brengen met zijn moeder (Collette) en diens nieuwe vriend (Carell). Hier ontmoet hij een leuk meisje (Robb) en gaat hij aan het werk bij een waterspeelpark." FilmTotaal 
Genre: Comedy & Drama
Met: Steve Carell, Toni Collette, Allison Janney, AnnaSophia Robb...
Regisseur: Nat Faxon & Jim Rash
Duur: 103 minuten
Jaar: 2013
IMDb cijfer: 7.5
Waarom wil ik hem zien?: Hierover zeggen ze dat die op Little Miss Sunshine lijkt, of ieder geval dezelfde humor bevat. En wie is er nou niet dol op Little Miss Sunshine? En ik hoef ook niet altijd van die ingewikkelde drama's te kijken waar ik soms toch niet zoveel van snap. Dus een leuke relax film (hoop ik!).
Trailer:
 
4. Short Term 12
Short Term 12 (2013) Poster
Plot:
"Short Term 12 van regisseur Destin Cretton is een erg geslaagd portret van het opvanghuis, van de tijdelijke bewoners en vooral van verzorgster Grace (knappe rol van Brie Larson). Grace is ergens in de twintig, ontzettend betrokken en nog nauwelijks over haar problemen heen. [...]
Grace en haar vriend Mason (John Callagher Jr.) zijn geen surrogaatouders en ook geen therapeuten. Hun enige taak is de jongeren een veilige plek te bieden. Er zijn regels: geen drugs, geen gevloek, geen scherpe voorwerpen en de deur van de kamer moet altijd openstaan. Ze willen geen automutilatie of zelfmoordpoging.
En soms nemen de jongeren hen dan voorzichtig in vertrouwen. Grace en Mason veroordelen niet. Ze steunen. De komst van Jayden (Kaitlyn Dever), een intelligent tienermeisje dat zich woedend van iedereen afsluit en zichzelf in de armen snijdt, haalt bij Grace echter onverwerkte herinneringen en pijn naar boven." Nu.nl
Genre: Drama
Met: Brie Larson, Frantz Turner, John Gallagher jr. ...
Regisseur: Destin Cretton
Duur: 96 minuten
Jaar: 2013
IMDb cijfer: 7.8
Waarom wil ik hem zien?: Dit lijkt me gewoon een heel mooie film waar je je echt in de hoofdpersoon kan inleven en het zou me niets verbazen als je af en toe een traantje moet wegpinken.
Trailer:
 
5. What Maisie Knew
I feel like singing when I see you | via Tumblr
Plot: "De zevenjarige Maisie is de speelbal in een voogdijzaak tussen haar moeder Susanna, een oude rockster, en haar vader Beale, een belangrijke kunsthandelaar. In een poging om de strijd om de voogdij te winnen trouwt Beale met Maisie's oppas Margo, waarna op haar beurt Susanne trouwt met de lokale barman Lincoln. Op die manier worden Margo en Lincoln gedwongen deel uit te maken van deze onderlinge vete en krijgen ze sympathie voor Maisie's positie, en uiteindelijk voor elkaar." MovieMeter
Genre: Drama
Met: Julianne Moore, Alexander Skarsgård, Steve Coogan, Onata Aprile...
Regisseur: Scott McGehee & David Siegel
Duur: 99 minuten
Jaar: 2012
IMDb cijfer: 7.4
Waarom wil ik hem zien?: Had jij ook het idee toen je alleen de titel las je dacht aan een horror film of iets in die richting? Ik wel in ieder geval maar toen ik me er meer in ging verdiepen kwam ik erachter dat ik helemaal fout zat. Het is zogezegd juist een heel mooie film (zonder spoken hoop ik :P). En het meisje dat Maisie (Onata Aprile) speelt blijkt een echt talentje te zijn. Allemaal dingen die mij heel erg nieuwsgierig maken!
Trailer:
 
6. The Frozen Ground
Sed Non Satiata | via Tumblr
Plot: ''Glenn Flothe (Nicolas Cage), een rechercheur uit Alaska, is vast van plan een einde te maken aan de moorden van Robert Hansen (John Cusack), een seriemoordenaar die dertien jaar lang onopgemerkt bleef. Naarmate de lichamen zich opstapelen in de straten van Anchorage slaat de angst toe onder de bevolking. Flothe start een persoonlijke klopjacht om de moordenaar te vinden, waarbij hij zijn eigen leven op het spel zet. Wanneer een 17-jarig meisje ontsnapt aan Hansen, vindt Flothe eindelijk een aanknopingspunt.'' MovieMeter
Genre: Biografie, Crime & Geschiedenis
Met: Nicolas Cage, Vanessa Hudgens, John Cusack...
Regisseur: Scott Walker
Duur: 105 minuten
Jaar: 2013
IMDb cijfer: 6.2
Waarom wil ik hem zien?: Hallo, het is een detective?! Daarom alleen al wil ik hem kijken, dan zit Vanessa Hudgens er ook nog eens in en een waargebeurd verhaal en je kan me er niet vanaf krijgen!
Trailer:
 
 
7. Django Unchained
(2) christoph waltz | Tumblr
Plot: "Het verhaal speelt in 1858 in het zuiden van de Verenigde Staten. De zwarte slaaf Django is op transport als hij de premiejager en voormalig tandarts dr. King Schultz treft. Schultz wil van de handelaren weten of zij een Django bij zich hebben. De handelaren hebben niet echt een boodschap voor deze eigenaardige man en dreigen hem neer te schieten. Schultz rekent af met de handelaren en koopt Django en laat de rest van de slaven vrij. Hij zoekt een aantal criminelen en als Django hem helpt ze te vinden krijgt hij een deel van de opbrengst en zijn vrijheid. Bij het vinden en ombrengen van de criminelen valt Schultz het talent voor premiejager bij Django op en stelt voor om hem volledig op te leiden tot premiejager. Bovendien zegt hij toe Django te zullen helpen met de zoektocht naar zijn vrouw en ook haar te bevrijden van de slavernij. Na de nodige criminelen gedood te hebben, ontdekken ze dat Django's vrouw samen met andere slavinnen wordt vastgehouden op de ranch Candyland van Calvin Candie, waar ze worden gebruikt als seksslavinnen. Schultz verzint een list, maar tijdens de actie neemt zijn haat voor de slavendrijvers het over en vermoordt hij Candie en komt hij ook zelf om. Django wordt gevangen en zijn vrouw blijft achter. Hij ontsnapt en komt terug. Blaast het landhuis op en bevrijdt alle slaven." Wikipedia
Genre: Avontuur, Drama, Western
Met: Jamie Foxx, Christoph Waltz, Leonardo DiCaprio...
Regisseur: Quentin Tarantino
Duur: 165 minuten (!)
Jaar: 2012
IMDb cijfer: 8.5
Waarom wil ik hem zien?: Hij heeft een oscar gewonnen en eerst was ik er niet helemaal van overtuigd maar nu raak ik toch nieuwsgierig naar wat het zo goed maakt, omdat ik alsmaar goed over de film hoor. En stiekem ook een beetje voor Leonardo DiCaprio natuurlijk :)
Trailer:
 
Welke films wil jij graag nog zien?
Love,
Me
Bronnen: IMDb, We Heart It, Nu.nl, FilmTotaal, Pathé, Wikipedia & MovieMeter

No comments:

Post a Comment