23102013

App Parade (Part II)

Tegenwoordig heeft iedereen wel een smartphone of tablet of zelfs een phablet (telefoon + tablet). En het leuke aan deze apparaten zijn dat je er apps op kunt zetten! Ik ben geen Apple gebruiker dus ik heb geen idee wat daar allemaal te vinden is (het zal wel niet zoveel verschillen denk ik). Maar ik zet de laatste 10 van mijn favoriete apps op een rijtje voor jullie...
Galaxy S||||

 De meeste apps staan op mijn tablet (Samsung Galaxy Tab 2 7.0) omdat mijn mobiel (HTC Wildfire S, lach me niet uit ik heb hem gewoon al een tijdje...) nogal snel volstaat (Don't ask me why). Maar op mijn tablet is genoeg ruimte en die gebruik ik dan ook want er staan ontzettend veel apps op. Maar hier mijn favoriete:
 
11. Sport apps
Je kan wel zeggen dat ik een hekel heb aan sport, maar dat weerhoudt me er niet van om het niet te doen. Want ook ik weet wel dat het gezond is en je het maar beter wel kan doen. Ik jog om de dag 10 minuten, doe elke dag push ups en sqauts en op de dagen dat ik niet jog doe ik sit ups. En voor joggen heb ik geen app maar wel voor al de andere activiteiten. Eigenlijk zijn ze allemaal van Runtastic. En ik vind ze ontzettend fijn en handig!

- Runtastic Push-Ups eigenlijk werken al deze apps hetzelfde ze hebben 3 niveaus (als je pro versie hebt, bij de proefversie heb je er 1) en zo heb je elke dag een training die het opbouwt, zo doe je de eerste keer in totaal 14 push ups (met tussenpauze) terwijl je aan het einde van het eerste niveau 20 push ups (of meer) zonder tussenpauze moet doen, en zo bouwt het zich langzaam en makkelijk op.
Cover artPrijs Pro-versie: €1,99
Cijfer Google Play: 4.6/5*
Grootte: 9.2MB

- Runtastic Sit-Ups
Prijs Pro-versie: €1,99
Cijfer Google Play: 4.6/5*
Grootte: 9.1MB

- Runtastic Sqauts
Prijs Pro-versie: €1,99
Cijfer Google Play: 4.7/5*
Grootte: 9.1MB
 
Cover art12. Inspiratie apps
Ik ben dol op plaatjes kijken en tegenwoordig zijn er duizenden verschillende apps voor, deze staan op mijn tablet/mobiel:
 
- We Heart It Op mijn blog zie je heel veel plaatjes voorbijkomen van deze inspiratie site en dit is ook mijn grootste inspiratiebron.
Cijfer Google Play: 4.6/5*
Grootte: 8.4MB
 
- Tumblr Ook deze site ken je waarschijnlijk wel. Tumblr is een site waar je zelf allerlei plaatjes op kan zetten maar ook kan bekijken!
Cijfer Google Play: 4.3/5*
Grootte: 3.9MB
 
- Pinterest Ook dit is zo'n zelfde soort site (naar mijn smaak iets mooier weergegeven) met hetzelfde doel :)
Cover artCijfer Google Play: 4.7/5*
Grootte: verschilt per apparaat (mijn tablet: 10.16MB)
 
- RTL Woonmagazine Ook wooninspiratie vind ik heel leuk en op deze app zijn heel veel verschillende kamers, producten te vinden. Je kan zoeken op soort kamer maar ook op stijl!
Cijfer Google Play: 3.2/5*
Grootte: 10MB
 
13. Muziekinstrumenten apps
Ja, misschien is het heel kinderachtig maar het is toch grappig om muziek te maken op je tablet? Dus ja, dat soort apps staan er ook op.

- Real Drum Drummen alleen dan met je vingers, klinkt toch super leuk! Alleen moet je het wel een beetje klinken anders klinkt het net alsof je een heel stel borden laat vallen (ik spreek uit ervaring).
Cijfer Google Play: 4.5/5*
Grootte: 6.0MB
Cover art
- Guitaroid Gitaar spelen op je tablet! Leuk maar wel moeilijk!
Cijfer Google Play: 4.6/5*
Grootte: 3.1MB
 
- Pianist HD En natuurlijk nog de 'gewone' piano app, dit is iets makkelijker om op te spelen (naar mijn mening!) en bij deze app kun je ook nog liedjes naspelen (dus leer je meteen écht piano spelen).
Cijfer Google Play: 4.6/5*
Grootte: 10.0MB
 
 
14. Reclamefolder app
We krijgen ze allemaal in de bus (tenzij je zo'n sticker hebt natuurlijk), reclamefolders! En ze kunnen irritant zijn dat geef ik toe maar via deze app kun je ze gewoon online bekijken (dus als je ze toch niet krijgt door zo'n sticker kun je alsnog even kijken wat er in de Bonus is bijvoorbeeld). Eigenlijk is deze app gewoon best wel handig :)
Cijfer Google Play: 3.9/5*
Grootte: 1.8MB
 
Cover art15. Buienradar HD app
In dit kikkerlandje is het weer nogal onvoorspelbaar en dan is het toch wel handig om ongeveer te weten wanneer het gaat regenen of juist lekker droog blijft. Maar om eerlijk te zijn bezoek ik toch altijd nog de site omdat ik de app niet volledig begrijp (dat zal wel aan mij liggen).
Cijfer Google Play: 2.7/5*
Grootte: 1.4MB
 
16. NPO& RTL XL app
Naast dat ik veel films en series kijk, kijk ik ook nog eens veel tv, maar omdat niet alles op een gelegen tijd komt kijk ik het vaak terug met de NPO app en de RTL XL app.
 
NPO Deze kennen we allemaal waarschijnlijk wel en ik vind het ontzettend fijn (ook omdat je niet meteen geld moet neerleggen om iets terug te kijken). De app is handig heeft bijna geen kuren (zo héél af en toe) dus echt een aanrader! O en dan kun je er ook nog eens live mee kijken naar Nederland 1, 2 en 3 en ook nog luisteren naar bepaalde radio zenders.

Cijfer Google Play: 3.3/5*
Grootte: 1.9MB

Cover art- RTL XL Eerlijk gezegd gebruik ik deze app niet zo vaak maar dat komt vooral omdat als ik iets wil kijken van deze zenders ik het meestal wel probeer te onthouden en ik bang ben dat ik er anders nog voor moet betalen ook om het terug te kijken (daar heb ik niet bepaald zin in...). En op de app zijn niet alle afleveringen beschikbaar dus dat is ook wel jammer... Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat hij net een update heeft gehad en deze ik nog even moet uittesten dus leun niet teveel op mijn oordeel!
Cijfer Google Play: 2.5/5*
Grootte: 2.1MB
 
17. WakeVoice app
Deze heb ik ooit gratis verkregen door Appvandedag (vorige post). Dit is een wekker met ontzettend veel mogelijkheden (ik heb de helft nog niet eens ondekt!). Ik gebruik hem elke dag en vind het een superfijne app. Je kan zelfs een tekst intypen die de stem dan zegt als je het alarm hebt gestopt (de mijne zegt in het weekend bijvoorbeeld: 'Goodmorning Rebecca, You look nice today. Have a great weekend!'. Het is wel allemaal in het Engels trouwens, dat je daar even rekening mee houdt :). En ik dacht dat er ook een functie op zat dat je iets kon zeggen en dat het alarm dan zou snoozen (superhandig natuurlijk!), maar deze heb ik nog niet helemaal ontdekt. Maar in ieder geval ik heb veel lof voor deze app!
Prijs Pro-versie: €1,99
Cijfer Google Play: 4.0/5*
Grootte: 3.4MB
 
18.  9292 app
Cover artAf en toe moet ik wel eens de bus of trein nemen en dan is het natuurlijk wel handig om te weten welke ik het best kan nemen, hoeveel dit kost en wanneer die komt. Dat kan allemaal met deze app. Maar stel je ook weer niet te veel voor want ik heb gehad dat ik dacht dat de bus om 10 over zou komen ik dus om 5 over vertrok (ik zat een beetje in tijdstress dus die 5 minuten extra waren cruciaal) en toen bleek de bus toch om 5 over te komen en heb ik hem gemist, waardoor ik nog een uur moest wachten. Maar de tip van de dag is dus: Zorg dat je altijd op tijd bent, ook al denk je nog 10 minuten te hebben...
Cijfer Google Play: 3.8/5*
Grootte: 1.2MB
 
19. Google Vertalen app
Deze app is gewoon simpel en handig (de vertaling niet altijd correct, zoals we gewend zijn van Google vertalen ;)). Wat wel fijn is dat je pakketten kan downloaden van bepaalde talen en dan kun je die talen vertalen als je geen internet verbinding hebt, ik heb het nog niet uitgeprobeerd dus ik weet niet of het werkt maar de taal pakketten zijn wel erg grote bestanden.
Cijfer Google Play: 4.6/5*
Grootte: verschilt per apparaat (mijn tablet: 7.77MB)
 
Cover art22. Taalvoutjes app
En dan de allerlaatste app van deze post: Taalvoutjes. Dit is eigenlijk gewoon een app waar dagelijks nieuwe plaatjes op komen met grappige taal fouten en geloof me je ligt heel snel dubbel!
Cijfer Google Play: 3.8/5*
Grootte: 3.0MB
 
* als er bv. 2/5 staat heeft deze app 2 punten gehaald waar er in totaal 5 konden worden gehaald. Het getal wat er staat kan veranderd zijn in de tussen tijd dat dit artikel is verschenen.
 
Wat zijn jou favoriete apps?
Love,
Me
Bronnen: Google Play & Weheartit

No comments:

Post a Comment