16102013

App Parade (Part I)

Tegenwoordig heeft iedereen wel een smartphone of tablet of zelfs een phablet (telefoon + tablet). En het leuke aan deze apparaten zijn dat je er apps op kunt zetten! Ik ben geen Apple gebruiker dus ik heb geen idee wat daar allemaal te vinden is (het zal wel niet zoveel verschillen denk ik). Maar ik zet de eerste 11 van mijn favoriete apps op een rijtje voor jullie...
 
Cupcakes
De meeste apps staan op mijn tablet (Samsung Galaxy Tab 2 7.0) omdat mijn mobiel (HTC Wildfire S, lach me niet uit ik heb hem gewoon al een tijdje...) nogal snel volstaat (Don't ask me why). Maar op mijn tablet is genoeg ruimte en die gebruik ik dan ook want er staan ontzettend veel apps op. Maar hier mijn favoriete:
 
1. The basic apps
Ik kan in deze post natuurlijk wel 10 apps zetten die standaard op je mobiel/tablet/phablet staan maar dan heeft het natuurlijk ook geen zin. Maar hier de 'basis' apps die ik vaak gebruik:
Cover art 
- De Facebook App, je kent het wel van het social netwerk Facebook.
Cijfer Google Play: 3.7/5*
Grootte: verschilt per apparaat (mijn mobiel: 2.66 MB; mijn tablet: 22.64 MB)
 
- De Gmail/gewone E-mail app (is niet te downloaden), om mijn mail te lezen.
Gmail:
Cijfer Google Play: 4.3/5*
Grootte: verschilt per apparaat (mijn mobiel: 2.09 MB; mijn tablet: 7.11 MB)
 
Cover art- Youtube app, om liedjes te luisteren en gewoon filmpjes te kijken.
Cijfer Google Play: 4.0/5*
Grootte: 6.5MB
 
- Internet app (is niet te downloaden) en de Chrome app, om blogs te bezoeken en dergelijke.
Chrome-Browser
Cijfer Google Play: 4.2/5*
Grootte: verschilt per apparaat (mijn tablet: 63.61MB)
 
- en de Polaris Office App (niet exact te downloaden), om documenten te kunnen openen en/of te maken.
 
2. IMDb app
Jullie weten nu onderhand wel dat ik dol ben op films en wat is er dan handiger dan de app van de internet movie database? Dus van deze app maak ik veel gebruik, vooral voor het kijken van nieuwe trailers (is naar mijn idee beter weergegeven dan op de site zelf) en om te zoeken naar nieuwe release data en nog veel meer...
Cijfer Google Play: 4.4/5*
Cover artGrootte: verschilt per apparaat (mijn tablet: 10.09 MB)
 
3. Daily Mail Online Tablet
Op een of andere manier vind ik het veel interessanter om het nieuws van een Engelse krant te lezen dan die van een Nederlandse.. waarschijnlijk komt dit doordat de focus dan niet alleen op Nederland staat maar op de hele wereld (kan je zelf instellen bij deze app, je kan kiezen Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten of de rest van de wereld).
Maar ieder geval het nieuws lees ik best vaak, maar wel een nadeeltje aan deze app is dat hij een best groot deel van je geheugen inneemt, als je een paar artikelen hebt gelezen.
Cijfer Google Play: 2.7/5*
Grootte: 5.2MB
 
4. Game apps
Ik moet toegeven ik speel aardig wat spelletjes en download er dan ook best wel veel, hier de 6 leukste op mijn tablet/mobiel:
 
Cover art- Bij Charlie Hop heb je allemaal verschillende hindernissen waat je Charlie Hop langs moet lijden door te springen je telefoon/tablet te draaien etc. Wat het nog leuker maakt is de vormgeving want die is ontzettend goed gelukt.
Cijfer Google Play: 4.5/5*
Grootte: 19MB
 
- Bij My Muppets Show moet je een podium opbouwen door er muppets aan toe te voegen. het is leuk vormgegeven en ook erg geloofwaardig (bv. als er een muppet zingt dan zie je ook echt zijn mond bewegen etc.) 
Cijfer Google Play: 4.5/5*
Grootte: 28MB
 
- Bij Tap To The Top Lite krijg je een aantal op je scherm te zien en dan is het de bedoeling dat je met dat aantal vingers op het scherm tikt. Het is een ontzettend simpel spel maar wel heel leuk!
Deze is niet meer te vinden in de Google Play store.
 
Cover art- Bij True or False krijg je allemaal stellingen te zien waar je van moet zeggen of ze waar of niet waar zijn. De variatie van de stellingen is heel variërend dus dat is wel fijn. Er zit ook nog een modus dat je het met zijn tweeën kan spelen, en ook dat is hartstikke leuk!
Cijfer Google Play: 4.3/5*
Grootte: 13MB
 
- Sudoku 2Go, de naam zegt het al sudoku's. Sudoku's zijn ontzettend fijn als je gewoon even niks te doen hebt en je toch bezig wilt zijn. En op deze app staan duizenden sudoku's op allerlei niveau's. Ja, ik kan zeggen: "Ik ben fan!" :P
Cijfer Google Play: 4.7/5*
Grootte: 1.8MB
 
- En dan de allerlaatste spelletjes app (ik heb er nog tig op mijn tablet staan :$...) is het verslavende spel Candy Crush Saga. Het is gewoon een heel simpel spel alleen dan vormgegeven met allemaal snoepjes en ontzettend véél levels!
Cijfer Google Play: 4.4/5*
Grootte: Verschilt per apparaat (mijn tablet: 50.92MB
 
 
5. Notebook apps
Cover art- Notebooks. Dit is mijn favoriete notebook app, omdat het gewoon heel simpel is en makkelijk in gebruik. Je kan zoveel notitieboekjes aanmaken, met zoveel pagina's als je wil en op die pagina's kun je ook weer foto's en alles toevoegen. 
Cijfer Google Play: 4.6/5*
Grootte: Verschilt per apparaat (mijn tablet: 8.08MB)
 
- LectureNote s (special version). Deze heb ik eigenlijk alleen maar omdat het een aanbieding was bij de appvandedag app. Ik gebruik ook niet vaak maar dat komt doordat ik de Notebooks app het meest gebruik. Maar ook dit is ook een simpel en makkelijk in gebruik app, wat je hiermee wel kan en bij de Notebooks app niet is dat je op de pagina's kan tekenen en waarschijnlijk zijn er nog heel wat andere dingen die deze app wel kan, maar zover heb ik de app nog niet ontdekt...
Cijfer Google Play: 4.4/5*
Grootte: 5.83MB
Deze versie is niet meer verkrijgbaar in de Google Play store omdat dit een speciale versie was, maar de echte Lecture Note is nog wel verkrijgbaar en er is ook een gratis proefversie van.
 
Cover art- Note Anytime. Ook dit is weer zo'n app die ik maar weinig gebruik maar wel ontzettend handig is. Ook hier ben ik niet precies op de hoogte wat de app allemaal kan (sorry). Maar het is gewoon weer een notitieboek app, alleen deze is wat moderner vormgegeven. En volgens mij heeft het heel veel handige functies.
Cijfer Google Play: 4.3/5*
Grootte: 23MB
 
Amazing Note (van de Samsung Apps store). Het spijt me dat ik het weer moet zeggen maar ook deze gebruik ik niet zo vaak... Maar wat ik er wel van weet is dat je van allerlei soorten lay-outs hebt voor verschillende notities. Zo kun je To Do note maken, een Diary note en ga zo maar door.
Grootte: 13.28MB
 
- Evernote. Deze app gebruik ik wel (iets minder de laatste tijd) en vind ik ontzettend handig! Want dit is zover ik weet de enige van mijn apps die ik ook op de computer kan gebruiken en dus als mijn tablet kapot gaat ik altijd nog een back-up heb. Ook heeft Evernote nog een heleboel andere heel handige notitie apps.
Cijfer Google Play: 4.7/5*
Grootte: verschilt per apparaat (mijn tablet: 15.31MB)
 
6. Muziek apps
Cover art
 - Ik heb sinds kort (om precies te zijn sinds afgelopen zaterdag) een Spotify premium abonnement wat betekent dat ik op mijn tablet en telefoon muziek kan luisteren online en offline. Ik ben er nu al fan van! Geweldig! Ik vond Spotify al gewoon handig maar nu met het abonnement kan ik nog veel meer :). Maar ik moet er wel even bijzeggen dat als je geen Spotify abonnement hebt het niet echt zin heeft om de app te downloaden, je kan hem wel 30 dagen gratis uitproberen :)
Cijfer Google Play: 4.0/5*
Grootte: verschilt per apparaat (mijn tablet: 19.50MB; mijn telefoon: 19.22MB
 
- Jullie kennen allemaal Youtube wel, ga ik van uit? En als je dan bijvoorbeeld een song luistert van een artiest en het origineel is (dus van de artiest zelf Youtube kanaal) staat er meestal Vevo achter. En nu heeft Vevo ook een eigen app waar je heel veel muziek op kunt luisteren en ook altijd nieuwe muziek wordt weergegeven. Voor dat laatste gebruik ik hem meestal om nieuwe muziek te ontdekken.
Cijfer Google Play: 4.2/5*
Grootte: 8.3MB
 
7. Foto bewerking apps
Cover artWat is tegenwoordig een tablet/telefoon zonder een foto bewerkings app? Ik moet toegeven er zijn ontzettend leuke (niet voor niks dat er ontzettend veel op mijn tablet staan), maar het is zo moeilijk om te kiezen welke nou het beste is. Maar hier mijn 4 favorieten:
 
- Photofunia. Wat er zo leuk is aan deze app is dat er ontzettend veel verschillende effecten zijn, je kan ze niet combineren maar met deze effecten hoeft dat niet. Want het zijn grappige effecten zoals je kan jezelf op een dollarbiljet zetten maar ook handige zoals het kleine collage's maken. 
Cijfer Google Play: 4.5/5*
Grootte: 2.4MB
 
- Vintage Camera. Dit is eigenlijk een video camera waar een filter over zit (je kan kiezen uit de jaren 20, 30, 50, 60 en 70). Heeft een leuk effect, alleen vergeet niet aan te zetten dat hij ook het geluid moet opnemen (dat was ik namelijk de eerste keer en een paar keren daarna vergeten...). By the way je kan er ook foto's mee maken.
Cover artPrijs: €1,52
Cijfer Google Play: 4.4/5*
Grootte: 5.9MB
 
- Pixlr-o-matic.  Met deze app kun je heel erg veel verschillende effecten op een foto zetten, en er zijn ook tig combinaties mogelijk omdat er zo veel effecten zijn.
Cijfer Google Play: 4.7/5*
Grootte: 6.5MB
 
- Lomo Camera. Hiermee kun je foto's maken/bewerken met allerlei verschillende camera's (heel leuk weergegeven). Zo kun je panorama's maken, twee foto's over elkaar zetten etc. Het is een heel leuke simpele app!
Cijfer Google Play: 4.3/5*
Grootte: 22MB
 
8. SeriesGuide app
Cover art Als je het nog niet wist ik kijk aardig wat series en dan is het natuurlijk ook wel handig om bij te kunnen houden bij welke aflevering je bent, ik schreef hiervoor altijd alles op in een notitieboekje (nog steeds) maar met deze app kan ik het nog makkelijker en sneller bijhouden, ook staat er wanneer een aflevering wordt uitgezonden dus ben ik meteen up-to-date.
Cijfer Google Play: 4.5/5*
Grootte: 2.5MB
 
9. AppVanDeDag app
Bij deze app krijg je elke dag een aanbieding van een app die in prijs is verlaagt of voor één dag gratis is. Heel leuk als je liever geen geld voor apps wil neerleggen (ja, zo één ben ik er). En er zitten ook heel leuke pro version bij die je dan kan unlocken met een code. Oftewel een echte aanrader als je toch liever geen geld uitgeeft aan apps. 
Cijfer Google Play: 4.1/5*
Grootte: 2.3MB
 
10. Winkel apps
Cover art
Via apps bestel ik eigenlijk nooit iets, maar het is wel handig om te kijken wat bepaalde winkels te bieden hebben.
 
- V&D De app is gewoon, niets op aan te merken handig in gebruik. Af en toe laat hij de plaatjes niet, dat is wel jammer.
Cijfer Google Play: 2.2/5*
Grootte: 3.4MB
 
- Wehkamp.nl Deze app vind ik zelf best wel handig, alles is goed vormgegeven en ziet er leuk uit. Ook is deze app erg overzichtelijk.
Cijfer Google Play: 4.5/5*
Grootte: 2.2MB
Cover art
- Abc - App voor Bol.com Deze app vind ik persoonlijk niet zo goed, hij is ook niet van Bol.com zelf. Je kan eigenlijk gewoon net zo goed op de site kijken dat is zelfs nog beter...
Cijfer Google Play: 4.3/5*
Grootte: 398KB (KB is kleiner dan MB)
 
- H&M Leuke, handige app gewoon normaal. Overzichtelijk, niets mis mee.
Cijfer Google Play: 4.0/5*
Grootte: 2.2MB
 
11. LoveCycles Menstruatie Kalender (LC)
Cover artIk ben en blijf natuurlijk een meisje, en ik word ook gewoon ongesteld. Maar het is veel handiger als je het precies kan bijhouden. Deze app laat ook zien rond welke dag je volgende ongesteldheid waarschijnlijk begint, en wanneer je het meest vruchtbaar bent. Oftewel gewoon heel handig om alles even bij te houden.
Cijfer Google Play: 4.5/5*
Grootte: 6.3MB
 
 
 
 
 
* als er bv. 2/5 staat heeft deze app 2 punten gehaald waar er in totaal 5 konden worden gehaald. Het getal wat er staat kan veranderd zijn in de tussen tijd dat dit artikel is verschenen.
 
Nu ik dit zo schrijf valt het me op dat ik écht iets té veel apps heb.. mhhm... misschien tijd om er wat te gaan verwijderen :)
Volgende week het vervolg (ja, er zijn er nog meer!) met onder andere sport apps, en inspiratie apps!
 
Wat zijn jou favoriete apps?
Love,
Me
Bronnen: Google Play & Weheartit

No comments:

Post a Comment