24102013

5 Laatst bekeken films

Films kijken vind ik super leuk, ik heb er alleen niet altijd de tijd voor. En om toch maar weer eens iets te posten over films ga ik hier in op de laatste 5 films die ik heb gekeken. 

Dit is trouwens een bewerkte foto van mijn filmboekje. Ik schrijf namelijk altijd (bijna) alles op wat ik kijk en dat is heel handig om het een beetje redelijk bij te houden en geen chaos in mijn hoofd te krijgen :).
Ik kwam er trouwens achter dat ik de laatste tijd nogal wat Nederlandse films heb gekeken maar normaal doe ik dat eigenlijk bijna nooit haha...

1. De Gelukkige Huisvrouw 
Plot: Lea is een 30-jarige vrouw die een gelukkig en goed leven lijdt, samen met haar man Harry. Harry wil graag een kind en Lea geeft uiteindelijk toe, met het gevolg dat haar hele leven verandert en niet in goede zin. En dan worstelt ze ook nog met haar vaders zelfmoord toen ze nog heel jong was.
Genre: Comedy, Drama, Romantiek
Jaar: 2010
Spelers: Carice van Houten, Waldemar Torenstra...
Duur: 100 minuten
Regisseuse: Antoinette Beumer
IMDb cijfer: 6.6
Mijn mening: Ik vind het verhaal heel goed, mooi geschreven goed geacteerd. Ik ben natuurlijk nog een beetje jong om me er echt in te kunnen leven maar ik kan het me ergens wel voorstellen hoe Lea op de dingen reageert. Het is gewoon een goede film! En de droge opmerkingen van Lea zijn echt precies mijn straatje humor :)
Trailer: 

2. Loft
Plot: 5 getrouwde mannen besluiten samen een loft te nemen waar zij hun scharrels en one-night stands mee naar toe kunnen nemen. Maar dan treffen ze een dode vrouw aan in de loft. En wie heeft het gedaan? 
Genre: Crime, Drama, Thriller
Jaar: 2010
Spelers: Barry Atsma, Chico Kanzari, Fedja van Huêt, Jeroen van Koningsbrugge, Gijs Naber...
Duur: 108 minuten
Regisseuse: Antoinette Beumer
IMDb cijfer: 6.8
Mijn mening: Ik houd best wel van drama's en verhalen met een ingewikkeld plot vind ik ook heel leuk om te zien, omdat je nooit zeker weet wie het heeft gedaan pas op het einde. Deze film heeft alles bedrog, moord, vreemdgaan, vrienden en ga zo maar door. Je moet hem afkijken anders ga je je de hele tijd afvragen wie het nou gedaan heeft en waarom.
Trailer:


3. The Mortal Instruments: City Of Bones
Plot: Clary Fray (Lily Collins) lijkt een normale tiener maar komt erachter dat ze van een bloedlijn komt van Schaduwjagers. De geheime groepen (jonge) schaduwjagers proberen de wereld te beschermen van demonen. En door de verdwijning van haar moeder voegt ze zicht bij een groep schaduwjagers.
Genre: Actie, Avontuur & Drama
Jaar: 2013
Spelers: Lily Collins, Jamie Campbell Bower, Robert Sheehan...
Duur: 130 minuten
Regisseur: Harald Zwart (weetje: deze regisseur is Nederlands!)
IMDb cijfer: 6.2
Mijn mening: Een paar jaar geleden vond ik dit soort verhalen helemaal geweldig, stiekem zit dat nog een beetje in me maar wel een stuk minder. Dat is natuurlijk ontzettend jammer maar wat ik sowieso kan zeggen is dat de film heel mooi gemaakt is en daarbij vind ik Lily Collins gewoon een heel goede actrice!
Trailer:

4. The Lifeguard
Plot: Leigh (Kristen Bell) stopt met haar baan in New York en vertrekt naar haar geboorteplaats Connecticut. Ze gaat daar aan het werk als badjuf (ja, dit is echt de vrouwelijke vorm van badmeester volgens Wikipedia) en raakt verstrikt in een relatie met een tiener. En dan worden haar ouders het ook nog eens zat dat ze op hun leunt...
Genre: Drama & Romantiek
Jaar: 2013
Spelers: Kristen Bell, Mamie Gummer, Martin Starr, David Lambert...
Duur: 98 minuten
Regisseusse: Liz W. Garcia
IMDb cijfer: 5.4
Mijn mening: Mooi verhaal, naar mijn idee niet heel realistisch (het kan vast wel voorkomen maar daar ben ik geen voorstander van). Het heeft ook veel verschillende onderwerpen; familie, seks, vrienden, werk etc. Goede film om even als afleiding te kijken vind ik :)
Trailer:

5. The Oranges
Plot: De hechte vriendschap tussen de Walling en de Ostroff familie wordt getest door het het terugkomen van dochter Nina van de familie Ostroff die een relatie krijgt David, de vader van de Walling familie.
Genre: Comedy, drama & romantiek
Jaar: 2011
Spelers: Leighton Meester, Hugh Laurie, Catherine Keener, Adam Brody...
Duur: 90 minuten
Regisseur: Julian Farino
IMDb cijfer: 5.7
Mijn mening: Dit is een leuke film! Ook een goede afleidingsfilm (zie The Lifeguard), met leuke drama's (ben er dol op!). Het verhaal is dramatisch maar leuk en niet té dramatisch uitgevoerd en dan zit er ook nog een laagje humor overheen!
Trailer:

Welke film heb jij laatst nog gekeken?
Love,
Me
Bronnen: Youtube, Weheartit & IMDb

No comments:

Post a Comment