582014

Film Review: Step Up

Channing Tatum kennen we natuurlijk allemaal en hij heeft al in zo veel films gespeeld dat het bijna niet meer bij te houden is. Maar mede door Step Up had hij pas echt zijn grote doorbraak, ook ontmoette hij bij de opnames bij deze film zijn toekomstige vrouw. Genoeg redenen dus om de film te kijken? Lees snel verder of dat zo is!
Untitled

Plot: Tyler Gage (Channing Tatum) wordt betrapt op het vernielen van een Performing Arts School, hierdoor moet hij als taakstraf de conciërge helpen. En omdat hij nu bijna alle tijd op die school doorbrengt ziet hij heel wat dansers voorbij komen, zo ook Nora Clark (Jenna Dewan-Tatum) die druk bezig is voor een belangrijke opkomende show waar ze Tyler's hulp wel bij kan gebruiken.
Jaar: 2006
Duur: 104 minuten
Genre: Crime, drama, muziek, romantiek
Met: Channing Tatum, Jenna Dewan-Tatum, Damaine Radcliff
Vanaf: 6 jaar
Regisseur: Anne Fletcher
Motto: Every second chance begins with a first step.
IMDB cijfer: 6.5
Mijn mening: De allereerste Step Up film heb ik natuurlijk al vele malen gezien (wie niet?) en het is Channing Tatums grote doorbraak geweest. Van de Step Up movies wordt ik altijd heel energiek en krijg ik zowaar zin om ook mee te dansen (niet dat ik dan kan, maar als ik alleen ben draai ik nog wel eens een rondje als Step Up staat ;)), zo ook dus bij deze film. Vooral bij deze (de eerste) kreeg ik een heel nostalgisch gevoel. Dat Channing Tatum in de film zit (lijkt me logisch als het zijn grote doorbraak is geweest) maakt de film ook helemaal niet erg om te kijken, al ben ik niet zo fan van zijn kledingstijl in de film (sorry!), mede doordat het gewoon niet heel erg up to date meer voelt, maar dat kwam ook door andere factoren in de film (ook al komt de film pas uit 2006). Nog een klein minpuntje was dat het verhaal zó ontzettend afgezaagd is dat het bijna niet meer leuk is (gelukkig maakt het dansen het weer wat leuker). Ook vond ik het soms nogal moeilijk om sommige karakters te volgen. Maar goed over het algemeen een leuke film om te kijken, als je hem al niet gezien hebt, maar niet mijn allereerste aanrader. Toch vind ik dat als je Step Up films kijkt je wel bij deze moet beginnen, jammer genoeg zit Moose er nog niet in :(. 
Kijken met...: Een stel vriendinnen, grotendeels voor Channing Tatum
Trailer:

Heb jij Step Up gezien? En welke is je favoriet?
Love,
Me
Bronnen: IMDB, We Heart It

No comments:

Post a Comment