2282014

10x Mijn favoriete 'gezonde snacks’

Sinds kort probeer ik ook wat gezonder te eten, want vorig jaar kon ik serieus elke dag een hele zak chips opeten in minder dan 20 minuten. En dat dat ongezond is ben ik nu wel achter en daardoor skip ik toch vaker de chippies en ga ik iets vaker voor een mueslireep. Hoewel het best moeilijk is om sommige snacks te weerstaan doe ik mijn uiterste best en de volgende snacks zijn zeker lekkere vervangers.
 ⓡ➂ⓝⓓⓞⓜⓢⓣⓕ | via Tumblr


  1. Mueslirepen

    Mueslirepen zijn toch wel mijn meest favoriete gezonde snacks. Natuurlijk zullen er nu mensen zijn die zeggen dat het helemaal niet zo gezond is of dat er alsnog slechte stoffen in zitten (dat zal bij de volgende op dit lijstje vast en zeker ook wel zo zijn), maar het is altijd beter als een zakje chips en smaakt eigenlijk bijna net zo goed. Ik ben vooral dol op mueslirepen met aardbeien smaak en er mag af en toe ook best wat chocolade in verwerkt zitten (een beetje vals spelen mag). In Brighton heb ik de allerlekkerste mueslireep ever op en ik zoek ze nog steeds hier in Nederland, namelijk aardbeien en witte chocolade mueslirepen, héérlijk!
  2. Cup-a-soup of eigenlijk: soep

    Oké deze is eigenlijk helemaal niet gezond zeker niet omdat er best wel veel zout in zit, maar het is ook niet zomaar ongezond te noemen. Misschien kan ik het beter veranderen in soep. Soep is namelijk wel gezond en een heerlijke snack, met name ‘s avonds als het al donker wordt en je lekker tv zit te kijken.
  3. Gedroogd fruit

    Dit is pas sinds kort een favoriet, ik ontdekte ze omdat ze in Cruesli zitten (beste ontbijt ever!) en ik die blokjes vaak al opeet voordat ik er melk bij heb gedaan. Ik kwam er dus achter dat deze blokjes gedroogd fruit zijn en ik vind het heerlijk! Gedroogd fruit bevat dan wel geen vitamine C meer maar alle andere stoffen nog wel, heel verantwoord dus. Je kan deze gewoon bij de supermarkt vinden in doosjes of repen.
  4. Tortilla met banaan en pindakaas

    Dit is eigenlijk geen snack maar een hele maaltijd, maar o zo lekker en verrassend. Sinds kort ben ik namelijk helemaal verslaafd aan tortilla’s en toen ik op internet een recept vond voor tortilla’s met pindakaas erop gesmeerd en er een banaan ingerold moest ik dit natuurlijk wel uitproberen. Een heel verrassende smaak maar toch zeker wel een lekkere combinatie. Niet echt een tussendoortje dus, maar wel leuk om te proberen.
  5. Fruit (appels, bananen, aardbeien etc.)

    Deze lijkt me vrij logisch, maar toch heb ik heel veel jaren geen twee stuks fruit per dag gegeten. En er is de laatste tijd nogal wat commentaar dat je eigenlijk veel meer fruit moet eten of juist dat té veel fruit ook weer niet gezond is, maar ik probeer gewoon twee stuks per dag te eten in plaats van andere snacks. Ik ben zelf dol op appels, bananen en kiwi’s maar ook aardbeien en ananas vind ik heerlijk.
  6. Pinda’s en andere nootjes en zaden

    Vroeger (zeg vier maanden geleden) vond ik pinda’s altijd heel vies en alleen maar lekker in de vorm van een borrelnootje (ja, echt!). Maar door de heerlijke Pindacrunch repen van Zonnatura heb ik ook pinda’s leren eten. Jammer genoeg zitten er in pinda’s best wel wat vetten, maar het zorgt er blijkbaar wel voor dat je minder honger krijgt in andere dingen dus dat betekent minder ongezonde snacks.
  7. Halfvolle Vanille Yoghurt met banaan

    Ook dit is misschien wat groot voor een tussendoortje (ik neem het meestal als toetje of ontbijt) maar is wel ontzettend lekker! Mijn moeder maakte dit al een hele tijd met volle vanille yoghurt wat suiker en banaan, maar ik heb er een soort van eigen variant op gemaakt door gewoon halfvolle vanille yoghurt te gebruiken. Heel simpel dus, snij de banaan in stukjes en doe het in het schaaltje met yoghurt, beetje roeren en klaar!
  8. Pure chocolade

    Chocolade is natuurlijk een zwak voor vele onder ons (ook zeker voor mij, vooral de melk praliné varianten Verraste emoticon), maar wat blijkt pure chocolade is lekker en nog gezond ook! Elke dag een blokje kan dus zeker geen kwaad (ga dus niet voor de hele reep!). Ikzelf ben altijd vrij kieskeurig als het om pure chocolade gaat want ik vind dat die toch niet te bitter moet zijn omdat ik dat gewoon niet zo lekker vind, maar er zijn er genoeg waarbij dat minder overheersend is.
  9. Rijstwafel (met pindakaas)

    Oké, rijstwafels zijn niet gezond te noemen maar al helemaal niet ongezond. Ze zijn gewoon lekker in combinatie met pindakaas of ander beleg. Ik eet ze vaak zonder iets of pindakaas dus. En waarom dan pindakaas? Nou, omdat het hetzelfde is als bij pinda’s (hoe verrassend), er zitten namelijk wel veel vetten in, maar dan wel gezonde en ook zit pindakaas vol met vitaminen, helemaal verantwoord dus!
  10. Knäckebröd met 30+ kaas/honing/sandwichspread

    Sinds mijn omslag naar gezond eet ik eigenlijk vrij veel Knäckebröd en wat minder brood, omdat knäckebröd namelijk wat kleiner is en ik daardoor dus wat meer kan variëren met wat ik erop doe (ik hou van meerdere dingen dan heel de tijd één ding). Het liefst doe ik er 30+ kaas op en een veel gemaakte fout die dan wordt gemaakt is dat 30+ oude kaas betekent, maar het betekent juist dat er minder vet in zit dan 48+, hoe lager het getal dus hoe minder vet. En omdat wij thuis altijd de 48+ hadden ben ik overgestapt op 30+ omdat dat toch weer wat beter is en qua smaak proef ik totaal geen verschil! Ook vind ik honing heerlijk en dit bevat veel gezondere stoffen als suiker, alsnog moet je het niet in grote hoeveelheden gaan eten. Ook vind ik sandwichspread heel erg lekker op knäckebröd en deze is gewoon laag in de calorietjes en proeft ook heerlijk fris.

Wat is jouw favoriete (gezonde) snack?
Love,
Me
Bron: We Heart It

No comments:

Post a Comment