2272014

Film Review: Alice in Wonderland (2010)

Ik was laatst in een nostalgische bui en had zin om weer eens een film van 'vroeger' te kijken en het werd Alice in Wonderland. En voor mijn Movie Challenge moet ik dan natuurlijk een review schrijven, dus vandaag even helemaal anders dan anders een echte familie film!
Wonderland.


Plot: De negentienjarige Alice gaat weer terug naar Wonderland en moet Wonderland bevrijden van de gemene hartenkoningin.
Jaar: 2010
Duur: 108 minuten
Genre: Familie, fantasie, avontuur
Met: Mia Wasikowska, Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Anne Hathaway, Crispin Glover, Matt Lucas...
Vanaf: 9 jaar
Regisseur: Tim Burton
Soundtrack: Alice - Avril Lavigne
IMDB cijfer: 6.5
Mijn mening: Dit is een van de weinige films die ik op dvd heb (misschien een verassing maar ik heb geen gigantische dvd collectie), en omdat ik me nogal nostalgisch voelde had ik heel erg zin om hem weer eens te kijken. En hoe kinderachtig de film ook lijkt, dat valt echt reuze mee! Ik zou hem zelfs niet aanraden aan kinderen jonger dan 9 (zoals ook wordt aangeraden) omdat er soms toch best wel 'enge' stukjes inzitten.
De film is heel erg mooi gemaakt en de acteurs en actrices spelen heel erg goed en geloofwaardig! Ook zit er wat humor in die me wel bevalt en ja, echt waar, er zit geen romantiek in! En ik kan me geen film herinneren waar dat er niet in voorkomt. Oké, er zit natuurlijk wel iets van romantiek in (bedenk ik me nu) maar meer van gedwongen liefde. Maar goed ieder geval weinig tot geen romantiek en je raadt het nooit ik miste het ook totaal niet in de film.
De verschillende jurken die Alice aanhad gedurende de film, waren best jaloersmakend maar niet echt realistisch omdat ze er heel de tijd in moest rond rennen en dat lijkt met niet erg handig met een jurk, maar goed.
Een heel leuke film dus die je een beetje een nostalgisch gevoel geeft (ook al is die pas vier jaar oud) en je hoeft hem echt niet per se met je familie te kijken.
Kijken met...: familie (ja het blijft een familie film) maar kan ook alleen of met een stel vrienden (want er zit ook een beetje actie in :P).
Trailer:


Wat is jouw favoriete film van vroeger?
Love,
Me
Bronnen: We heart it, IMDB

No comments:

Post a Comment