262014

15x Anti-verveeltips

Verveling, we krijgen er allemaal weleens mee te maken. Vooral als kind had ik vroeger vaak last van en gelukkig de laatste tijd niet veel meer. Maar als ik het dan toch heb dan is het nog rampzaliger dan vroeger. Daarom om dit voor jullie te voorkomen mijn tips die je het beste kunt doen als je je verveelt.
And here within this room, i zoned out, made my paper planes and flew myself to my own happy place
1. (oude) Tijdschriften doorbladeren/lezen
Niets leuker dan tijdschriften lezen en als je ze allemaal al gelezen hebt pak je toch gewoon een oud nummer. Even terugkijken wat er toen allemaal speelde. Sommige tijdschriften zoals roddelbladen zullen niet erg interessant meer zijn, ook al is het wel grappig om bijvoorbeeld over de geruchten van Selena Gomez en Justin Bieber te lezen en te bedenken hoe lang dat al geleden is en hoe snel de tijd wel niet voorbij gaat. Maar als je bijvoorbeeld tijdschriften als de Elle en de Vogue hebt staan er vaak artikelen in die nog steeds heel erg relevant (kunnen) zijn en des te leuker om deze te lezen.

2. DIY
Soms heb ik van die creatieve buien en soms heb ik gewoon zin om creatief bezig te zijn, dit is ook een heel erg goede tijdsbesteding als je je verveelt. Zelf ben ik meer van de papieren DIY's dan stoffen, omdat ik nou eenmaal snel iets verpest :$. Zoek op Youtube, We Heart It, Pinterest, Tumblr of gewoon lekker ouderwets in boeken. Of vraag of je moeder, vriendinnen of gewoon iemand om je heen een leuk iets weet om te maken. By the way onder DIY versta ik ook bakken dus cupcakes zijn ook welkom! Lekker met je handen bezig zijn is een goede manier om de tijd te doden en nog superleuk ook!

3. Film kijken
Verstand op nul en gewoon naar een scherm kijken, niets beters tegen verveling. Zorg alleen niet dat je verveelt raakt van de film want dan wordt het erger. Je kan dus het beste voor een komedie gaan omdat een drama iets te langdradig is waarschijnlijk en je moet tussendoor wel even iets te lachen hebben als je je verveelt en jezelf een beetje wilt opvrolijken.

4. Lezen
Geen betere tijddoding dan lezen, en al ben je dan geen lezer, kies dan voor bijvoorbeeld een luisterboek, of kijk een film (zie puntje 3). Want even in een andere wereld verdwalen is een heel goede afleiding en hartstikke leuk! Mijn tips: Twilight (ja echt), De Hongerspelen, The Perks of Being a Wallflower, zo'n beetje alles van Mel Wallis de Vries, Lauren Conrads boeken. Eigenlijk gewoon te veel om op te noemen! Denk je alles al gelezen te hebben of ben je gewoon heel erg verslaafd aan lezen dan heb ik een leuke app voor je: Wattpad (is ook een site) hier postten mensen hun verhalen en er zitten best wel goede verhalen tussen! En natuurlijk kun je er zelf ook je verhalen kwijt.

5. Een/De hond uitlaten
Wel alleen maar doen als het zonnetje schijnt, of het op zijn minst niet regent. Ga even lekker het bos in met je eigen hond, of die van je buren bijvoorbeeld. Hartstikke leuk om even door de natuur te wandelen (als je tenminste door een bos gaat wandelen) en lekker rust gevend. Echt iets te saai voor je, doe dan gewoon lekker je oortjes in! Doe ik ook altijd. En met muziek ziet de wereld er ineens een stuk mooier uit!

6. Hardlopen
Ja, ik ben overgestapt naar de andere kant. Het spijt me. Ik weet dat hardlopen niet erg leuk vind, maar het geeft je echt een good feeling na het lopen. Hoewel ik me wel kan voorstellen dat je nu zoiets hebt van ja tuurlijk, of ik heb helemaal geen tijd om te hardlopen, of ik houd dat nooit vol, gewoon doen, echt! Hoor het van een luilak die het liefst lekker in bed een film ligt te kijken met een zak chips, hardlopen is echt wel fijn als je het maar goed opbouwt en niet té ver gaat.

7. Muziek luisteren en nieuwe muziek ontdekken
Muziek verslaafde hiero. Niets leuker als mijn tijd vol maken met muziek zoeken of gewoon luisteren. Misschien denk je alleen muziek luisteren is toch geen bezigheid? Jazeker! Clipjes kijken, je ogen sluiten en naar de lyrics luisteren. Je hoeft echt niet altijd tien dingen te gelijk te doen, gewoon lekker je oortjes in, ogen dicht en luisteren. Of nieuwe muziek zoeken en niet zomaar iets weg klikken want de mooiste liedjes ontdek je op de meest rare plekken!

8. Yoga of iets anders om even tot rust te komen
Ik ben zelf echt zo'n stresspersoontje, die af en toe gewoon even tot rust moet komen. Dat kan door middel van muziek luisteren maar ik heb laatst ook een site gevonden: www.calm.com, waar je zolang als je wilt een rustige oefening kunt doen om natuurlijk tot rust te komen. Ook kun je op Youtube Yoga filmpjes bekijken (en meedoen natuurlijk) of ga je gewoon naar een yoga les bij jou in de buurt. Yoga is ook heel goed tegen verveling en laat je lekker ontspannen.

9. Het internet afstruinen voor inspiratie
Op internet zoek ik vaak naar inspiratie voor iets (een blogpericht, een werkstuk (ja dat werk echt!), een verhaal etc.) maar ook zonder enige bedoeling scrol ik langs duizenden plaatjes en meestal krijg ik dan vanzelf inspiratie om iets te doen. Dus ga op zoek op blogs, We heart it, Tumblr, Pinterest etc. en laat je lekker inspireren.

10. In het zonnetje gaan zitten
Geef toe, als je je verveelt zit je dan binnen op de bank of buiten in het zonnetje? Waarschijnlijk dat eerste en als je jezelf nou even een paar meter verplaatst naar buiten, of het dichtstbijzijnde park heb je al meteen een stuk meer plezier, zelfs als je niet weet wat je moet doen.

11. Met een vriendin bellen
Waarschijnlijk zie je beste vriendin bijna dagelijks (of juist helemaal nooit) maar dat wil niet zeggen dat je niet met haar kan praten in bijvoorbeeld het weekend. En omdat die Whatsappjes zo onpersoonlijk zijn en het ook gewoon leuker is om een stem te horen als je met iemand praat is bellen een heel handige optie! Zorg wel dat je op let dat je niet over je bundel of beltegoed heen gaat, dat zou namelijk een beetje jammer zijn. 

12. Een verhaal schrijven
Je kan een fictief verhaal schrijven maar je kan natuurlijk ook waargebeurde gebeurtenissen beschrijven. Als je maar schrijft. Dan gaan je gedachten vanzelf en dan kom je er ineens achter dat het alweer ineens een uur later is. Schrijven brengt ook nog eens wat rust in al die gedachten en dat is altijd fijn.

13. Grappige filmpjes op Youtube kijken
Met deze vliegt de tijd altijd, omdat je op een video klikt en dan bij de suggesties weer verder klikt en zo door. Hilarisch en lekker nutteloos, maar dat maakt helemaal niemand iets uit! Gewoon doen als je je verveelt, leuk tijdverdrijf!

14. Foto's van je afgelopen vakantie bekijken
En even terugzwijmelen naar dat heerlijke strand, het liedje opzetten dat je daar continu gehoord hebt en je bent zo weer op vakantie. En daarna kun je natuurlijk meteen je volgende vakantie voorbereiden, door bijvoorbeeld een Travel Journal te maken (puntje 2: DIY). Ook zeker aan te raden als het regent en je dus niet buiten kunt zitten (puntje 10).

15. Een blog beginnen
En dat kan natuurlijk via blogger maar wil je toch wat 'kleiner' beginnen dan is Tumblr een heel goede optie, hier kun je al je inspiratie plaatjes kwijt, quotes, muziek, links gewoon alles wat je leuk vindt. Ikzelf houd ook een Tumblr bij en dit is eigenlijk mijn online notitieboekje, waar ik dingen die ik niet wil vergeten of gewoon heel leuk vind plaats. 

Nog een laatste tip: ga vooral niet uit verveling eten, dat is de slechtste oplossing van verveling en werkt ook gewoon echt niet.

Wat zijn jouw anti-verveeltips?
Love,
Me
Bron: We Heart It

No comments:

Post a Comment