2462014

Film Review: The Kings of Summer

Ik was een beetje met een artikeltje bezig toen ik uitkwam bij Nick Robinson (bekend van Melissa & Joey), er stond dat hij in de film The Kings of Summer zat. De titel trok mijn aandacht en ik werd nieuwsgierig. Bleek de film ook nog eens meerdere malen genomineerd te zijn en heeft die ook een paar prijzen binnengesleept. Tijd dus om die film te kijken. Nieuwsgierig naar mijn mening? Lees dan snel verder!
Untitled | via Tumblr
Plot: Joe (Nick Robinson) wordt helemaal gek van zijn en besluit samen met zijn beste vriend Patrick (Gabriel Basso) een huis te bouwen midden in het bos om er te gaan wonen en te ontsnappen van hun ouders.
Jaar: 2013
Duur: 95 minuten
Genre: Komedie, drama
Met: Nick Robinson, Gabriel Basso, Moises Arias
Regisseur: Jordan Vogt-Roberts
Motto: Why Live When You Can Rule
Soundtrack: (voor mij persoonlijk) The Youth - MGMT
IMDB cijfer: 7.2
Mijn mening: Geweldige film! Je wordt er hartstikke vrolijk van en wordt gewoon jaloers dat je zelf niet in het bos kan gaan wonen, maar aan het einde van de film ben je ook wel weer blij dat dat niet zo is. Ook is het verhaal niet vanuit een meisje wat het altijd toch weer in een ander licht zet, meisjes komen er in de film ook niet heel veel in voor. Zoals ik al zei is het best jaloersmakend ik wil ook wel 'hutten' bouwen, jagen en even helemaal weg zijn van de buitenwereld (met een stel vrienden). De filmlocaties (voornamelijk in het bos) maken je nog jaloerser en de muziek is ook goed uitgekozen. Daarbij is het een heel origineel verhaal en heeft het geen verwachte dingen. Als allerlaatste wil ik nog even vermelden dat het ook nog eens een van de grappigste films is die ik (ooit) heb gezien, de humor is gewoon perfect! Vooral het personage Biaggio is hi-la-risch! Tip: op het einde, na de aftiteling, zit ook nog een kort stukje met Biaggio.
Kijken als...: je zin hebt in een echt jongensavontuur met veel humor en wat minder in de romantiek (maar toch ook wel een beetje natuurlijk). 
Trailer:

Zou jij met een stel vrienden in het bos willen wonen?
Love,
Me
Bronnen: We Heart It, IMDB & Youtube

No comments:

Post a Comment